Options
Vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinių vidinės mokymosi motyvacijos ugdymas atliekant virtualius biologijos eksperimentus
Kucevič, Irena |
Dėl tobulėjančių technologijų, šiuolaikinės kartos ugdymo ir plataus IKT naudojimo mokykloje yra vykdoma daug tyrimų, susijusiu su virtualių eksperimentų laboratorijomis ir vidinės mokymosi motyvacijos vertinimu. Atsižvelgę į tai, kokią kartą ugdome mokykloje, galime teigti, kad motyvacijos skatinimas paprastais metodais gali būti neveiksmingas šių dienų „technologijų“ kartai. Būtent tai padėjo suformuluoti tyrimo problemą: kaip virtuali eksperimentinė veikla vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinių biologijos pamokose veikia mokinių vidinę mokymosi motyvaciją. Tyrimo tikslas. Ištirti, kaip virtuali eksperimentinė veikla biologijos pamokose veikia vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinių vidinę mokymosi motyvaciją. Tyrimo objektas. Šalčininkų Lietuvos tūkstantmečio gimnazijos 3 gimnazinės klasės mokinių vidinė mokymosi motyvacija eksperimentinėje veikloje per biologijos pamokas. Tyrimo uždaviniai. Teoriškai pagrįsti vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinių vidinę mokymosi motyvaciją eksperimentinėje veikloje per biologijos pamokas. Ištirti vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinių vidinę mokymosi motyvaciją eksperimentinėje veikloje per biologijos pamokas. Išanalizuoti gautus tyrimo rezultatus, atlikus mokinių vidinės mokymosi motyvacijos anketinę apklausą, ir pateikti išvadas apie motyvacijos pokyčius eksperimentinėje veikloje per biologijos pamokas. Tyrimo metodai. Teoriniai. Nagrinėjant mokslinę literatūrą, siekta teoriškai pagrįsti mokinių vidinę mokymosi motyvaciją eksperimentinėje veikloje. Empiriniai. Kiekybiniu tyrimu siekta ištirti vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinių vidinę mokymosi motyvaciją eksperimentinėje veikloje per biologijos pamokas. Statistiniai. Kiekybinių duomenų analizė atlikta SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 22.0 for Windows statistinių duomenų apdorojimo programa. Tyrimas parodė, kad motyvacijos teorijų taikymą edukacinėje praktikoje sąlygoja edukacinė ir fizinė aplinka. Informacinės ir komunikacinės technologijos – integrali šiuolaikinės edukacinės praktikos dalis. Tyrimo duomenys rodo, kad eksperimentiniai biologijos laboratoriniai darbai labiausiai sukelia vyresniojo mokyklinio amžiaus mokiniams eksperimentinės veiklos vertės suvokimo (= 79,5600 17,36719), kompetencijų pripažinimo pojūtį (=73,4400 12,24698). Virtualūs biologijos eksperimentai nesukelia edukacinio spaudimo, tačiau jie neskatina tarpasmeninės komunikacijos, nes jų vidurkiai buvo mažiausi. Atsižvelgiant kaip mokymosi motyvacija priklauso nuo mokinio lyties, seka tokios išvados: vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinių vidinė mokymosi motyvacija atliekant biologijos virtualius eksperimentus tik nežymiai susijusi su mokinio lyties faktoriumi. Atlikdami virtualius biologijos eksperimentus mokiniai nejaučia nusivylimo savo kompetencija. Mokinio lytis neturi įtakos kompetencijos pripažinimo pojūčiui. Darbo grupėje atliekant virtualius eksperimentus rezultatai rodo, kad mokiniai jaučia draugiškumą, artimumą, tarpasmeninį pasitikėjimą, formuojasi tarpasmeninio bendravimo ateityje lūkesčius.
The constant development of technology, the modern generation of education and widespread use of ICT in schools is carried out in a number of studies related to virtual experiment laboratories and internal motivation assessment. By looking at what generation we are bringing up at schools today, we can conclude that the simple motivation methods can be ineffective for these days, "technology" generation. This is what has helped formulate the research problem: as a virtual experimental activities of older school-age pupils in biology classes running internal motivation. The aim of the research. Examine how the virtual experimental activities in biology classes for older school age students will work on intrinsic motivation. The object of the research. Šalčininkai Lithuanian Millennium gymnasium 3rd class school students experimental activities that involved intrinsic motivation during biology lessons. The tasks of the research. To justify theory intrinsic motivation experimental activities during biology lessons on the senior school age students. Investigate the senior school age students intrinsic motivation experimental activities during biology lessons. Analyze these results, after the students internal motivation questionnaire, and present conclusions about the motivation for change through experimental work in biology lessons Research methods. Theoretical. The examination of the scientific literature, was to theoretically justify students intrinsic motivation experimental activities. Empirical. Quantitative study was to investigate the senior school age students intrinsic motivation for learning through experimental work in biology lessons. Statistical. The quantitative analysis was performed using SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 22.0 for Windows statistical data processing program. The study showed that the application of motivation theories in educational practice leads to educational and physical environment. Information and communication technologies - an integral part of modern educational practices. The data show that the experimental biological laboratory caused the most senior school age students to the experimental value of the activities of perception (= 79.5600 17.36719), a sense of competence recognition (= 73.4400 12.24698). Virtual biology experiments do not put pressure on students, but they encourage interpersonal communication as their averages were the smallest. In terms of learning motivation depends on the student's gender, followed by sequence analysis of the findings. Senior school age students' internal motivation in virtual biology experiments only marginally related to the student's gender factor. Performing virtual biology experiments, students do not feel the frustration of their competence. Pupil gender does not affect the sense of recognition of excellence. Virtual experiments show that students working in a group feel friendliness, proximity, interpersonal trust, formed interpersonal future expectations.