Options
Socialinio pedagogo profesinio tobulėjimo poreikiai
Daukšienė, Jūratė |
Kintantys visuomenės poreikiai koreguoja ir reikalavimus socialinio pedagogo profesinius poreikius. Kartu su didėjančiais reikalavimais socialinio pedagogo profesijai, kyla būtinybė dar labiau tobulinti socialinių pedagogų gebėjimus veiksmingai taikyti žinias nuolat kintančioje aplinkoje. Tam kad jo veikla atitiktų šiuolaikinius visuomenės reikalavimus, socialinis pedagogas privalo nuolat tobulėti savo profesijoje, tai yra turėti galimybę kokybiškai tenkinti kylančius profesinio tobulėjimo poreikius. Atsižvelgiant į socialinio pedagogo profesijos dvilypumą socialinio pedagogo profesinio tobulėjimo poreikiai yra priskiriami ir tiriami kartu su pedagogų ar socialinių darbuotojų. Tačiau, nors socialinio pedagogo profesijoje integruojami tiek socialinio darbuotojo, tiek pedagogo profesiniai elementai, ši profesija nėra identiška nei vienai iš jų atskirai. Todėl ir profesijos tobulinimo metu kylančios problemos ir poreikiai nėra identiški ir turėtų būti analizuojami atskirai, kas padėtų užtikrinti kokybiškesnį socialinių pedagogų profesinį tobulėjimą.
The changing needs of our society adjust the requirements for the professional development of the social pedagogues. Together with the growing requirements for the profession the need to develop the competencies and ability to apply the knowledge efficiently in the ever-changing environment are also becoming more and more important. Social pedagogues must constantly advance their knowledge and competencies in order to meet the requirements of our-day society. Therefore, these specialists need to be able to satisfy their professional development needs in an adequate way.When the double nature of the profession is taken into account, the needs of professional development of the social pedagogues are classed and analyzed together with the needs of the pedagogues and social workers. However, despite the fact that the professional qualities of the social workers and pedagogues are integrated in the profession of the social pedagogues this profession differs from any one of the former. Therefore the problems and needs arising at the time of professional development are not identical to those of the social workers and pedagogues and should be analyzed separately. This could ensure a better quality of professional development of the social pedagogues.