Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/123123
Options
ES Grundtvig programos suaugusiųjų švietėjų profesinio tobulinimosi kursų nauda besimokančiųjų vertinimu
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
ES Grundtvig programos suaugusiųjų švietėjų profesinio tobulinimosi kursų nauda besimokančiųjų vertinimu
Other Title
The Benefits of the EU Grundtvig In-Service Training Courses Rated by Learners
Author
Advisor
Extent
57 p.
Date Issued
2011-06-01
Abstract
Suaugusiųjų švietimas laikomas pagrindine sritimi įgyvendinant ES mokymosi visą gyvenimą (MVG) politiką. Grundtvig programa, Mokymosi visą gyvenimą programos sektorinė dalis, yra Europos Komisijos instrumentas, orientuotas į suaugusiųjų švietimo sektoriaus gerinimą, tačiau Grundtvig programos veiklų efektyvumas nėra nuodugniai ištyrinėtas. Šiame darbe tiriama vienos iš Grundtvig programos suaugusiųjų švietėjų profesionalizacijai skirtų veiklų - profesinio tobulinimosi kursų (IST) – mokymosi nauda asmeniniame, organizacijos, suaugusiųjų švietimo sektorių bei politiniame lygmenyje besimokančiųjų, t.y. suaugusiųjų švietėjų, vertinimu. Siekiant identifikuoti Grundtvig programos profesinio tobulinimosi kursų dalyvių mokymosi naudą ES MVG politikos kontekste, atlikta skerspjūvio tipo elektroninė apklausa 31 Europos Sąjungos šalyje. Apklausus 737 Grundtvig IST kursų dalyvius gauti rezultatai rodo, kad kursai andragogams yra naudingi kaupiant identiteto, žmogiškąjį ir socialinį kapitalą, taip pat prisideda prie jų organizacijų strategijų ir mokymo turinio tobulinimo, tarptautinio bendradarbiavimo. Mokymosi naudos mastas siekia net sektoriaus ir politinį lygmenį. Toks Grundtvig IST kursų poveikis liudija kursų naudingumą, įgyvendinant ES MVG politiką. Tai, kad mokymosi pasėkoje yra gerinama švietimo sistemų kokybė ir efektyvumas (tobulinant suaugusiųjų švietėjų kompetencijas, mokymo turinį, organizacijų strategijas), plėtojamas švietimo sistemų atvirumas, (stiprėjant tarptautiniam bendradarbiavimui, Europinei dimensijai mokyme, plintant užsienio kalbų mokymui(si), didėja švietimo prieinamumas ir socialinė sanglauda (augant tarpkultūriniam sąmoningumui ir pilietiškumui, organizacijų atvirumui kitoms kultūroms, tobulėjant specifiniams suaugusiųjų švietimo sektoriams) rodo, kad Grundtvig IST kursai yra sėkmingai veikiantis politikos įgyvendinimo instrumentas. Tyrimas leidžia susidaryti pagrįstą vaizdą apie ES Grundtvig IST kursų poveikio pobūdį ir mastą, o tai sudaro prielaidas tikslingesniam tolimesniam politinių priemonių planavimui. Moksliniu aspektu, šis tyrimas išryškina suaugusiųjų švietėjų profesionalizacijai skirtų kursų mokymosi naudos koncepcinius pagrindus ir kelia naujas idėjas tolimesniam tokių kursų mokymosi naudos tyrinėjimui.
Adult education is considered to be the core area of the EU lifelong learning policy. Grundtvig Programme, a sectoral part of the Lifelong Learning Programme is a European Commission instrument aimed at the development of adult education sector. However, the effects of its actions haven’t been thoroughly examined. The learning benefits of Grundtvig in-service training (IST) courses are analysed in this article measuring the learning benefits at individual, organisation, sector and political level by the course beneficiaries - adult educators. A cross-sectional online survey has been conducted in 31 countries of the EU. The results show that the courses make the identity, human and social capital of the adult educators grow by strengthening the identity, self confidence and social interactions, strongly developing the professional competence and consciousness, widening the social network and inspiring to take action in individual, national or international level, yet the reported socioeconomic advantages at individual level are low. At organizational level the courses stimulate the development of curriculum, management strategies and international cooperation. Besides, one fifth of Grundtvig IST course beneficiaries report changes in adult education sector level as a result of the participation in the course and more than half of beneficiaries get involved in political processes. These effects of Grundtvig in-service training courses are in line with European strategic framework of co-operation in the fields of education and training. The professionalisation of adult educators, involvement in policy and decision-making, the development of curriculum and management strategies of the organizations (e.g. implementing a Quality Assurance strategy, programmes for validating non-formal learning) improve the quality and effectiveness of the education and training systems. Changes in different sectors of adult education (especially those of marginalized target groups), intercultural awareness, openness and citizenship develop equity and social cohesion. The international cooperation at individual and organizational level as well as knowledge of foreign languages make the EU education and training systems open to the wider world. The research gives a better understanding of the effects of Grundtvig in-service training courses for adult education sector and gives grounds for further planning of programmes for implementing the European strategic framework of co-operation in the fields of education and training. It also gives ideas for further examination of the learning benefits of the Grundtvig IST courses.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access