Pradinių klasių mokinių laiko suvokimas
Author |
---|
Gudonis, Vytautas |
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2001 | 54 | 71 | 78 |
Laiko fenomenu per žmonijos istorijos raidą domėtasi labai seniai. Laiko problemas daugiausia tyrė praeities filosofai, vėliau — matematikai, fizikai, astronomai, psichologai, pedagogai. Žmogus susijęs su istorija, socialinių įvykių tėkme laike, t.y. su objektyviu, istoriniu laiku, su tuo, kas vadinama žmonijos raida, o konkreti asmenybė siejasi su subjektyvumu, savo egzistavimo išgyvenimais, t.y. su subjektyviu laiku (Ivanovą, Puchlikovas, 1991). Laiko, kaip ii erdvės, suvokimas sudaro vaiko pažintinės veiklos pagrindą. Laiko suvokimo pradmenys ir pagrindai gaunami šeimoje, ikimokyklinėse įstaigose. Pradinėje mokykloje vaikų laiko suvokimas ugdomas per visų dalykų pamokas. Šio tyrimo metu buvo bandoma nustatyti pradinių klasių mokinių žinių apie laiką ir laiko suvokimo lygį.