Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/130944
Options
Neformaliojo ugdymo veikloje dalyvaujančių paauglių socialinės emocinės sveikatos ir mokymosi motyvacijos sąsajos
Field of Science
Psichologija / Psychology (S006)
Degree Discipline
Psichologija / Psychology (B)
Type of publication
type::text::thesis::bachelor thesis
Title
Neformaliojo ugdymo veikloje dalyvaujančių paauglių socialinės emocinės sveikatos ir mokymosi motyvacijos sąsajos
Other Title
Interfaces between social emotional health and learning motivation of adolescents involved in non-formal education activities
Author
Navikienė, Giedrė |
Advisor
Extent
73 p.
Date Issued
2021-06-08
Abstract
Paaugliai sudaro didžiausią mokyklos bendruomenės grupę. Mokyklos bendruomenėje paauglys ne tik mokosi, bet ir įgyja bendradarbiavimo su kitais įgūdžių, patirdami psichologinių problemų, savęs aktualizavimo sunkumų, tarpusavio santykių keblumų. Emocinis nestabilumaskyla dėl tam tikrųamžiaus krizių ir asmenybės formavimosi dėsningumų, įsitvirtinimo formaliose ir neformaliose grupėse, adaptavimosi mokykloje. Tyrimo objektas: neformaliojo ugdymo veikloje dalyvaujančių paauglių socialinė emocinė sveikata ir mokymosi motyvacija.Tyrimo tikslas–ištirti neformalausugdymo veiklosedalyvaujančių paauglių socialinės emocinės sveikatos ir mokymosi motyvacijos sąsajas.Tyrime dalyvavo–80 tiriamųjų. Pasiskirstymas pagal amžių -nuo 11 iki 16 metų paaugliai. Anoniminė apklausa vyko nuotoliniu būdu. Tyrime dalyvauti sutiko šešių neformalaus ugdymo programų mokytojai ir mokiniai. Elektroniniu būdu mokiniams buvo išsiųstos anketos su mokytojų pagalba. Tyrimo metodologija: tyrimuiatlikti naudotosdvi metodikos:„Socialinės emocinės sveikatos klausimynas-S (SEHS-S)“, skirtas paauglių socialinės emocinės sveikatos įvertinimui. Antroji -mokinių mokymosi motyvacijos, sudarytos Amerikos Psichologų Asociacijosklausimyno, paremto sėkmingo mokymosi principai-prioritetai (APA CPSE Teacher Needs Survey, 2019).Tyrimo rezultataiir išvados:paaugliųbendra socialinė -emocinė sveikata atitiko aukštą -vidutinį lygį. Iš keturių subkategorijų, aukščiausiai paauglių tarpe atsiskleidė bendras gyvybingumas ir aktyvumas. Į aukštą lygmenį pagal socialinę emocinę sveikatą patenka 21 proc. apklaustųjų.Tačiau, 31 proc. patenka į žemą vidutinį ir 9 į žemą lygį, kas rodo esant rizikos faktoriams.Tyrime nustatytassilpnasteigiamas ir reikšmingasryšys tarp atskirų motyvacijos ir socialinės –emocinės sveikatos skalių.Apibendrinant galima teigti, kadpasaulyje atlikti tyrimai rodo, kad socialinių emocinių poreikių palaikymas lemia aukštesnius akademinius pasiekimus, palaiko motyvaciją ir teigiamą gerovės jausmą.
Adolescents make up the largest group in the school community. In the school community, a teenager not only learns but also acquires skills of cooperation with others, experiencing psychological problems, difficulties in self-actualization, and problems in interpersonal relationships.Emotional instability arises due to certain age crises and regularities of personality development, establishment in formal and informal groups, and adaptation in school. The object of the researchis the social emotional health and learning motivation of adolescents participating in non-formal education activities.The aim of the researchis to analyse interfaces between social emotional health and learning motivation of adolescents involved in non-formal education activities located in Kelmė city. 80 respondents participated in the survey. Their distribution by age correspond to the group of adolescents aged 11 to 16 years. The entire anonymous survey was conducted remotely. Teachers and students from six non-formal education programs agreed to participate in the survey. Questionnaires were sent electronically to students with the help of teachers.Research methodology: two techniques were applied to the research –1) Social Emotional Health Survey-Secondary (SEHS-S) for the assessment of adolescents’ social emotional health; 2) the student learning motivation scale developed together with the scientific adviser, adapting the statements from the American Psychological Association questionnaire based on the principles-priorities of successful learning (APA CPSE Teacher Needs Survey, 2019).Results and conclusions of the research: after the analysis of interfaces between the social emotional health and learning motivation of adolescents involved in non-formal education activities, the revealed general social emotional health corresponded to a high-average level.Of the four subcategories, overall vitality and activity were highest among adolescents. 21% of respondents meet the high level of social emotional health.However, 31% correspond to a low-average level, and 9% correspond to a low level, indicating the existing risk factors.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access