Lyderystės raiška pradinio ir pagrindinio ugdymo mokytojų veikloje
Jaruševičiūtė, Erika |
Mokytojo lyderystė yra svarbi tiek mokyklos veiklai, tiek mokinių mokymosi motyvacijai ir jų pasiekimams. Tai sietina su tuo, kad mokytojas lyderis labiau imponuoja savo mokiniams, jis turi daugiau galios ką nors keisti savo veikloje ir daryti įtaką mokinių mokymosi procesui. D. Frost (2008) nuomone, kiekvienas mokytojas gali tapti lyderiu tik reikia tam tikrų sąlygų. Kuo daugiau mokykloje bus tokių mokytojų, kuriems bus sudaromos sąlygos lyderiauti, jie bus skatinami ir puoselėjami, tuo bus geresnės sąlygos siekti sėkmingos ir efektyvios švietimo lyderystės.
Increasing the relevance of leadership and teacher as a leader need preconditioned study the problem: to find out what areas or situations occur teacher leadership.Scientific analysis of the literature showed that teacher leadership at school-related activities with their planning and preparation for lessons, projects and participation in the preparation and in-service training.