11–12 klasių mokinių kūrybiškumo, akademinio sąžiningumo ir kontrolės lokuso sąsajos
Glebauskaitė, Gerda |
Tyrimo tikslas – nustatyti sąsają tarp 11–12 klasių mokinių kūrybiškumo, akademinio nesąžiningumo ir kontrolės lokuso. Tyrime dalyvavo 82 mokiniai iš vienos gimnazijos, iš jų 45 (54,9 %) vyrų ir 37 (45,1 %) moterų. Akademinis sąžiningumas buvo tiriamas naudojant D. L. McCabee ir L. K. Trevino akademinio nesąžiningumo skalę, papildant ją R. Baggish ir P. Wells skalės klausimais. Kūrybiškumas matuotas naudojant Gough kūrybiškos asmenybės testą. Kontrolės lokusas matuotas naudojant pagal Dž. Rotter sudarytą testą. Tyrimo rezultatai parodė, kad 11–12 klasių mokinių kūrybiškumas, akademinis nesąžiningumas ir kontrolės lokusas reikšmingai nesiskiria tarp vyrų ir moterų. Tyrimas atskleidė, kad mokinių aukštesnis kūrybiškumas siejasi su aukštesniu akademiniu nesąžiningumu ir eksternalumu.
The aim of the study was to investigate relations between 11-12 grade students’ creativity, academic honesty and locus of control. There were 82 students from one gymnasium participating in the study. Academic dishonesty was assessed with the questionnaires of D. L. McCabee, L. K. Trevino and R. Baggish, P. Wells. Creativity was assessed with Gough personality scale and locus of control was assessed with Rotter scale of locus of control. The results of the study showed that 11-12 grade students’ academic dishonesty, creativity and locus of control are not significantly different between genders. Students’ higher creativity is related to students’ higher academic dishonesty and external control of locus.