Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/44628
Options
Akademinės bibliotekos vaidmuo studentų probleminio mokymosi procese
Type of publication
Straipsnis kitoje duomenų bazėje / Article in other database (S4)
Title
Akademinės bibliotekos vaidmuo studentų probleminio mokymosi procese
Other Title
The role of the academic library in the process of the students problem-based learning
Is part of
Aukštųjų mokyklų vaidmuo visuomenėje: iššūkiai, tendencijos ir perspektyvos = Role of higher education institutions in society: challenges, tendencies and perspectives. Alytus : Alytaus kolegija, Nr. 1(1), 2012
Date Issued
Date Issued |
---|
2012 |
Publisher
Alytus : Alytaus kolegija
Is Referenced by
Extent
p. 142-146
Field of Science
Abstract
The purpose of this article is to determine the role of the library in the process of the students’ problem-based learning. To achieve the objective is defined the problem-based learning, an overview of library services, are discussed practice leaders and the librarians approach to the modern academic library role during the student problematic learning process. A qualitative phenomenological research revealed that the library is a place where students can use not only the programs necessary to find a special literature, but also various databases, electronic books and periodicals. The study confirmed that the library during students problem-based learning process is an information multiplier, assistant, consultant and helper.
Šio straipsnio tikslas – atskleisti bibliotekos vaidmenį studentų probleminio mokymosi procese. Siekiant tikslo apibrėžiamas probleminis mokymasis, apžvelgiamos bibliotekos paslaugos, aptariamas praktikos vadovų ir bibliotekininkų požiūris į šiuolaikinės akademinės bibliotekos vaidmenį studentų probleminio mokymosi metu. Kokybinis fenomenologinis tyrimas atskleidė, kad biblioteka yra vieta, kur studentai gali naudotis ne tik programomis, reikalingomis susirasti specialią literatūrą, bet taip pat įvairiomis duomenų bazėmis, elektroninėmis knygomis ir periodiniais leidiniais. Tyrimas patvirtino, kad biblioteka studentų probleminio mokymosi metu yra informacijos skleidėja, asistentė, konsultantė ir pagalbininkė. Tyrimas išryškino bibliotekos edukacinį vaidmenį.
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)