Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/129034
Type of publication: journal article
Author(s): Buterin Mičić, Marija
Title: The relationship between students’ perception of a school as a caring community and academic motivation
Other Title: Mokyklos, kaip rūpestingos bendruomenės, suvokimo ir mokymosi motyvacijos sąryšis
Is part of: Pedagogika, 2021, t. 141, nr. 1, p. 214-229
Date: 2021
Keywords: Academic motivation;Caring community;Students;School;Mokymosi motyvacija;Rūpestinga bendruomenė;Mokiniai;Mokykla
Abstract: This paper examines the relationship between students’ perception of school as a caring community and their motivation in the academic domain. Data were collected using a questionnaire among 434 students of upper primary school grades from Croatia. The results of the research indicate that students who perceive school as a caring community more positively are more autonomously motivated to perform school obligations.
Tarpasmeninių santykių kokybė mokykloje pripažįstama kaip svarbus veiksnys, darantis įtaką ne tik socialiniam ir emociniam mokinių funkcionavimui, bet ir jų mokymosi pasiekimams. Remiantis šia prielaida, straipsnyje siekiama atskleisti mokyklos, kaip rūpestingos bendruomenės, suvokimo ir mokymosi motyvacijos sąsajas. Tyrime dalyvavo 433 pagrindinių klasių 5, 6, 7 ir 8 klasių mokiniai: 100 (23 proc.) penktų klasių mokinių, 119 (27 proc.) šeštokų, 103 (24 proc.) septintos klasės mokiniai ir 112 (26 proc.) aštuntų klasių mokinių. Pagal lytį tyrime dalyvavo 203 (47 proc.) berniukai ir 230 (53 proc.) mergaičių. Duomenys buvo renkami naudojant klausimyną. Gauti rezultatai rodo teigiamą mokyklos, kaip rūpestingos bendruomenės, suvokimo ir mokymosi motyvacijos koreliaciją. Mokiniai, suvokdami mokyklą kaip rūpestingų santykių vietą tarp mokinių ir mokiniams, pasiekia aukštesnių rezultatų savarankiškos motyvacijos skalėje ir jos subskalėse. Kita vertus, kalbant apie kontroliuojamą motyvaciją ir jos subdimensijas, buvo nustatytas teigiamas ryšys tarp mokinių supratimo apie rūpestingus tarpusavio santykius ir su suaugusiaisiais mokykloje, tačiau ryšiai buvo silpni. Šie rezultatai teigia, kad rūpestingų santykių kokybė mokykloje yra svarbi mokinių savarankiškai ir motyvacijos kontrolei mokymosi srityje.
Internet: https://doi.org/10.15823/p.2021.141.12
https://hdl.handle.net/20.500.12259/129034
Appears in Collections:Pedagogika / Pedagogy 2021 t. 141, nr. 1

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

3
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

3
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.