Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/115548
Options
Ikimokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo skatinimas šiuolaikiniais žaislais
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Ikimokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo skatinimas šiuolaikiniais žaislais
Other Title
Promotion of creativity of preschool children by modern toys
Author
Stanislauskienė, Edita |
Advisor
Extent
163 p.
Date Issued
2015-06-01
Abstract
Magistro darbe atskleidžiama tėvų ir pedagogų nuomonė apie naujos kartos žaislus, kurie literatūroje dar vadinami šiuolaikiniais žaislais, bei jų poveikis vaikų kūrybiškumo skatinimui. Magistro darbo struktūra konstruojama mokslinės literatūros ir empirinio tyrimo analizės pagrindais, kurių tikslas – atskleisti šiuolaikinių žaislų daromą poveikį ikimokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumui. Tikslui pasiekti buvo iškelti šie uždaviniai: 1.Išanalizuoti literatūros šaltinius susijusius su ikimokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo raiška bei žaislų poveikiu jam. 2. Atskleisti pedagogų, vaikų tėvų bei rinkodaros specialistų nuomonę apie šiuolaikinių žaislų populiarumą. 3. Išsiaiškinti tėvų bei pedagogų nuomonę apie šiuolaikinių žaislų įtaką vaiko ugdymui(si). 4. Nustatyti šiuolaikinių žaislų daromą įtaką ikimokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumui. Tyrimo metu buvo išsiaiškintas pedagogų bei tėvų požiūris į šiuolaikinius žaislus, kuriame išryškėjo, kad svarbiausiu aspektu tėvai laiko žaislo kokybę ir poveikį vaiko sveikatai. Pedagogai svarbiausiu aspektu laiko žaislo poveikį vaiko saviraiškai, mąstymo bei pažintinių galių plėtotei. Tyrime naudojamasi mokslinėje literatūroje iškeltomis trimis pagrindinėmis problemomis, kurios labiausiai veikia vaikų kūrybiškumą: žaislai turintys elektroninį veikimo principą, fantastinės bei išskirtinės išvaizdos žaislai, bei žaislų gausa ir prie žaislų pateikiami priedai. Tyrimo metu vadovautasi kūrybiškumo skatinimo kriterijais bei atskleistas šiuolaikinių žaislų daromas poveikis vaikų kūrybiškumui. Darbe atskleistos šiuolaikinių žaislų savybės, kurios skatina vaikų kūrybiškumo bruožus, bei savybės, kurios labiausiai susijusios su kūrybiškumo slopinimu. Tyrime dalyvavo 107 tėvai, auginantys ikimokyklinio amžiaus vaikus, 102 ikimokyklinio ugdymo pedagogai bei 60 ketverių – šešerių metų vaikai. Kokybiniuose tyrimuose dalyvavo 25 penkerių metų vaikų.
Master`s thesis discloses the opinion of parents and pedagogues about new generation toys, which are also called in the literature as modern toys, and their impact on the promotion of children`s creativity. Master`s thesis structure is constructed on the basis of scientific literature and empirical analysis, whose purpose – is to reveal the influence of most popular modern toys on the creativity of preschool children. To achieve the goal the following objectives were raised: 1. To analyze literary sources related to the expression of the creativity of preschool children and effect of toys on it. 2. To reveal the opinion of pedagogues, parents of children and marketing specialists about the popularity of modern toys. 3. To find out the opinion of parents and pedagogues about the influence of modern toys on a child’s development (learning). 4. To determine the influence of modern toys on the creativity of preschool children. The research had clarified the attitude of pedagogues and parents to modern toys, which had revealed that the most important aspect for parents is the quality of a toy and its impact on a child’s health. Pedagogues believe that the most important aspect is the impact of atoy on child`s self-expression, thinking and development of cognitive powers. The study uses three main problems raised in scientific literature, which affect children`s creativity the most: toys with electronic operating principle, toys with fantasy and exclusive look, as well as abundance of toys and their accessories. The research was guided by creativity promotion criteria, which allowed investigating the impact of modern toys on the creativity of children. The study involved 107 parents with preschool children, 102 preschool pedagogues and 60 children of four to six years of age. Qualitative research included 25 five-year-old children.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access