Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/117878
Type of publication: master thesis
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Jaruševičiūtė, Erika
Title: Lyderystės raiška pradinio ir pagrindinio ugdymo mokytojų veikloje
Other Title: Expression of leadership and initial basic education teachers activities
Extent: 87 p.
Date: 18-Jun-2014
Keywords: mokytojai;lyderystė;veikla;mokykla;teachers;leadership;activities;school
Abstract: Mokytojo lyderystė yra svarbi tiek mokyklos veiklai, tiek mokinių mokymosi motyvacijai ir jų pasiekimams. Tai sietina su tuo, kad mokytojas lyderis labiau imponuoja savo mokiniams, jis turi daugiau galios ką nors keisti savo veikloje ir daryti įtaką mokinių mokymosi procesui. D. Frost (2008) nuomone, kiekvienas mokytojas gali tapti lyderiu tik reikia tam tikrų sąlygų. Kuo daugiau mokykloje bus tokių mokytojų, kuriems bus sudaromos sąlygos lyderiauti, jie bus skatinami ir puoselėjami, tuo bus geresnės sąlygos siekti sėkmingos ir efektyvios švietimo lyderystės.
Increasing the relevance of leadership and teacher as a leader need preconditioned study the problem: to find out what areas or situations occur teacher leadership.Scientific analysis of the literature showed that teacher leadership at school-related activities with their planning and preparation for lessons, projects and participation in the preparation and in-service training.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/117878
Affiliation(s): Švietimo akademija
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:VDU, ASU ir LEU iki / until 2018

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

22
checked on May 1, 2021

Download(s)

21
checked on May 1, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.