Options
Social innovations and partnerships for strengthening social cohesion: teacher education and globalization
Daly, James |
Date Issued | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2013 | 33 | 1 | 59 | 71 |
This paper describes the work of three universities in three countries involved in reforming teacher education to address this situation. Faculty in each have built a program founded on the belief that international work creates opportunities for teacher education candidates to discuss issues and plan projects from multiple perspectives. The methods involved in this work build experiences and skills that can be used in the future classrooms of these candidates. These efforts recognize that international activities and projects present challenges. Exploring topics and issues of international importance from diverse viewpoints makes such work controversial, and linguistic differences offer the possibility of misunderstanding. These and other challenges, left unaddressed can lead to conflict. Thus there was a recognized need for preparing teacher education candidates competent in dealing with conflict.
Straipsnyje pristatoma ir analizuojama trijų universitetų (Lietuvos edukologijos, Vilnius; Seton Hall, Naujasis Džersis, JAV ir Borys Grinchenko, Kijevas, Ukraina) bendradarbiavimo patirtis atnaujinant ir aktualizuojant mokytojų rengimą. Šiųuniversitetų dėstytojai sukūrė ir išbandė demokratinio ugdymo modulį, kuris remiasi šiuolaikinių problemų multidimensiniu svarstymo pobūdžiu. Programa buvo kuriama įsitikinus, kad tarptautinis dėstytojų ir studentų bendradarbiavimas sudarys efektyvesnes sąlygas mokytojų rengimo tobulinimui, atsižvelgiant į globalizacijos procesus. Studijų modulio pagrindą sudarė pasaulyje žinoma Struktūruotos akademinės kontraversijos metodika (SAC), leidžianti dalyviams atskleisti įvairius požiūrius į diskutuojamą problemą. Be tiesioginių diskusijų auditorijose, projekte dalyvavę studentai turėjo galimybes komunikuoti tarpusavyje, pasinaudodami „virtualiosiomis diskusijų erdvėmis“ (discussion board). Straipsnyje taip pat pristatomas ir empirinis tyrimas, kurio rezultatai atskleidė, kad daugiau nei 80 proc. dalyvavusių studentų yra įsitikinę, jog struktūruotos akademinės kontraversijos metodika padėjo jiems geriau suvokti problemą, sustiprino kritinio mąstymo patirtį, padėjo ugdytis minčių reiškimo, argumentavimo bei klausymosi gebėjimus (www.deliberating.org). Studentai taip pat išreiškė įsitikininimą tokio studijų modulio reikalingumu, ypač tobulinant pedagogų rengimo programas įvairių šalių universitetuose.