Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/130612
Options
Odontologijos klinikos „Šypsenos magija“ internetinės svetainės kokybės vertinimas
Field of Science
Vadyba / Management (S003)
Degree Discipline
Marketingas / Marketing (B)
Type of publication
type::text::thesis::bachelor thesis
Title
Odontologijos klinikos „Šypsenos magija“ internetinės svetainės kokybės vertinimas
Other Title
Quality assessment of the website of dental clinic "Šypsenos magija"
Author
Juknaitė, Agnė |
Advisor
Extent
53 p.
Date Issued
2021-06-10
Abstract
Norėdamos sukurti patikimos, keliančios teigiamas emocijas įvaizdį, organizacijos privalo atsižvelgti į savo internetinio puslapio kokybę ir nuolatos ją tobulinti, atkreipiant dėmesį į vartotojų poreikius ir rinkos tendencijas. Odontologijos paslaugas teikiančių įmonių segmente jau kuris laikas stebimas augantis konkurentiškumas, todėl šios srities organizacijoms itin aktualu turėti lankytojams patrauklų ir kokybišką internetinį puslapį, o gerinant jo kokybę – atsižvelgti ir į konkurencijos faktorių. Odontologijos klinika „Šypsenos magija“ 2018 metais, norėdama pritraukti naujų klientų ir padidinti konkurencinį pranašumą, pradėjo atsinaujinimo procesą, atnaujinant ne tik klinikos interjerą ir pavadinimą, bet ir marketingo strategiją bei internetinę svetainę. Darbo objektas. Odontologijos klinikos „Šypsenos magija“ internetinės svetainės kokybė.
Darbo tikslas. Įvertinti odontologijos klinikos „Šypsenos magija“ internetinės svetainės kokybę. Tyrimo metodai. Darbe buvo atlikta mokslinės literatūros analizė. Tyrimui atlikti buvo pasirinktas aprašomojo, kiekybinio tyrimo anketinės apklausos metodas. Apklausos klausimynas buvo sudaromas remiantis VPTCS ir „WebQual“ modeliais. Tyrimo išvados. Remiantis respondentų nuomone, galima daryti išvadą, kad interneto svetainei trūksta modernumo ir vaizdinės medžiagos. Apklausos dalyviai pasigedo tokių funkcijų, kaip registracija internetu ir nuotraukų galerijos – šių funkcijų įdiegimas galėtų pagerinti internetinės svetainės kokybę.
Darbo tikslas. Įvertinti odontologijos klinikos „Šypsenos magija“ internetinės svetainės kokybę. Tyrimo metodai. Darbe buvo atlikta mokslinės literatūros analizė. Tyrimui atlikti buvo pasirinktas aprašomojo, kiekybinio tyrimo anketinės apklausos metodas. Apklausos klausimynas buvo sudaromas remiantis VPTCS ir „WebQual“ modeliais. Tyrimo išvados. Remiantis respondentų nuomone, galima daryti išvadą, kad interneto svetainei trūksta modernumo ir vaizdinės medžiagos. Apklausos dalyviai pasigedo tokių funkcijų, kaip registracija internetu ir nuotraukų galerijos – šių funkcijų įdiegimas galėtų pagerinti internetinės svetainės kokybę.
In order to create a credible, positive emotional image, organizations must consider the
quality of their website and continually improve it, taking into account consumer needs and market
trends. In the segment of organizations providing dental services, competition is growing due to the
ever-increasing supply, therefore it is very important for organizations in this field to have an
attractive and high-quality website for visitors and to improve its quality. In 2018, in order to attract
new customers and increase competitive advantage, the dental clinic "Šypsenos magija" started the
renewal process, updating not only the interior and name of the clinic, but also the marketing strategy
and the website. Object of the research: the quality of the dental clinic “Šypsenos magija” website.
The aim of the research: to evaluate the quality of the dental clinic “Šypsenos magija”
website.
Methods of the research: in the first part of diploma paper the theoretical analysis was
performed. In the second part of the work research was conducted by applying the method of
quantitative research using an online questionnaire survey.
Results of the research: the website quality assessment survey found that respondents rated
the website positively but identified several criteria that did not fully meet the needs of users.
Research conclusions: according to the survey participants, it can be said that the website
lacks modernity and visual material. Respondents also missed several features, like online registration
and pictures gallery of dental works performed by dentists, that would improve the quality of the
website.
quality of their website and continually improve it, taking into account consumer needs and market
trends. In the segment of organizations providing dental services, competition is growing due to the
ever-increasing supply, therefore it is very important for organizations in this field to have an
attractive and high-quality website for visitors and to improve its quality. In 2018, in order to attract
new customers and increase competitive advantage, the dental clinic "Šypsenos magija" started the
renewal process, updating not only the interior and name of the clinic, but also the marketing strategy
and the website. Object of the research: the quality of the dental clinic “Šypsenos magija” website.
The aim of the research: to evaluate the quality of the dental clinic “Šypsenos magija”
website.
Methods of the research: in the first part of diploma paper the theoretical analysis was
performed. In the second part of the work research was conducted by applying the method of
quantitative research using an online questionnaire survey.
Results of the research: the website quality assessment survey found that respondents rated
the website positively but identified several criteria that did not fully meet the needs of users.
Research conclusions: according to the survey participants, it can be said that the website
lacks modernity and visual material. Respondents also missed several features, like online registration
and pictures gallery of dental works performed by dentists, that would improve the quality of the
website.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieigos embargo / Embargoed Access
File(s)agne_juknaite_bd.pdf (1014.74 KB) Embargo Accessuntil 2026-06-10