Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/128288
Options
Learning to be critical thinkers: comparative case study of training for future professionals in social field in Lithuania and United Kingdom
Type of publication
Straipsnis kitoje duomenų bazėje / Article in other database (S4)
Author(s)
Jones, Sue | Mančesterio municipalinis universitetas | GB |
Šiaulių universitetas | LT | |
Šiaulių universitetas | LT |
Title
Learning to be critical thinkers: comparative case study of training for future professionals in social field in Lithuania and United Kingdom
Other Title
Mokymasis kritiškai mąstyti: lyginamoji būsimųjų socialinės srities specialistų rengimo Lietuvoje ir Anglijoje situacija
Is part of
Socialiniai mokslai. Kaunas : Technologija., 2008, nr. 2 (60)
Date Issued
Date Issued |
---|
2008 |
Publisher
Kaunas : Technologija
Extent
p. 81-89
Field of Science
Abstract
The article is a result of collaborative work of two European universities and analyses data from student accounts of learning on a three-year undergraduate social work degree course in Manchester, the UK and from master students studying Special Needs Education/Social Education at Šiauliai University, Lithuania. The aim of the article is to induct the qualities of critical thinking of future professionals in social field in Lithuanian and the united Kingdom, as well as the methods by which students come to realise them and to find some cross-cultural commonalities and differences in order analyse practical aspects of education of critical thinking in the process of professional training in social field. Students' reflective accounts were analysed according to a seven themed framework that focussed on an understanding of their existing knowledge and of world influences, an understanding of shifting nature of social construction, recognition of the ambiquities and tensions existing in their work and of their ability to link theory and practice.
Įvairiose šalyse vyriausybės švietimui kelia vieną iš tikslų – ugdyti asmenį, gebantį refleksyviai ir savarankiškai mąstyti, besimokantį visą gyvenimą. Gebėjimas reflektyviai ir kritiškai mąstyti – tai viena iš esminių būsimojo mokytojo ir socialinio darbuotojo kompetencijų. Deja, ne visos teorinės nuostatos sėkmingai ir taip greitai, kaip norėtųsi, įgyvendinamos praktinėje veikloje. Tai paskatino įvertinti aukštųjų mokyklų studentų, dirbsiančių socialinėje srityje, kritinio mąstymo ypatumus. Straipsnio tikslas buvo nustatyti būsimų Lietuvos ir Anglijos specialistų, dirbsiančių socialinėje srityje, kritinio mąstymo gebėjimus bei būdus, kuriais šie studentai demonstruoja kritinį mąstymą ir atskleisti tarpkultūrinius bendrumus ir skirtumus, siekiant kuo efektyviau analizuoti praktinius kritinio mąstymo ugdymo aspektus socialinės srities specialistų rengimo procese. Straipsnyje pristatomas tyrimas, kuris buvo atliktas 2005-2006 m. bendradarbiaujant dviems Europos šalių universitetams – Šiaulių universitetui (ŠU, Lietuva) ir Mančesterio Municipaliniam universitetui (MMU, JK). Tyrimas grindžiamas socialinio darbo bakalauro studijų programos studentų (MMU) bei specialiosios pedagogikos ir socialinės pedagogikos magistro studijų programų studentų (ŠU) ataskaitų apie kritinio mąstymo ugdymą/si duomenų analize. Tyrimas rėmėsi: 1) Lister (2004) sistema, akcentuojančia studentų gebėjimą integruoti teoriją su praktika; 2) Adams ir kt., (2002) nuostatomis apie kritinio mąstymo praktiką, leidžiančią rasti įvairius diskursus, sprendžiant socialines, politines, istorines problemas; 3) Gibbons ir Grey (2004) pasiūlyta personaline mokymosi perspektyva, kurioje žinios vertinamos kaip nuolat besikeičiančios, nestabilios, grindžiamos socialinio konstravimo požiūriu. [...].
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Language
Anglų / English (en)
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)