Options
Darnaus vystymosi raida švietimo pagalbos sistemoje
Bečys, Andrius |
Šio darbo tikslas yra apžvelgti kaip darnaus vystymosi principai yra integruojami švietimo pagalbos sistemoje bei atskleisti ar efektyviai yra formuojama Lietuvos švietimo strategija atsižvelgiant į viešai pristatomus tikslus. Darbe yra analizuojama darnaus vystymosi apibrėžtis, jos integracija nacionaliniuose strateginiuose dokumentuose, švietimo teisės aktuose. Aptariama kaip įgyvendinamos naujovės prisideda prie švietimo sistemos bei švietimo pagalbos kaitos. Siekiant patikrinti hipotezę bei teorines prielaidas buvo sudarytas ir šiame darbe pristatytas sprendimų priėmėjų bei ekspertų kokybinis tyrimas. Tyrimu buvo analizuojami su darniu vystymusi susiję klausimai švietimo sistemoje trijuose lygiuose - mokyklos, nacionalinio bei tarpdisciplininio bendradarbiavimo. Tyrimo duomenų analizė atskleidė, kad trūksta bendros vizijos formuojant švietimo sistemą, yra didžiulis poreikis stiprinti mokyklų ekosistemas, plėtoti tarpdisciplininį bendradarbiavimą. Išryškėjo vieningos sistemos galinčios pagrįsti asmenų viso gyvenimo mokymosi kompetencijas poreikis.
This work aims to review how the principles of sustainable development are integrated into the education support system. It reveals whether the Lithuanian educational strategy is effectively formed, taking into account the publicly presented goals. The work analyses the definition of sustainable development, its integration into national strategic documents, legislation of education. It discusses how implemented innovations contribute to the change of the educational system and system of education support. In order to test the hypothesis and theoretical assumptions, was developed and presented a study of decision-makers and experts. The study analysed issues related to sustainable development in educational system at three levels - schools, national and interdisciplinary cooperation. The analysis of the research data revealed that there is a lack of a shared vision in shaping the education system. There is a great need to strengthen the ecosystems of schools, to develop interdisciplinary cooperation. The need for an unified system that can justify individuals' lifelong learning competencies has emerged.