Options
Pirmos klasės mokinių skaitymo įgūdžių lavinimas taikant „Klausimų namelio“ metodą
Šilinytė, Justina |
Šiame darbe keliamas probleminis klausimas, kiek galima pagerinti pirmos klasės mokinių skaitymo įgūdžius taikant „Klausimų namelio“ metodą lietuvių kalbos pamokose. Teorinėje darbo dalyje analizuojama literatūra apie pradinių klasių mokinių skaitymo įgūdžių vertinimą, gero skaitymo ypatumus, veiksnius, lemiančius skaitymo pasiekimus, bei sąmoningo skaitymo skatinimo metodus. Pokyčiams fiksuoti pasitelkti pirmokų pateikti atliktų užduočių atsakymai ir pamokų stebėjimo formų ir refleksyvių užrašų analizė. Atlikus veiklos tyrimą paaiškėjo, kad pirmos klasės mokinių teksto suvokimo gebėjimai pagerėjo: tyrimo dalyvių atliktų užduočių atsakymai su kiekviena veikla, kurioje taikyta inovacija, darėsi vis išsamesni, jie drąsiau reiškė savo nuomonę, vis taikliau apibendrindavo pagrindinę teksto mintį, nusakydavo veikėjų būsenos ir elgesio motyvus, detaliau argumentuodavo.
The paper raises the problem to what extent the use of the House of Questions method in Lithuanian language teaching can improve the reading skills of first grade students. The theoretical part of the thesis analyses the literature on the assessment of reading skills of elementary school students, the characteristics of good reading, factors influencing reading performance, and methods of promoting conscious reading. The changes were recorded based on the first graders‘ responses to the tasks they worked on and the analysis of classroom observation sheets and reflective notes. The action research showed that the first graders’ reading comprehension had improved: their responses to the tasks became more detailed with each activity in which the innovation was applied, they were more confident in expressing their opinions, more accurate in summarizing the main idea of the text, describing the motives behind the characters’ state of mind and behaviour, and providing more detailed rationales.