Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/117928
Options
Mokymosi organizavimo įtaka IV klasės mokinių matematikos mokymosi pasiekimų rezultatams
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Mokymosi organizavimo įtaka IV klasės mokinių matematikos mokymosi pasiekimų rezultatams
Other Title
Learning organization influence on the 4th grade students in mathematical learning achievement
Author
Markevičiūtė, Vaida |
Advisor
Extent
65 p.
Date Issued
2014-06-06
Abstract
Šiuolaikiniame ugdyme akcentuojama, jog matematika yra reikšminga pasaulio kultūros ir veiksminga jo pažinimo dalis. Sudėtinga prisitaikyti prie nuolat kintančios tikrovės, jeigu nėra pakankamai gerai išlavinti problemų sprendimo įgūdžiai, jeigu stinga žinių, noro mokytis ir tobulėti, nepasitikima savo jėgomis. Taigi, šiuolaikinis mokymosi organizavimo procesas neįsivaizduojamas be sėkmingo mokytojo ir mokinio santykio, kuris daro poveikį mokinių mokymosi pasiekimams.Tačiau kaip nuo matematikos pamokos organizavimo būdų priklauso IV klasės mokinių mokymosi pasiekimai nėra pakankamai išnagrinėta.
It is emphasized that mathematics is important world culture and the efficient cognition part in modern education. It is complicated to adapt to the constantly changing reality, if the problem solving skills are not developed well enough, there is a lack of knowledge and desire to learn and improve, distrust to your own forces. Therefore the modern learning organization process is inconceivable without the successful relationship between the teacher and the student which influences students’ learning achievements. However it is not analyzed enough how IV form students’ learning achievements depend on the math lesson organizational methods.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access