Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/117379
Options
Mokytojų, moksleivių ir tėvų santykiai mokymo procese (konflikto aspektas)
Field of Science
Sociologija / Sociology (S005)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Mokytojų, moksleivių ir tėvų santykiai mokymo procese (konflikto aspektas)
Other Title
Relationship between teachers, schoolchildren and parents during educational process (the aspect of conflict)
Author
Advisor
Extent
76 p.
Date Issued
2010-05-18
Abstract
Darbo tikslas – išanalizuoti mokytojų, moksleivių ir tėvų santykius mokymo procese konflikto aspektu. Uždaviniai: 1. Apibendrinti mokytojų, moksleivių ir tėvų santykių ypatumus; 2. Aptarti konfliktus tarp mokytojų, moksleivių ir tėvų, jų prevencijos galimybes; 3. Aptarti konfliktų mokykloje pasekmes ugdymo procesui, galimus jų sprendimo būdus; 4. Atlikti tyrimą, kurio metu būtų nustatytas ugdymo proceso bei konflikto vaidmens jame vertinimas mokytojų, moksleivių ir tėvų požiūriu. Tyrimo objektas: moksleivių, tėvų bei pedagogų konfliktų, konfliktinių situacijų vertinimas. Hipotezės: 1. Daugelio respondentų nuomone, konstruktyvus bei pagrįstas bendradarbiavimo strategija konfliktų valdymas mokykloje įtakoja moksleivių mokymosi rezultatyvumą; 2. Pedagogų nuomone, efektyvus bei pagrįstas bendradarbiavimo strategija konfliktų valdymas turi įtakos mokyklos bendruomenės sutelktumui; 3. Visų grupių respondentų nuomone, konstruktyvus bei pagrįstas bendradarbiavimo strategija konfliktų valdymas turi įtakos mokytojų, moksleivių bei jų tėvų produktyviai komunikacijai, sprendžiant moksleivių socializacijos problemas Tyrimo metu paaiškėjo, kad: visos trys respondentų grupės – socialiniai darbuotojai, socialiniai pedagogai bei pedagogai mano, kad pedagoginiai konfliktai, vaidina svarbų vaidmenį ne tik ugdymo procese, bet ir santykiuose tarp ugdytojų, ugdytinių. Todėl ypatingai svarbu juos išspręsti, o dar geriau – taikyti jų prevenciją. Visos trys respondentų grupės nebuvo linkusios teigti, kad pedagoginių konfliktų sprendimas yra lengvas darbas tiek socialiniam darbuotojui, tiek socialiniam pedagogui, tiek pedagogui. Visi šie ugdymo proceso dalyviai sutinka su nuostata, kad pedagoginių konfliktų sprendimas, jų prevencija – komandinis darbas, kuriame svarbus vaidmuo tenka visiems ugdymo proceso dalyviams. Nustatyta, kad daugelio respondentų nuomone, konstruktyvus bei pagrįstas bendradarbiavimo strategija konfliktų valdymas mokykloje įtakoja moksleivių mokymosi rezultatyvumą; pedagogų nuomone, efektyvus bei pagrįstas bendradarbiavimo strategija konfliktų valdymas turi įtakos mokyklos bendruomenės sutelktumui; visų grupių respondentų nuomone, konstruktyvus bei pagrįstas bendradarbiavimo strategija konfliktų valdymas turi įtakos mokytojų, moksleivių bei jų tėvų produktyviai komunikacijai, sprendžiant moksleivių socializacijos problemas.
Purpose of the work is to analyse teachers’, schoolchildren’ and parents’ relationships during educational process in the aspect of conflict. Tasks: 1. To summarize the specialties of teachers‘, schoolchildren’ and parents’ relationship. 2. To discuss conflicts between teachers, schoolchildren and parents, their prevention possibilities; 3. To discuss the consequences of conflicts in school to the educational process, the possible ways of solution. 4. To fulfill the investigation and to ascertain the teachers’, schoolchildren’ and parents’ evaluation of educational process and the role of conflict in it. The object of investigation: the evaluation of conflicts between schoolchildren, parents and pedagogues, evaluation of conflict situations. Hypotheses: 1. In a lot of respondents’ opinion, the constructive and based upon collaboration strategy the management of conflicts at school influence the learning results; 2. In pedagogues’ opinion, effective and based on collaboration strategy the management of conflicts influence the muster up of the school community; 3. In all the respondent’ groups’ opinion, the constructive and based on collaboration strategy the management of conflicts influence the productive communication between teachers, schoolchildren and parents, solving the socialization problems of schoolchildren. During the investigation it emerged that all three respondents’ groups – social workers, social pedagogues and pedagogues think that pedagogical conflicts play and important role not only in the educational process, but also in relationship between educators and ones that are educated. Because of that is especially important to solve them, and better - to prevent them. All three respondents’ groups were not tended to state that solution of pedagogical conflicts is an easy work either for social worker, either for social pedagogue, either pedagogue. All these members of educational process agree with attitude that the solution and prevention of pedagogical conflicts is a team work, where every participant of educational process has an important role. It was ascertained that in many respondents’ opinion constructive and based on collaboration strategy the management of conflicts in school influences results of schoolchildren’ learning; in pedagogues‘ opinion effective and based on collaboration strategy the management of conflicts influence the muster up of the school community; in all respondents’ groups’ opinion constructive and based on collaboration strategy the management of conflicts influence the productive communication of teachers, schoolchildren and parents, solving the socialization problems of schoolchildren.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access