Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/98683
Options
Jaunųju atlikėjų adaptacija teatre
Field of Science
Muzika / Music (C001)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Jaunųju atlikėjų adaptacija teatre
Other Title
Adaptation of young artists in theatre
Author
Majauskienė, Iveta |
Advisor
Extent
43 p.
Date Issued
2019-06-04
Abstract
Tyrimo problema. Kiekvienas teatras yra susidūręs su didesne ar mažesne darbuotojų adaptacijos problema. Ji yra labai svarbi ir užima reikšmingą vietą jaunojo atlikėjo profesinės veiklos procese. Darbe siekiama atkreipti dėmesį į jaunųjų atlikėjų profesinę veiklą, kuri yra tiesiogiai susijusi su adaptacijos procesais teatre. Todėl taip svarbu, kad jaunasis atlikėjas sėkmingai prisitaikytų naujame kolektyve, nes teatras nėra ta organizacija, kurioje vyksta dažna darbuotojų kaita.
Tyrimo objektas – jaunųjų teatro atlikėjų adaptacija.
Tyrimo tikslas – atskleisti jaunųjų atlikėjų adaptacijos teatre specifiką.
Tyrimo uždaviniai:
1. Aptarti jaunųjų atlikėjų adaptacijos teatre sampratos turinį.
2. Pristatyti adaptacijos formas organizacijoje (teatre).
3. Išryškinti kūrybiškumą, kaip vieną iš svarbiausių adaptacijos teatre aspektų.
4. Išskirti jaunųjų atlikėjų adaptacijos ypatumus teatre.
Tyrimo metodai: Mokslinės literatūros analizė, interviu, refleksija.
Tyrimo išvados:
1. Remiantis mokslinės literatūros analize galima teigti, jog jaunųjų atlikėjų adaptacija teatre yra nuolatinis, nenutrūkstamas procesas, kurio metu vyksta jaunojo atlikėjo tobulėjimas, augimas, meistriškumo ir kūrybingos veiklos realizavimas. Adaptacijos procesas, tai ne tik įsiliejimas, pripratimas prie aplinkos, bet ir jaunojo atlikėjo tapimas pilnaverčiu teatro nariu, kai yra susipažįstama tiek su nauju darbu, aplinka, tiek su kolegomis ir šis procesas paliečia visus teatre dirbančius darbuotojus.
2. Išskirtos ir pristatytos dvi pagrindinės jaunųjų atlikėjų teatre adaptacijos formos: socializacija ir profesinė adaptacija, tarp kurių yra nenutrūkstamas ryšys, tiesiogiai susijęs su asmens profesine veikla.
3. Adaptacija teatre neįmanoma be vieno svarbaus jaunojo atlikėjo veiklos aspekto – kūrybiškumo.
4. Jaunųjų atlikėjų adaptacijos ypatumus teatre lemia konkretus teatras, kuriame vyksta adaptacijos procesas, kolektyvas, į kurį patenka jaunasis atlikėjas, bei paties jaunojo atlikėjo asmenybė.
Tyrimo objektas – jaunųjų teatro atlikėjų adaptacija.
Tyrimo tikslas – atskleisti jaunųjų atlikėjų adaptacijos teatre specifiką.
Tyrimo uždaviniai:
1. Aptarti jaunųjų atlikėjų adaptacijos teatre sampratos turinį.
2. Pristatyti adaptacijos formas organizacijoje (teatre).
3. Išryškinti kūrybiškumą, kaip vieną iš svarbiausių adaptacijos teatre aspektų.
4. Išskirti jaunųjų atlikėjų adaptacijos ypatumus teatre.
Tyrimo metodai: Mokslinės literatūros analizė, interviu, refleksija.
Tyrimo išvados:
1. Remiantis mokslinės literatūros analize galima teigti, jog jaunųjų atlikėjų adaptacija teatre yra nuolatinis, nenutrūkstamas procesas, kurio metu vyksta jaunojo atlikėjo tobulėjimas, augimas, meistriškumo ir kūrybingos veiklos realizavimas. Adaptacijos procesas, tai ne tik įsiliejimas, pripratimas prie aplinkos, bet ir jaunojo atlikėjo tapimas pilnaverčiu teatro nariu, kai yra susipažįstama tiek su nauju darbu, aplinka, tiek su kolegomis ir šis procesas paliečia visus teatre dirbančius darbuotojus.
2. Išskirtos ir pristatytos dvi pagrindinės jaunųjų atlikėjų teatre adaptacijos formos: socializacija ir profesinė adaptacija, tarp kurių yra nenutrūkstamas ryšys, tiesiogiai susijęs su asmens profesine veikla.
3. Adaptacija teatre neįmanoma be vieno svarbaus jaunojo atlikėjo veiklos aspekto – kūrybiškumo.
4. Jaunųjų atlikėjų adaptacijos ypatumus teatre lemia konkretus teatras, kuriame vyksta adaptacijos procesas, kolektyvas, į kurį patenka jaunasis atlikėjas, bei paties jaunojo atlikėjo asmenybė.
Every theater is facing a greater or lesser problem of employee adaptation. It is very important and occupies a prominent position in the professional process of the young performer. The aim of the work is to draw attention to the professional activity of young performers, which is directly related to the adaptation processes in theater. Therefore, it is so important that the young performer is successful in adapting to the new team, because the theater is not the organization with frequent changes in staff.
The object of the research -adaptation of young theater performers.
The aim of the research - to reveal the specifics of young performers in theater adaptation. Research tasks:
1. To discuss the content of the concept of young performers in theater adaptation.
2. To introduce forms of adaptation in organization (theater).
3. Emphasize creativity as one of the most important aspects of adaptation in theater.
4. To distinguish the peculiarities of adaptation of young performers in theater.
Research methods: Analysis of scientific literature, interview, reflection.
Based on the analysis of scientific literature it can be stated that the adaptation of young performers in theater is a continuous, continuous process, during which the performance, growth, mastery and creative activities of the young performer are realized. The process of adaptation, not only integration, becoming accustomed to the environment, but also becoming a young performer as a full-fledged member of the theater, is familiar with both the new work, the environment, and colleagues, and this process touches all the staff working in the theater.
Two main forms of adaptation of young performers in theater are distinguished and presented: socialization and professional adaptation, among which there is a continuous relationship directly related to the professional activity of the person.
Adaptation in the theater is impossible without one important aspect of the young performer - creativity.
The peculiarities of the adaptation of young performers in the theater are determined by a particular theater, where the adaptation process, the collective to which the young performer enters, and the personality of the young performer itself.
The object of the research -adaptation of young theater performers.
The aim of the research - to reveal the specifics of young performers in theater adaptation. Research tasks:
1. To discuss the content of the concept of young performers in theater adaptation.
2. To introduce forms of adaptation in organization (theater).
3. Emphasize creativity as one of the most important aspects of adaptation in theater.
4. To distinguish the peculiarities of adaptation of young performers in theater.
Research methods: Analysis of scientific literature, interview, reflection.
Based on the analysis of scientific literature it can be stated that the adaptation of young performers in theater is a continuous, continuous process, during which the performance, growth, mastery and creative activities of the young performer are realized. The process of adaptation, not only integration, becoming accustomed to the environment, but also becoming a young performer as a full-fledged member of the theater, is familiar with both the new work, the environment, and colleagues, and this process touches all the staff working in the theater.
Two main forms of adaptation of young performers in theater are distinguished and presented: socialization and professional adaptation, among which there is a continuous relationship directly related to the professional activity of the person.
Adaptation in the theater is impossible without one important aspect of the young performer - creativity.
The peculiarities of the adaptation of young performers in the theater are determined by a particular theater, where the adaptation process, the collective to which the young performer enters, and the personality of the young performer itself.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieiga intranete / Intranet Access
File(s)iveta_majauskiene_md.pdf (512.07 KB) Intranet Accessuntil 2024-06-04