Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/99529
Options
Cognitive and metacognitive aspects of key competency “learning to learn”
Author(s)
Radovan, Marko |
Title
Cognitive and metacognitive aspects of key competency “learning to learn”
Other Title
Svarbiausios „mokėjimo mokytis“ kompetencijos kognityviniai ir metakognityviniai aspektai
Is part of
Pedagogika, 2019, t.133, nr. 1, p. 28-42
Journal Title
Journal Volume Title
Journal Issue Title
Date Issued
Date Issued | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2019 | 133 | 1 | 28 | 42 |
Abstract
The article analyzes the key competence of “learning to learn” from the cognitive and metacognitive perspective. “Learning to learn” is one of the competences identified by the European Commission as a key to successfully addressing the challenges of the 21st century. In this paper, we argue that the cognitive and metacognitive aspects of learning are most important to gain an understanding of this key competence and enable individuals to pursue an independent and successful learning at school and beyond. Research into these processes began in the early 1980s, especially in the fields of cognitive and educational psychology, and a lot of correlation was found between cognitive learning strategies and learning achievements. It is argued in the article, that learning to learn is a competence that needs to be developed through formal schooling and beyond. It affects changes in teaching approaches and organization of students’ learning as a whole.
Straipsnyje pateikiama keletas teorinių minčių, padedančių suprasti svarbiausias „mokėjimo mokytis“ kompetencijas, pripažintas Europos Sąjungoje. Analizė suskirstyta į tris dalis: 1) kompetencijos kognityvinių ir metakognityvinių elementų aprašymas; 2) „mokymosi mokytis“ kompetencijų svarba mokinių akademiniams pasiekimams ir 3) siūlomos mokymo strategijos mokymosi mokytis kompetencijai ugdyti. Per pastaruosius du dešimtmečius Europos Sąjungoje ir EBPO (Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijoje) buvo daug veiklos šia tema. 2006 m. patvirtinta Europos Parlamento ir Tarybos rekomendacija ,,Dėl bendrųjų visą gyvenimą trunkančio mokymosi gebėjimų“. Apibrėžti aštuoni pagrindiniai gebėjimai; mūsų temai buvo svarbiausia pagrindinė „mokėjimo mokytis“ kompetencija. Iš kompetencijos apibrėžimo tampa aišku, kad teoriniai ir empiriniai šios kompetencijos pagrindai slypi mokymosi teorijose, – jie tiksliau apibūdina savireguliuojamo mokymosi teorijas. Kognityvinės mokymosi teorijos šią temą jau seniai nagrinėja, o šios srities pamokos yra vienareikšmės: tiek pažinimo, tiek metakognityvinės strategijos turi būti naudojamos autonominiam ir kokybiniam mokymuisi. Mes teigiame, kad „mokymosi mokyti“ kompetencijos gali būti įgyjamos bet kuriuo amžiaus tarpsniu, net ir vyresniajame amžiuje, tačiau tyrimai rodo, kad vis dėlto efektyviausias „mokėjimo mokytis“ kompetencijos naudojimas yra ankstyvajame formaliame švietime. Tai reiškia naujus iššūkius mokytojams, nes rekomenduojama, kad ši kompetencija būtų įtraukta į mokymą. Mokytojai turėtų naudoti šią kompetenciją ir skatinti mokėjimą mokytis, siekdami pagerinti mokymosi pasiekimus, didindami mokymosi motyvaciją bei stiprindami besimokančiųjų mokymosi autonomiją ir savireguliavimą.
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Language
Anglų / English (en)