Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/106646
Options
Lietuvos organizacijų švaistymų analizė pagal Lean vadybą
Field of Science
Vadyba / Management (S003)
Type of publication
type::text::thesis::bachelor thesis
Title
Lietuvos organizacijų švaistymų analizė pagal Lean vadybą
Other Title
Waste analysis in Lithuanian organizations according to Lean management
Author
Jarmakaitė, Kamilė |
Advisor
Extent
75 p.
Date Issued
2020-06-16
Abstract
Šiame bakalauro baigiamajame darbe yra analizuojami Lietuvos organizacijų švaistysimai pagal Lean vadybą. Baigiamojo darbo tikslas yra išanalizuoti Lietuvos organizacijų švaistymus pagal Lean vadybą. Darbą sudaro dvi pagrindinės dalys.
Pirmoje dalyje išanalizuota mokslinė literatūra, kurioje nagrinėjama Lean koncepcija, istorinė raida. Išskiriami pagrindiniai švaistymai pagal Lean, kurie vartotojui neprideda vertės, taip pat išnagrinėtos šių švaistymų atsiradimo priežastys.
Antroje dalyje aprašytas tyrimas, metodas ir organizavimas, rezultatų pristatymas ir apibendrinimas.
Tyrimo tikslas - išsiaiškinti, ar Lietuvos organizacijose vyksta švaistymai. Anketinės apklausos metu buvo apklausta statistiškai reikšminga grupė, gauti rezultatai apibendrinti ir pateiktos rekomendacijos situacijai gerinti.
Tyrimo problema – Lietuvos organizacijų darbuotojai galimai nežino, kad dalis jų atliekamų procesų nesuteikia jokios vertės vartotojui, tačiau reikalauja papildomų išlaidų.
Tyrimo objektas - švaistymai pagal Lean vadybą Lietuvos organizacijose.
Rezultatai ir išvados – analizė atskleidė, kad Lietuvos organizacijose perprodukcija ir atsargos – plačiai paplitęs švaistymas tarp Lietuvos organizacijų. Papildomas apdorojimas ir defektai – vidutiniškai paplitę. Laukimo ir judesių, švaistymai – mažai paplitę, transportavimo švaistymas – labai mažai paplitęs.. Rekomenduojama nustatyti ir sumažinti visas veiklas įmonės, kurios neteikia vertės galutiniam vartotojui.
Pirmoje dalyje išanalizuota mokslinė literatūra, kurioje nagrinėjama Lean koncepcija, istorinė raida. Išskiriami pagrindiniai švaistymai pagal Lean, kurie vartotojui neprideda vertės, taip pat išnagrinėtos šių švaistymų atsiradimo priežastys.
Antroje dalyje aprašytas tyrimas, metodas ir organizavimas, rezultatų pristatymas ir apibendrinimas.
Tyrimo tikslas - išsiaiškinti, ar Lietuvos organizacijose vyksta švaistymai. Anketinės apklausos metu buvo apklausta statistiškai reikšminga grupė, gauti rezultatai apibendrinti ir pateiktos rekomendacijos situacijai gerinti.
Tyrimo problema – Lietuvos organizacijų darbuotojai galimai nežino, kad dalis jų atliekamų procesų nesuteikia jokios vertės vartotojui, tačiau reikalauja papildomų išlaidų.
Tyrimo objektas - švaistymai pagal Lean vadybą Lietuvos organizacijose.
Rezultatai ir išvados – analizė atskleidė, kad Lietuvos organizacijose perprodukcija ir atsargos – plačiai paplitęs švaistymas tarp Lietuvos organizacijų. Papildomas apdorojimas ir defektai – vidutiniškai paplitę. Laukimo ir judesių, švaistymai – mažai paplitę, transportavimo švaistymas – labai mažai paplitęs.. Rekomenduojama nustatyti ir sumažinti visas veiklas įmonės, kurios neteikia vertės galutiniam vartotojui.
This diploma paper includes analysis waste in Lithuanian organizations according to Lean management. The goal of this diploma paper is to analyse waste in Lithuanian organizations according to Lean management. Diploma paper consists of two main parts.
The first part contains analysis of scientific literature that deals with Lean concept, historical evolution, analyzed about the main types of wastes and the reason for their occurrence.
The second part describes the research, method and organization, presentation and summary of results.
The aim – analyse the waste in Lithuanian organizations according to Lean management. During the questionnaire survey, a statistically significant group was interviewed, the obtained results were summarized and recommendations for improving the situation were provided.
The problem – employees in Lithuanian organizations may not be aware that some of the processes they perform, do not provide any value to the customer, but require additional costs.
The objective – waste according to Lean management in Lithuanian organizations.
Results and conclusions - The analysis revealed that in Lithuanian organizations, overproduction and stocks - widespread, extra processing and defects - moderately widespread, waiting and motion is uncommon, transportation is very uncommon. It is recommended to identify and reduce all activities in companies that do not provide value to the end user.
The first part contains analysis of scientific literature that deals with Lean concept, historical evolution, analyzed about the main types of wastes and the reason for their occurrence.
The second part describes the research, method and organization, presentation and summary of results.
The aim – analyse the waste in Lithuanian organizations according to Lean management. During the questionnaire survey, a statistically significant group was interviewed, the obtained results were summarized and recommendations for improving the situation were provided.
The problem – employees in Lithuanian organizations may not be aware that some of the processes they perform, do not provide any value to the customer, but require additional costs.
The objective – waste according to Lean management in Lithuanian organizations.
Results and conclusions - The analysis revealed that in Lithuanian organizations, overproduction and stocks - widespread, extra processing and defects - moderately widespread, waiting and motion is uncommon, transportation is very uncommon. It is recommended to identify and reduce all activities in companies that do not provide value to the end user.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Creative Commons License
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access