Mokytojų ugdymo filosofijos kaitos prielaidos
Author |
---|
Kučinskienė, Ramutė |
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2002 | 57 | 73 | 80 |
Asmeninės mokytojų ugdymo filosofijos reikšmė ypač iškyla tada, kai visuomenėje ir švietimo sistemoje atsiranda prielaidų pliuralizmui, iniciatyvumui ir novatoriškumui. Šiuolaikinės Lietuvos politinės, ekonominės ir socialinės raidos keliami reikalavimai lemia tolimą nuo klasikinės (tradicinės) ir artėjimą link laisvojo ugdymo paradigmos, dėl to didelę reikšmę įgyja ir atitinkamos mokytojų ugdymo filosofijos plėtotė. Siekiant ryškesnių kokybinių ugdymo sistemos pokyčių, būtina užtikrinti dermę tarp nacionalinėje švietimo politikoje deklaruojamos (oficialiosios) ir ugdymo institucijose dirbančių mokytojų (praktinės) ugdymo filosofijos. Ugdymo paradigmos kaitos kryptys reikalauja mokytojo profesijos modelio ir jo pirminio bei tęstinio rengimo sisteminės kaitos. Akcentuojamas empirinių mokytojų ugdymo filosofijos kaitos tyrimų aktualumas.