Options
Reklamos kompozicijos poveikio vartotojų elgsenai vertinimas
Volskaitė, Agnė |
Šiai dienai reklamos yra gausu visur todėl mes įpratę reklamą suprasti kaip įprastą reiškinį mūsų kasdienybėje. Būtent dėl to įmonėms yra labai svarbu sukurti ne tik vaizdingą, bet ir paveikią reklamą, kuri sudomintų vartotoją, sukeltų teigiamas emocijas ir paskatintų įsigyti reklamuojamą prekę. To pasiekti galima pasirinkus tinkamą reklamos kompoziciją. Darbo objektas. Reklamos kompozicijos poveikis vartotojų elgsenai. Darbo tikslas – įvertinti reklamos kompozicijos poveikį vartotojų elgsenai. Tyrimo metodika. Analizuojant reklamos kompozicijos poveikio vartotojų elgsenai teorinius aspektus yra atliktas mokslinės literatūros autorių nuomonės palyginamasis metodas. Siekiant ištirti skirtingų reklamos kompozicijų poveikio vartotojų elgsenai naudotas kiekybinis tyrimo metodas – anketinė apklausa. Rezultatai. Tyrimo rezultatai parodė, kad palankiausiai respondentai vertina paveikslo-lango kompoziciją. Ši reklamos kompozicija jiems suteikia teigiamas emocijas ir paskatina įsigyti reklamuojamą produktą. Abėcėlinės reklamos kompozicijos idėja ne visiems tyrime dalyvavusiems respondentams pasirodė suprasta taip kaip tikimasi. Tekstinėje reklamos kompozicijoje respondentų teigimu yra naudojama per daug reklaminio teksto, kuris erzina vartotojus ir kelia nuobodulį. Išvados. Nors reklamos kompozicijos samprata ir poveikis nėra šiai dienai plačiai nagrinėjama tema, tačiau reklamos kompozicija turi įtakos vartotojų elgsenai. Tinkamai pasirinkta reklamos kompozicija atkreipia vartotojų dėmesį, sukelia teigiamas emocijas ir paskatina įsigyti reklamuojamą prekę.
To this day, advertising is abundant everywhere, so we are accustomed to understanding advertising as a common phenomenon in our daily lives. Therefore, it is very important for companies to create not only visual but also influential advertising that would interest the user, evoke positive emotions, and encourage the purchase of the advertised product. This can be achieved by choosing the right advertising layout. The object of research. Advertisement layouts' influence on users. The goal of research. Evaluate advertisement layout's influence on user behavior. Research methodology. A comparative method of the opinion of the authors of scientific literature is performed by analyzing the theoretical aspects of the influence of advertising layout on user behavior. In order to study the impact of different advertising layouts, a quantitative research method was used - a questionnaire survey. Results. The results of the research showed that the respondents appreciate the layout of the picture-window. This advertising layout gives them positive emotions and encourages them to buy the advertised product. The idea of alphabet-inspired advertising layout did not appear to be understood as expected by all respondents to the study. According to the respondents, too much advertising text is used in the copy-heavy advertising layout, which annoys consumers and causes boredom. Conclusions. Although the concepts and effects of advertising layout are not a widely discussed topic to this day, advertising layout influences user behavior. Properly chosen advertising layout attracts the attention of users, evokes positive emotions, and encourages them to purchase the product.