Options
Sistemingo mokinių karjeros planavimo gebėjimų ugdymo prielaidos gimnazijoje
Šukytė, Grita |
Tyrimo tema, tikslas, uždaviniai. Darbe analizuojama sistemingo mokinių karjeros planavimo gebėjimų ugdymo gimnazijoje problema. Apibrėžta karjeros planavimo gebėjimų samprata, aprašytos profesijos rinkimosi teorijos, formalaus ir neformalaus švietimo dermės veiksniai, atskleistas mokytojų požiūris į sistemingą mokinių profesinės karjeros planavimo gebėjimų ugdymą, nustatytas mokinių poreikis nuosekliai, integruotai ir sistemingai mokytis planuoti savo profesinę karjerą. Darbe atsakyta į klausimą, kokios prielaidos lemia sistemingą gimnazijos mokinių karjeros planavimo gebėjimų ugdymą. Pagrįsta hipotezė: siekiant sistemingai ugdyti gimnazijos mokinių karjeros planavimo gebėjimus, svarbu integruoti formalųjį ir neformalųjį švietimą. Tyrimo metodai. Analizuojama mokslinė literatūra, LR švietimo įstatymai, pedagoginė, vadybinė literatūra, teorinių – praktinių konferencijų medžiaga. Atliktas empirinis kiekybinis tyrimas, įvykdyta gimnazistų ir gimnazijos mokytojų anketinė apklausa. Konkretūs darbo rezultatai. Teorijos, dokumentų analizės išvados, atlikto tyrimo rezultatai rodo, kad yra galimybė ir poreikis gimnazijoje integruoti formalųjį ir neformalųjį mokymą. Susidariusios teorinės ir praktinės veiklos prielaidos sistemingam mokinių karjeros planavimo gebėjimų ugdymui. Išvados. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad mokiniai mokymąsi gimnazijoje sieja su profesinės karjeros planavimu: labiau su formaliuoju ugdymu ir mažiau su neformaliuoju ugdymu, nes nepakankamai žino jo galimybes, taikytinas profesinei karjerai planuoti. Darbo rezultatų panaudojimo galimybės/rekomendacijos. Siūloma gimnazijos administracijai organizuoti sistemingą mokinių karjeros planavimo gebėjimų ugdymą gimnazijoje parengiant karjeros planavimo gebėjimų ugdymo modelį kaip vieną iš pasirenkamųjų mokymosi modelių.
Research theme, aim, tasks. In the work the organisation of students career planning skills development is being analised.The conception of the career planning skills is being defined, also the theories of choosing qualification are being described, the tune of formal and informal education, the teachers attitude to systematic students career planning skills are revealed. The answer is given to the question: what preconditions determine systematic students career planning skills development.The hypothesis is justified: it is very important to integrate formal and informal education of the students. The methods of the research.The science literature, educational law, pedagogical literature, management, the material of theoretical- practical conferences are analised. Empirical quantitative research is made, the questioning of the students and teachers is made either. The results of the work. It emerged, that the teachers attitude and the students demand of career planning skills development in the gymnasium is the same: more attention is given to formal education and less attention to informal education. Conclusion.Theories, analysis of the documents, the results of the research show, that there is a demand and possibilities to integrate the formal and informal education in the gymnasium.There are the theoretical and practical preconditions for the systematic students career planning skills development. Recommendations.It is suggested organising systematic students career planning skills development in the gymnasium, preparing the model of the career planning skills development as one of the elective learning models.