Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/116991
Options
Spalva, poveikis bei reikšmė ugdyme
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Spalva, poveikis bei reikšmė ugdyme
Other Title
Colour, effects and meaning in education
Author
Korsakaitė, Joginta |
Advisor
Extent
65 p.
Date Issued
2008-05-29
Abstract
Šiame darbe nagrinėjama spalvų įvairovė, spalvų poveikis vaikams, jų požiūris į spalvas. Pirmame magistrinio darbo skyriuje nagrinėjama spalva, jos raidos elementai: spalvos istorija, spalvų teorijos, savybės, reikšmė, kaip kiekviena spalva veikia vaiką, kaip vaikai suvokia ir mato spalvas. Antrame magistrinio darbo skyriuje atskleidžiama spalvų reikšmė daugelyje sferų, nes spalvos egzistuoja visur – namuose, gamtoje, dailėje, reklamoje ar net medicinoje. Trečiajame magistrinio darbo skyriuje apibendrinami magistrinio darbo tyrimo rezultatai, kurie parodė, kad dauguma apklaustųjų mokinių galvoja, jog spalvos turi įtakos mokymosi kokybei, todėl mokyklos turėtų stengtis pagyvinti atitinkamomis spalvomis mokymosi aplinką, kas skatintų mokinių aktyvumą, darbingumą, motyvaciją mokytis, gerintų mokinių nuotaiką. Ši tema aktuali tuo, kad ji beveik nenagrinėta mokslinėje literatūroje, pasigendama sistemiškos, kompleksinės spalvų reikšmės vaikų ugdymui analizės. Spalvos nagrinėjamos bendrai apibūdinant jų poveikį žmogui, neatkreipiant ypatingesnio dėmesio į spalvų poveikį vaikams Tyrimo objektas: vaikų požiūris į spalvas, jų reikšmė. Šio darbo tikslas - atskleisti spalvų poveikį vaikų ugdyme. Darbo tyrimo uždaviniai: 4. Apžvelgti spalvų istoriją, teorijas, atskleisti spalvų savybes ir jų reikšmę vaikų ugdymui. 5. Išanalizuoti pasirinktas tam tikras sritis, kur spalvos turi ypatingą reikšmę. 6. Apibendrinti atlikto tyrimo rezultatus bei jų pagrindu pateikti tam tikrus pasiūlymus. Darbe taikyti metodai: 4. Teorinis: filosofinės, psichologinės, pedagoginės, švietimo sistemos dokumentų ir kitos darbo temai aktualios literatūros sisteminė analizė. 5. Empirinis: pedagoginis eksperimentas; 6. matematinės statistikos metodai: chi kvadrato kriterijaus taikymas kontingencijos koeficientas(C), procentinė duomenų analizė.
This master thesis investigates the variety of colours, the impact of colours for children and their attitude towards colours. Details of development of colours such a history of colours, theory of colours, features, and importance of colours for children, how each colour effects children, how children realize colour are examined in the first part of the master thesis. The effects of colours in different spheres are analyzed in second part of the master thesis, because colours exist everywhere – at home, in nature, in art, in advertisement or even in medicine. The results of research are summarized in the third part of master thesis, which showed, that majority of respondents declare that colours have the influence ion quality of the studies, so schools should secure the environment to be more colourful, which could induce the activity, working, motivation to study, improve the mood of students. The thesis is topical, because there is no systematic, complex analysis of the effect of colours for children and their education. The object of master thesis is children attitude to colours and its importance for children. The purpose of master thesis is to educe the effect of colours for children and their education. The tasks of master thesis are: 1. to review the history, theories of colours, reveal the features of colours and its effect for children education; 2. to analyze selected spheres, where the effect of colours is significant; 3. to summarize the results of the research and according results to give some suggestions.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access