Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/98773
Options
Gabių vaikų ugdymas bendrojo ugdymo mokykloje: tėvų požiūris
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Gabių vaikų ugdymas bendrojo ugdymo mokykloje: tėvų požiūris
Other Title
The education of the gifted pupil in the secondary school: the parental view
Author
Gruiniūtė, Edita |
Advisor
Extent
68 p.
Date Issued
2019-06-06
Abstract
Šiame darbe analizuojamas tėvų požiūris apie gabių vaikų ugdymą bendrojo ugdymo mokykloje. Atlikto tyrimo duomenys gauti iš penkių tėvų, auginančius gabius vaikus, ugdomus bendrojo ugdymo mokykloje. Tėvų požiūris buvo tiriamas naudojant pusiau struktūruotą interviu metodą. Duomenys analizuojami naudojant fenomenologinės analizės metodą, kurį pateikė Smithas (2007) (IPA). Tėvai gabių vaikų ugdymą bendrojo ugdymo mokykloje vertina nevienareikšmiškai. Nuogąstauja dėl pedagogų kompetencijų ir pasiruošimo ugdyti gabiuosius. Taip pat jie išskiria, kad bendrojo ugdymo mokyklose stokojama kūrybiško ugdymo, kūrybiškų užduočių, tinkamos vaikų motyvavimo sistemos ir metodų. Tyrimo dalyviai pabrėžia, kad ugdymo procese iškeliami tikslai ir iššūkiai dažnai neatitinka vaiko gabumų: jie yra per maži arba per aukšti, o tai įtakoja gabaus vaiko motyvaciją mokytis. Tyrimo metu buvo išryškėjo aktuali problema: nors pagal Lietuvos respublikos teisinius reglamentus gabūs vaikai priskiriami specialiųjų poreikių grupei, šie vaikai šiandien negauna specialiojo ugdymo ar kitokios specialios švietimo pagalbos. Tėvų požiūriu, gabių vaikų ugdymas bendrojo ugdymo mokykloje yra fragmentinis, o ne nuoseklus, prioritetinis ugdymo procesas.
This article analyzes parents approach the work of analysis on the education of general education school for gifted children. Survey data obtained from five of the parents, their children, gabius ugdomus general education school. Parents attitude has been studied using a semi structured interview method. Data analysed using the phenomenological method of analysis by Smith (2007) (IPA). Parents of gifted children education in general education school is appreciated by so far. Fears for educators to develop competences and preparation gabiuosius. They also give off that the lack of creative education in general education schools, creative tasks, adequate reasons and methods of the children. The survey stresses that the education objectives and challenges raised in the often does not correspond to the child's abilities: they are too low or too high, and this affects the child's motivation to learn persuade talented. The investigation revealed a topical issue: in accordance with the legal regulations of the Republic of Lithuania, although who are talented children are assigned to special needs group, these kids today do not receive special education or other forms of special education aid. Parents of gifted children in terms of education, general education school is fragmentary and not consistent, a priority for the education process.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieigos embargo / Embargoed Access