Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/119357
Options
Alternatyvių matematikos vadovėlių 5 klasei lyginamoji analizė
Field of Science
Matematika / Mathematics (N001)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Alternatyvių matematikos vadovėlių 5 klasei lyginamoji analizė
Other Title
Comparative analysis of alternative mathematics textbooks for 5th class
Author
Baranovska, Kristina |
Advisor
Extent
56 p.
Date Issued
2008-06-16
Abstract
Magistro darbo tikslas - išsiaiškinti statistinių metodų taikymo galimybes nustatant V klasės matematikos vadovėlio pasirinkimo kriterijus. Teorinėje darbo dalyje išnagrinėti aprašomosios statistikos, pasikliovimo intervalų, faktorinės bei koreliacinės analizės metodai. Praktinėje dalyje aprašytas statistinių uždavinių sprendimas (darbo tikslą atitinkančių uždavinių sprendimas). Atliekant alternatyvių matematikos vadovėlių V klasei lyginamąją analizę, buvo apklausti V klasėje dėstantys matematikos mokytojai ir IV bei V klasių mokiniai iš Lietuvos pietryčio regiono. Buvo siekiama išsiaiškinti, kokie pagrindiniai faktoriai lemia įvairių V klasės matematikos vadovėlių pasirinkimą, kaip mokytojai vertina alternatyvių vadovėlių tekstines bei didaktines savybes, galimybę panaudoti vadovėlį mokinių ugdymui, grafinį knygos apipavidalinimą bei kaip mokiniai renkasi vadovėlį, iš kurio norėtų mokytis matematikos V klasėje, į ką kreipia didžiausią dėmesį. Remiantis mokytojų apklausos duomenų analize, suformulavome rekomendacijas mokykloms, kaip pasirinkti vadovėlį, geriausiai atitinkantį praktinius mokyklos tikslus. Mokinių apklausa parodė, jog jeigu LR ŠMM greta dalykinio, pedagoginio ir psichologinio kriterijų būtų numatytas tyrimo metu išryškintas praktinis vadovėlio vertinimo kriterijus leidykloms, vadovėliai būtų patrauklesni vaikams, patogesni nešioti ir kuprinių svoris atitiktų higienos reikalavimus. Išanalizavę skirtingų vadovėlių vertinimo faktorius pagal bendrą vadovėlio vaizdą, vadovėlio turinį, tekstą – kaip mokinio veiklos objektą bei vadovėlio panaudojimo galimybes, nustatyta, jog mokytojai vadovėlius vertina pagal tokius faktorius: šrifto racionalumas ir optimalumas, brandumas ir turinio struktūravimas, informacinių ženklų vaizdumas ir estetika, savarankiško darbo galimybės, atitikimas programai, praktiniai darbai, integravimas su kitais dalykais, mokymas argumentuoti, matematinis komunikavimas, skatinimas mokytis savarankiškai bei mokinių poreikiai ir kalba.
The aim of this master paper is to ascertain the ways of use of statistical methods, estimating the alternative criteria in the course book of Mathematics for the fifth form. In the theoretical part of the master work there are explored the methods of expositive statistics, the intervals of reliance and methods of analysis of factorial and correlation. In the practical part the derivation (derivation which corresponds to the aim of the work) of statistical proposition is described. During the comparative analysis of the alternative course books for the fifth form, teachers of the fifth forms and pupils of the fourth and the fifth forms living in the south-east region were questioned. It was reached to find out the basic factors, which influence selection of the course books of Mathematics for the fifth form. What is more, it was construed how teachers evaluate the discourse and didactics of the alternative course books. Also the possibility to use a course book as an educational material, graphical figuration of the book and how pupils choose a course book to learn Mathematics in the fifth form were discussed. According to data analysis of the teachers’ inquiry, we have made recommendations for schools, how to choose a course book, which fulfils the aims of the school. Pupils inquiry revealed that course books would be more attractive, more convenient to carry and the weight of the bags would be appropriate if Ministry of education of the Republic of Lithuania stated and highlighted the criterion of evaluation of a course book Traversed the factors of evaluation the different course books and according the general view of a course book, the plot and the text it is estimated that the teachers evaluate course books according to such factors as rationality of the print, maturity and the structure of the plot, also informational signs, aesthetics, possibilities of individual work, appropriateness of the program, practical works, integration with the other subjects, learning to give arguments, mathematical communication, incentive for studying individually and pupils’ requirements and speech.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access