Options
Egzistencinio mąstymo raiška mokant(is) katalikų tikybos 11-12 klasėse
Katalikų tikybos bendrosiose programose (2006, 2011) siekiant visuminio žmogaus ugdymo mokymo turinyje jungiami antropologinis, teologinis ir kultūrinis lygmenys. Tiriant katalikų tikybos mokinių egzistencinio mąstymo ypatumus katalikų tikybos pamokose buvo atliktas kiekybinis ir kokybinis tyrimas. Besimokančiųjų katalikų egzistencinis mąstymas nagrinėjamas remiantis teistine egzistencine filosofija, išryškinančia žmogaus prigimties ir egzistencinius asmens buvimo pasaulyje klausimus, atvirus Transcendencijai, tikėjimui ir vertybiniam apsisprendimui. Egzistencinio mąstymo ugdymas grindžiamas visuminio ugdymo proceso geštaltpsichologijos išskirtais principais: žmogaus visybiškumu, vienijančia jo galia, visumos ir savo santykio su pasauliu pajauta, gebėjimu įsisąmoninti patirtį ir ją konceptualizuoti. Egzistencinis mąstymas yra visybiškas, individualus, skatina suvokti situaciją, kelti gyvenimo prasmės klausimus, ieškoti tiesos, svarstyti egzistenciją iš įvairių pozicijų, pagrįsti vertybinius pasirinkimus. Egzistencinis besimokančių katalikų tikybos mokinių mąstymas reiškiasi poreikiu kelti žmogaus būties klausimus, priimti aksiologinius sprendimus, padedančius įprasminti savo gyvenimą. Gauti rezultatai gali padėti katalikų tikybos ugdymo turinio ir proceso organizavimo kokybei parenkant tikslingą mokymo(si) medžiagą ir kryptingus metodus bei prisidėti atnaujinant katalikų tikybos pedagogų rengimo ir nuolatinio švietimo programas.
Catholic religious education programs (2006-2011) anthropological, theological and cultural levels are generally combined in an attempt to accomplish holistic human development. Quantitative and qualitative research was carried out in the classroom in order to explore the features of Catholic religious education students’ existential thinking. The existential thinking of the Learner was analyzed on the basis of the theistic existential philosophy, highlighting the questions of nature and self-realization of the person being in the world, being open to transcendence, beliefs, value, the choice. The harnessing of existential thinking is based upon the wholistic educational principles and process of Gestalt psychology that being the singled principles of human wholeness, its a unifying power, and his whole relationship with the world of sensation and the ability to appreciate and express the experience. Existential thinking is individual, all encompassing and promoting awareness of any given situation, raising questions regarding the meaning of life, the seeking of truth and the consideration of the existence of different positions based on the value choices made. The Existential thinking of Catholic religion students’ manifests the need to raise questions about human existence, to take axiological solutions that helps give meaning to their lives. The results serve to support the nurturing of the Catholic religious education curriculum and the quality of the selection process, with the aim of relevant training materials and methods necessary for the renewal of the Catholic religion teacher training and continuing educational programs.