Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/130953
Options
Mobiliosios aplikacijos „Forest“ taikymas šeštoje klasėje, skatinant mokinių ekologinį mąstymą gamtos ir žmogaus pamokose
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Degree Discipline
Pedagogika / Pedagogy (M)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Mobiliosios aplikacijos „Forest“ taikymas šeštoje klasėje, skatinant mokinių ekologinį mąstymą gamtos ir žmogaus pamokose
Other Title
Use of the "Forest" mobile application in nature and human classes to enhance 6th grade students ecological thinking
Author
Glušauskaitė, Miglė |
Extent
28 p.
Date Issued
2021-06-11
Abstract
Šiuolaikinis mokslas keičiasi veikiamas daugelio veiksnių tarp kurių svarbų vaidmenį turi technologijos (Jarmakovienė, Zuzevičiūtė, Butrimė, 2009). Pastovus išmaniojo telefono kontroliavimas ir nuolatinis žvilgčiojimas labai blaško dėmesį ir trukdo susikaupti, tačiau jis taip pat gali padėti ir išlaikyti sutelktą dėmesį ir leis suprasti medžių svarbą žmonijai. Karantino periodas (2020-2021) mokytojus privertė sparčiai bėgti technologijų link, nes neliko kontaktinio mokymosi. Kadangi dauguma mokosi nuotoliniu būdu, sunku mokinius sudominti tam tikromis temomis, nepavyksta įtraukti dalyvauti pamokos metu, todėl buvo pasitelkta „Forest“ išmanioji programėlė, su tikslu pritraukti mokinių dėmesį bei tuo pačiu gilinti jų žinias apie ekologiją ir gamtos mokslus.
Šis tyrimas orientuotas į mokinių koncentracijos sutelkimą pamokos metu - kiek mokinių per pamoką užaugins medžius per „Forest“ programėlę, toks skaičius jų nesinaudojo telefonu ir dalyvavo gamtos ir žmogaus pamokoje. Tyrime dalyvavo 15 vienos klasės mokinių. Stebėtas mokinių aktyvumas, vedamos diskusijos, įsitraukimas ir įsigilinimas į pamokos turinį. Duomenų rinkimui pasitelkta refleksijos forma bei mokinių stebėjimas.
Tyrimo metu rezultatai atskleidė, kad vidutiniškai 3 mokiniai skyrė mažiau nei 25 minutes „Forest“ programėlei, o tai reiškia, kad pusę pamokos galėjo naudotis telefonu, vidutiniškai 4 mokiniai skyrė 30 minučių auginti virtualius medžius, tai reiškia kad labai mažą laiko tarpą buvo galima jiems pasinaudoti išmaniuoju įrenginiu ir vidutiniškai net 8 mokiniai skyrė visą pamoką auginti medžius, tai reiškia jie pilnai buvo susikoncentravę į ekologijos keliamus klausimus ir vedamas diskusijas.
Šis tyrimas orientuotas į mokinių koncentracijos sutelkimą pamokos metu - kiek mokinių per pamoką užaugins medžius per „Forest“ programėlę, toks skaičius jų nesinaudojo telefonu ir dalyvavo gamtos ir žmogaus pamokoje. Tyrime dalyvavo 15 vienos klasės mokinių. Stebėtas mokinių aktyvumas, vedamos diskusijos, įsitraukimas ir įsigilinimas į pamokos turinį. Duomenų rinkimui pasitelkta refleksijos forma bei mokinių stebėjimas.
Tyrimo metu rezultatai atskleidė, kad vidutiniškai 3 mokiniai skyrė mažiau nei 25 minutes „Forest“ programėlei, o tai reiškia, kad pusę pamokos galėjo naudotis telefonu, vidutiniškai 4 mokiniai skyrė 30 minučių auginti virtualius medžius, tai reiškia kad labai mažą laiko tarpą buvo galima jiems pasinaudoti išmaniuoju įrenginiu ir vidutiniškai net 8 mokiniai skyrė visą pamoką auginti medžius, tai reiškia jie pilnai buvo susikoncentravę į ekologijos keliamus klausimus ir vedamas diskusijas.
Modern science has been changing as a result of many factors, including technologies that also play an important role in this regard (Jarmakovienė, Zuzevičiūtė, Butrimė, 2009). Compulsive control and constant checking of the smartphone cause tension and distraction thus hindering concentration, but it can also help maintain focused attention as well as allow us to understand the importance of trees to humanity. Teachers in the quarantine period (2020-2021) had to run towards technologies due to a lack of contact lessons. It is difficult to get students interested in certain topics because everyone studies remotely and are less keen on participating in the lessons. So, the “Forest” smart app was used to attract the student's attention and at the same time deepen their knowledge of ecology and science.
This study focuses on the concentration of students during the lesson - the number of students that grow trees during the lesson using the “Forest” app, is the number of students that did not use their smartphones and participated in the science lesson. There were 15 students from one class involved in this study. The participation and involvement of the students were observed, discussions were conducted. The reflection method was used to observe the students.
The results of the study revealed that an average of 3 students devoted less than 25 minutes to the “Forest” app, which means that they were using their phone half of the lesson. An average of 4 students devoted 30 minutes to growing virtual trees, meaning that very little time was available for them to use their smartphone. And finally, on average, as many as 8 students devoted an entire lesson to growing trees, meaning they were focused on ecological issues and discussions.
This study focuses on the concentration of students during the lesson - the number of students that grow trees during the lesson using the “Forest” app, is the number of students that did not use their smartphones and participated in the science lesson. There were 15 students from one class involved in this study. The participation and involvement of the students were observed, discussions were conducted. The reflection method was used to observe the students.
The results of the study revealed that an average of 3 students devoted less than 25 minutes to the “Forest” app, which means that they were using their phone half of the lesson. An average of 4 students devoted 30 minutes to growing virtual trees, meaning that very little time was available for them to use their smartphone. And finally, on average, as many as 8 students devoted an entire lesson to growing trees, meaning they were focused on ecological issues and discussions.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieiga intranete / Intranet Access
File(s)migle_glusauskaite_psbd.pdf (678.02 KB) Intranet Accessuntil 2026-06-11