Options
Dailės ir lietuvių kalbos ugdymo integravimas trečioje klasėje, taikant grafinės raiškos ugdymo metodą
Jakštaitė, Kotryna |
Temos aktualumas. Dailės ugdymas svarbus mokinių saviraiškai, idėjų ir minčių įgyvendinimui. Mokomųjų dalykų integracija ugdo gilesnį mokinių mąstymą, tos pačios temos supratimą iš skirtingų perspektyvų. Dailės ir lietuvių kalbos integracija padeda mokiniams vizualizuoti mintis, giliau analizuoti tekstą. Tyrimo tikslas. Ištirti dailės ir lietuvių kalbos gebėjimus, taikant grafinės raiškos metodus. Tyrimo metodologija. Mokslinės, metodinės ir ugdymo turinį reglamentuojančios literatūros analizė, veiklos tyrimas, mokinių piešinių analizė. Rezultatai. Tyrimas parodė, kad taikant dailės ir lietuvių kalbos integraciją, grafinės raiškos gebėjimai yra nepakankami. Po ugdomųjų veiklų, kurių metu buvo taikyti grafinės raiškos ugdymo metodai, mokinių darbų grafinės raiškos gebėjimai pakilo. Taikant dailės ir lietuvių kalbos integraciją, mokiniai buvo labiau motyvuoti, lengviau analizavo ir kūrė tekstus. Išvados:
- Mokslinėje, metodinėje ir ugdymo turinį reglamentuojančioje literatūroje galima pastebėti, kad dailės ir lietuvių kalbos ugdymas yra integralus.
- Ištyrus trečios klasės mokinių piešinius buvo pastebėta, kad mokinių grafinės raiškos gebėjimai nepakankami.
- Išanalizavus gautus rezultatus, galima teigti, kad nuosekliai ugdant trečios klasės mokinių grafinės raiškos gebėjimus mokinių rezultatai pakilo. Pastebėta, kad dailės ir lietuvių kalbos integracijos metu mokiniai lengviau analizavo ir kūrė tekstus bei buvo labiau įsitraukę į veiklą. Raktiniai žodžiai. Dailė, grafinė raiška, integracija ugdyme, dailės ir lietuvių kalbos integracija pradiniame ugdyme.
The relevance of the topic. Education of arts is important for students expression, realization of ideas and thoughts. Integration of subjects fosters students deeper thinking skills, understanding the theme from different perspectives. Integration of arts and Lithuanian language helps students to visualize thoughts and analyze the text deeper. Objective. To investigate skills of arts and Lithuanian language by applying graphic expression. Methods of work. Analysis of scientific, methodological, and regulatory literature, analysis of activity and students drawings. The results. The research showed that applying integration of arts and Lithuanian language students had little graphic expression skills. After educational activities in which graphic expression method was applied students graphic expression skills improved. Applying integration of arts and Lithuanian language students were motivated and better at analyzing and writing text. Conclusions:
- After analyzing scientific, methodological and curriculum regulatory literature, it can be said that art and Lithuanian language are integral.
- After investigating third grade students drawings it was found that students had poor graphic expression skills.
- After analyzing the results it was found that third grade students skills can be improved by consistently developing them. It was found that integration of art and Lithuanian language improves students analyzing and writing skills. Keywords. Arts, graphic expression, integration in education, integration of arts and Lithuanian language in primary school.