Pradinių klasių mokinių fizinis aktyvumas ir jį lemiantys veiksniai
Author | Affiliation |
---|---|
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2006 | 4 | 55 | 60 |
Tyrimo tikslas - ištirti III-IV klasių mokinių fizinį aktyvumą laisvalaikiu ir jį lemiančius veiksnius. Straipsnyje analizuoja- ma III-IV klasių mokinių požiūris į kūno kultūrą, jų fizinis aktyvumas ir fizinį aktyvumą lemiantys veiksniai. Lyginamas šių klasių 105 mergaičių ir 85 berniukų, iš jų 49% miesto ir 51 % kaimo mokinių fizinis aktyvumas laisvalaikiu. Taikyti anketinės apklausos ir pokalbių su mokiniais bei mokytojais metodai. Tyrimo rezultatai rodo, kad III-IV klasių mokinių fizinio aktyvumo sklaidai įtakos turi šie veiksniai: mokytojų, tėvų ir mokinių požiūris į fizinį aktyvumą, žinios apie aktyvumo poveikį sveikatai, dienotvarkė. Tiriamųjų atsakymai į anketos klausimus leidžia teigti, kad visų mokinių požiūris į fizinį aktyvumą yra teigiamas. Savaitgaliais berniukai daugiau laiko nei mergaitės praleidžia prie kompiuterio. Laisvalaikiu berniukai dažniau nei mergaitės važinėja dviračiu ir žaidžia kompiuteriu. Mokytojų ir šeimos narių teigiamas požiūris į fizinį aktyvumą ir jų pavyzdys didina mokinio judrumą. Teigiamas ir skatinantis mokytojų, tėvų požiūris į fizinį aktyvumą bei asmeninio pavyzdžio rodymas lemia vaikų nuostatas ir jų gyvenseną. Nustatyta, kad dauguma mokinių tėvų nesportuoja (tą patvirtino 62,9% mergaičių ir 55,3% berniukų). Daugiau nei pusė (55,8%) mokinių Velykų atostogas praleidžia pasyviai. Jų metu mokiniai norėtų sportuoti su tėveliais, ypač važinėti dviračiu (66,8%), plaukioti (60,5%), slidinėti (55,3%), žaisti krepšinį (44,7%). Mokiniams patinka sportuoti. Mėgstamiausi pradinių klasių mokinių laisvalaikio užsiėmimai: važinėjimas riedlente, bėgiojimas ir sportiniai žaidimai. Pradinių klasių mokinių teigiamam požiūriui į fizinį aktyvumą formuotis turi reikšmės aplinkiniai asmenys ir žiniasklaida. Miesto ir kaimo mokiniai norėtų, kad fizinių pratimų įtaką sveikatai paaiškintų tėvai (miesto 69,9%, kaimo 50,5%), moky- tojai (miesto 55,9%, kaimo 45,4%), televizija (miesto 52,7%, kaimo 41,2%), spauda (miesto 36,6%, kaimo 21,6%), radijas (miesto 30,1%, kaimo 19,6%), draugai (miesto 2,1%, kaimo 2,1%), treneris (miesto 3,2%, kaimo 1,0%).
The article deals with the attitude of 3rd and 4th form pupils towards classes of physical education, their physical activity and factors determining this physical activity. A comparison of physical activity between girls and boys, urban and countryside children is presented. The methods used: Meta analysis. Qualitative methods: interviews with primary school teachers, parents, and primary schoolchildren. Quantitative methods: inquiry in the form of questionnaires and analysis of the research results. The mathematical analysis of research data was accomplished while applying the SPSS 10.0 (Statistical Package for the Social Sciences) computer software for Windows. The research results revealed that the physical activity of 3rd and 4th form pupils is determined by teachers, parents and other pupils’ attitude to their physical activity, knowledge of how physical activity influences their patterning health, modelling of the physical education lesson, health of students, and timetable. Respondents’ answers to the questions of the questionnaire state that the attitude to physical activity of all the pupils is generally positive. Boys spend more time than girls in front of the computer on weekends. Boys also ride a bicycle more often at their leisure time. They also play with computers at their leisure time more often than girls. Teachers’ and family members’ positive attitude to physical activity and their personal example have a direct relation to the agility of the pupils. Positive and stimulating attitude of the teachers and parents to physical activity and their own example determine children’s attitude and their way of living most strongly. It is estimated that the majority of pupils’ parents do not do sports (of 62,9% girls and of 55,3% boys). More than half (55,8%) of pupils spend Easter in the passive way. At Easter students would like to do sports with their parents, most of all pupils ride a bike (66,8 %), swim (60,5%), ski (55,3%), play basketball (44,7%). Pupils in general like doing sports. The most popular activities of the primary schoolchildren: riding a skateboard, running and team games. Teachers should pay more attention to the protection and strengthening of good health of their children and they should give less homework so that pupils would be able to spend more time to satisfy their physical activity needs. When shaping a positive attitude of primary schoolchildren to the physical activity, the attitude of other people and the impact of mass media are also important. Both urban and countryside pupils would like to know about the influence of physical exercises to their health from their parents (69,9% urban pupils, 50,5% countryside pupils), teachers (55,9% urban, 45,4% countryside), television (52,7% urban, 41,2% countryside), press (36,6% urban, 21,6% countryside), radio (30,1% urban, 19,6% countryside), friends (2,1% urban, 2,1 % countryside), coach (3,2% urban, 1,0% countryside).