Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/131245
Options
Anglų kalbos žodyno plėtimas naudojant „Google“ dokumentų įrankį
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Degree Discipline
Pedagogika / Pedagogy (M)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Anglų kalbos žodyno plėtimas naudojant „Google“ dokumentų įrankį
Other Title
English vocabulary expansion using Google docs
Author
Jurkšaitė, Birutė |
Extent
40 p.
Date Issued
2021-06-11
Abstract
Šio veiklos tyrimo tikslas yra plėsti ir turtinti mokinių anglų kalbos žodyną taikant „Google“ dokumentų įrankį. Tyrimui įgyvendinti buvo pasirinkti aštuntos klasės mokiniai, nes būtent šioje klasėje buvo pastebėta riboto mokinių anglų kalbos žodyno problema, dėl kurios mokiniai patiria sunkumų atlikdami užduotis ar reikšdami savo mintis tiek rašytinėje, tiek sakytinėje kalboje. Norint įgyvendinti išsikeltą tyrimo tikslą, buvo suformuluoti šie darbo uždaviniai: 1) apibrėžti žodyno svarbą ir skaitmenines žodyno plėtros galimybes užsienio kalbos pamokose; 2) taikyti „Google“ dokumentų įrankį aštuntos klasės anglų kalbos pamokose žodyno plėtimui ir 3) įvertinti aštuntos klasės mokinių anglų kalbos žodyno kaitą taikant „Google“ dokumentų įrankį. Darbe taikyti tokie tyrimo duomenų rinkimo ir analizės metodai: mokslinės literatūros analizė, mokinių darbų turinio analizė, žodinės mokytojos refleksijos turinio analizė ir neformalių žodinių mokinių refleksijų turinio analizė.
Tyrimo rezultatai atskleidė, kad mokiniai noriai įsitraukė į inovacijos taikymo procesą ir „Google“ dokumentų formoje per 6 pamokas sukūrė net 33 žodžių žodyną. Gauti užduočių rezultatai taip pat parodė, kad „Google“ dokumentų formoje sukurto žodyno dėka pagerėjo tiek aktyvus, tiek pasyvus mokinių anglų kalbos žodynas, ypač klausymo ir rašymo užduotyse. Taip pat buvo išsiaiškinta, kad mokiniams labiausiai nepatiko rašymo užduotys, o labiausiai patiko klausymo ir kalbėjimo. Tyrimo rezultatai leidžia daryti išvadą, kad „Google“ dokumentų įrankio taikymas turtinant ir plečiant mokinių žodyno apimtį gali turėti reikšmingos naudos skatinant mokinių bendradarbiavimo įgūdžius, kūrybiškumą bei siekiant geresnių mokymosi rezultatų.
Darbo gale pateikiamos rekomendacijos, kaip dar efektyviau išnaudoti „Google“ dokumentų įrankį turtinant mokinių žodyną užsienio kalbos pamokose ir kaip patobulinti „Google“ dokumento formoje kuriamą žodyną.
Tyrimo rezultatai atskleidė, kad mokiniai noriai įsitraukė į inovacijos taikymo procesą ir „Google“ dokumentų formoje per 6 pamokas sukūrė net 33 žodžių žodyną. Gauti užduočių rezultatai taip pat parodė, kad „Google“ dokumentų formoje sukurto žodyno dėka pagerėjo tiek aktyvus, tiek pasyvus mokinių anglų kalbos žodynas, ypač klausymo ir rašymo užduotyse. Taip pat buvo išsiaiškinta, kad mokiniams labiausiai nepatiko rašymo užduotys, o labiausiai patiko klausymo ir kalbėjimo. Tyrimo rezultatai leidžia daryti išvadą, kad „Google“ dokumentų įrankio taikymas turtinant ir plečiant mokinių žodyno apimtį gali turėti reikšmingos naudos skatinant mokinių bendradarbiavimo įgūdžius, kūrybiškumą bei siekiant geresnių mokymosi rezultatų.
Darbo gale pateikiamos rekomendacijos, kaip dar efektyviau išnaudoti „Google“ dokumentų įrankį turtinant mokinių žodyną užsienio kalbos pamokose ir kaip patobulinti „Google“ dokumento formoje kuriamą žodyną.
The aim of this research was to improve and expand eighth graders English language vocabulary using the Google Docs tool. The problem of limited English vocabulary was observed specifically in eighth grade English classroom when students were struggling to complete exercises or express their thoughts in both written and spoken language. In order to achieve the aim of the research, the following objectives were raised: 1) to define the importance of vocabulary and opportunities of digital tools for vocabulary development in foreign language classrooms; 2) to use the Google Docs tool in eighth grade English classroom for vocabulary expansion; and 3) to assess whether there were changes in eighth graders English vocabulary when using the Google Docs tool. The following research methods of data collection and analysis were used in the work: analysis of scientific literature, analysis of the content of students’ assignments, analysis of the content of the oral teacher’s reflection and analysis of the content of informal oral students’ reflections.
The outcomes of the research revealed that students were willing to use Google Docs tool as they created a dictionary of 33 words in the Google Docs form during 6 English language lessons. The outcomes of the analyzed assignments also showed that both active and passive English vocabulary improved and expanded, especially in listening and writing exercises. It was also found that students did not like writing assignments whereas listening and speaking assignments were the most enjoyable. The outcomes of the study led to the conclusion that Google Docs tool can help enrich and expand students’ vocabulary as well as have significant benefits when improving students’ collaborative skills, creativity and achieving better learning outcomes.
The research also provides recommendations on how to make even more effective use of the Google Docs tool to enrich students’ vocabulary in foreign language classrooms and how to improve the dictionary form created by students in Google Docs.
The outcomes of the research revealed that students were willing to use Google Docs tool as they created a dictionary of 33 words in the Google Docs form during 6 English language lessons. The outcomes of the analyzed assignments also showed that both active and passive English vocabulary improved and expanded, especially in listening and writing exercises. It was also found that students did not like writing assignments whereas listening and speaking assignments were the most enjoyable. The outcomes of the study led to the conclusion that Google Docs tool can help enrich and expand students’ vocabulary as well as have significant benefits when improving students’ collaborative skills, creativity and achieving better learning outcomes.
The research also provides recommendations on how to make even more effective use of the Google Docs tool to enrich students’ vocabulary in foreign language classrooms and how to improve the dictionary form created by students in Google Docs.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieigos embargo / Embargoed Access
File(s)birute_jurksaite_psbd.pdf (1.8 MB) Embargo Accessuntil 2026-06-11