Puspriekabių parkavimo vežimėlio modifikavimas
Omilijonas, Ernestas |
Darbo tikslas – parinkti bei apskaičiuoti elementus elektrinio puspriekabių parkavimo vežimėlio modifikavimui, patikrinti patikimumą. Modifikuoti elektrinį puspriekabių parkavimo vežimėlį, kuris turėtų ne mažesnės kaip 10 tonų keliamosios galios balno pakėlimo mechanizmą. Darbe nagrinėtas elektrinis puspriekabių parkavimo vežimėlis yra ekonomiškas variantas puspriekabėms pervilkti iš vienos vietos į kitą terminaluose, logistikos centruose ar kitose uždarose teritorijose. Modifikuojamas vežimėlis puspriekabėms parkuoti su pakeliamu balnu, kad būtų paspartintas pervilkimo procesas, nereikalingas puspriekabės kojų sutraukimas bei išskleidimas. Vienas iš pagrindinių elektrinio puspriekabių parkavimo vežimėlio privalumų yra tas, kad tai yra žymiai ekonomiškesnis variantas puspriekabėms transportuoti uždarose teritorijose, kadangi jis yra manevringas, neužima daug vietos, pigi eksplotacija palyginus su sunkvežimiu ar terminaliniu vilkiku – traktorium. Paprastas valdymas, jam nereikalingas joks pažymėjimas. Viskas valdoma ant rankenos sumontuotais valdikliais. Projektiniame skyriuje suprojektuojamas elektrinio vežimėlio puspriekabėms parkuoti pakeliamas balnas, kuris prie rėmo tvirtinamas varžtais ir parenkamas hidraulinis cilindras, kuris pakeltų balną, paskaičiuojami stabdžiai. Atliekami suprojektuotų detalių stiprumo vertinimai. Detalėms parenkamos tokios medžiagos ir matmenys, kurios galėtų atlaikyti užduodamas apkrovas, be medžiagos pakitimų, lūžimų ar įtrūkimų, liekamųjų deformacijų, kurias lemtų įtempiai viršijantys leistinąsias medžiagos reikšmes. Parinktas atsargos koeficientas ne mažesnis nei 2,5.
The aim of the work is to select and calculate elements for the electric semi trailer dolly composition and to ensure the construction strenght of the vechile. Modificate electric semi-trailer dolly that would have at least 10 tons fifth wheel lifting capacity. The biggest advantage of electric semi- trailer dolly is that it has a good economy rate to tug semi trailers from one place to another in terminals, logistics centers and other closed areas. Designed semi-trailer dolly with the hydraulic fith wheel lift for the faster semi-trailer parking operation. Electric semi-trailer dolly has high economy rate, because of it‘s maneuverability, compact dimmensions, it is also cheap to service compared with truck or terminal tractor. It is easy to operate and certificate doesn‘t needed for operator. All the adjustments are on the handlebar. In the project section we select electric gearmotor, calculate brakes and design hydraulic fifth wheel wich is then bolted to the frame. Then hydraulic cylinder is selected to lift the fifth wheel. Evaluations of the strength of the designed parts are performed. The materials and dimensions of the parts shall be chosen to withstand the applied loads, without permanent deformations, changes in the material, fractures or cracks caused by stresses exceeding the permissible values of the material. The stock ratio selected is not less than 2,5.