Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/98847
Options
Tourism based city branding. The case of Buchach, Ukraine
Field of Science
Vadyba / Management (S003)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Tourism based city branding. The case of Buchach, Ukraine
Other Title
Turizmu pagrįstas miesto ženklas. Buchacho atvejis, Ukraina
Author
Tymoshiv, Ihor |
Advisor
Extent
128 p.
Date Issued
2019-06-12
Abstract
The pursued aim of this diploma paper is to create a branding framework that can serve as a deep foundation for the complete marketing strategy of a small historic Ukrainian town and will increase its tourist attractiveness in the Ukrainian and international tourism arena.
In the first part the analysis of scientific books and articles was carried out. In this part, place branding definition and its evolution were analyzed, city branding strategies and general objectives were introduced. Finally, the branding process is discussed.
The second part of the diploma paper presents an analysis of the main factors influencing the formation of the city, its key features and trends in Ukrainian and global branding of small cities.
According to these findings, in the third part a process of creating branding framework for marketing development of the town is presented.
In the first part the analysis of scientific books and articles was carried out. In this part, place branding definition and its evolution were analyzed, city branding strategies and general objectives were introduced. Finally, the branding process is discussed.
The second part of the diploma paper presents an analysis of the main factors influencing the formation of the city, its key features and trends in Ukrainian and global branding of small cities.
According to these findings, in the third part a process of creating branding framework for marketing development of the town is presented.
Šio diplomo dokumento tikslas - sukurti prekės ženklo sistemą, kuri galėtų tapti pagrindu visiškai nedidelės istorinės Ukrainos miesto rinkodaros strategijai ir padidins turistų patrauklumą Ukrainos ir tarptautinėje turizmo arenoje.
Pirmojoje dalyje atlikta mokslinių knygų ir straipsnių analizė. Šioje dalyje išnagrinėta vietos ženklo apibrėžtis ir jos raida, įvestos miesto prekės ženklo strategijos ir bendrieji tikslai. Galiausiai aptariamas prekės ženklinimo procesas.
Antroje diplomo darbo dalyje analizuojami pagrindiniai miesto formavimosi veiksniai, pagrindinės jo ypatybės ir tendencijos Ukrainos ir pasaulio mažųjų miestų ženklinimo srityje.
Remiantis šiais duomenimis, trečiojoje dalyje pateikiamas prekės ženklo kūrimo sistemos kūrimas miesto rinkodaros plėtrai.
Pirmojoje dalyje atlikta mokslinių knygų ir straipsnių analizė. Šioje dalyje išnagrinėta vietos ženklo apibrėžtis ir jos raida, įvestos miesto prekės ženklo strategijos ir bendrieji tikslai. Galiausiai aptariamas prekės ženklinimo procesas.
Antroje diplomo darbo dalyje analizuojami pagrindiniai miesto formavimosi veiksniai, pagrindinės jo ypatybės ir tendencijos Ukrainos ir pasaulio mažųjų miestų ženklinimo srityje.
Remiantis šiais duomenimis, trečiojoje dalyje pateikiamas prekės ženklo kūrimo sistemos kūrimas miesto rinkodaros plėtrai.
Language
Anglų / English (en)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieiga intranete / Intranet Access
File(s)ihor_tymoshiv_md.pdf (4.04 MB) Intranet Accessuntil 2024-06-12