Options
Factors affecting the meaning in life of teachers
Suyatno |
Pambudi, Dholina Inang |
Amurdawati, Ganis |
Wantini |
Ningrum, Mei Vita Romadon |
Date Issued | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2020 | 139 | 3 | 52 | 72 |
This study aims to investigate the various models that affect the meaning in life of teachers. This is a quantitative study with data randomly obtained from a sample of 100 teachers at East Kalimantan, Indonesia. The results showed that self-actualization and self-transcendence are crucial factors which have an impact on the meaning in life of teachers. The policy makers need to utilize the results from this study to design various programs and training for the development of meaning in life of teachers.
Atsižvelgiant į ateities prognozes, kad gyvenimo prasmė tiesiogiai siesis su mokytojų veiklos kokybe, svarbu ištirti tai sąlygojančius veiksnius. Literatūriniai ir empiriniai tyrimai psichologijos, logoterapijos ir psichinės sveikatos srityse atskleidė, kad savęs aktualizavimo ir savęs transcendencijos kintamieji daro įtaką žmogaus gyvenimo ir darbo kokybei bei mažina neigiamas emocijas. Šiuo metu yra labai mažai tyrimų apie mokytojų gyvenimo prasmę švietimo moksluose. Todėl šiuo tyrimu siekiama išmatuoti įtaką tarp dviejų nepriklausomų kintamųjų, būtent savęs aktualizavimo ir savęs transcendencijos, darančių įtaką mokytojų gyvenimo prasmei. Duomenys buvo renkami pateikus klausimyną, kurį užpildė 100 jaunesnių vidurinių mokyklų mokytojų iš Rytų Kalimantano provincijos. Duomenys buvo analizuojami naudojant paprastą tiesinę regresiją bei kitas daugkartinės regresijos technikas, pasitelkiant SPSS statistikos programą. Rezultatai parodė, kad savęs aktualizavimas ir savęs transcendencija turėjo teigiamą ir reikšmingą poveikį mokytojo gyvenimo prasmei. Apibendrinti tyrimų rezultatai rodo, kad kitose mokslo grupėse taikomi įrodymai, tokie kaip tiriamų kintamųjų įtaka, tinka ir švietimo tyrimuose. Šiame tyrime nuolat aptariama kintamųjų įtaka ir poveikis profesiniam tobulėjimui. Mokytojai turi pasinaudoti šio tyrimo rezultatais, nes tai palengvina visų formų procesus, susijusius su savęs transcendencija ir savęs aktualizacija. Švietimo politikos formuotojai tiek mokyklos, tiek savivaldybės ar vyriausybės mastu taip pat turi panaudoti šio tyrimo rezultatus kurdami įvairias programas ir mokymus, skirtus mokytojų gyvenimo prasmei ugdyti.