Options
Muzikinio vaizdo klipo suteikiamos galimybės muzikos atlikėjams
Čaplinskė, Milda |
Tyrimo problema- atlikėjams muzikiniai klipai yra viena išraiškos ir savęs pristatymo formų, kuri neabejotinai gali lemti klausytojo/ žiūrovo atlikėjo ar jo muzikinės grupės įsiminimą ir atpažinimą. Todėl muzikinio klipo reikšmės analizė atlikėjams, prieš planuojant kurti muzikinį klipą, leistų įvertinti savo turimas galimybes ir resursus ir pasirinkti tinkamą vizualizacijos formą. Tyrimo klausimai: Kaip vystėsi muzikiniai klipai pasaulyje? Koks yra vaizdo ir garso poveikis klausytojui? Kokie yra muzikinio vaizdo klipo kūrimo etapai? Kiek muzikinių klipų kūrimas prisideda prie atlikėjo populiarumo? Tyrimo objektas – Muzikinio vaizdo klipo vieta atlikėjo karjerai. Tyrimo tikslas – atskleisti muzikinio vaizdo klipo suteikiamas galimybes muzikos atlikėjams. Tyrimo uždaviniai: Apžvelgti muzikinio vaizdo klipo raidą. Išskirti garso ir vaizdo poveikį klausytojui; Išskirti muzikinio vaizdo klipo kūrimo etapus Nustatyti, kiek muzikinių klipų kūrimas prisideda prie atlikėjo karjeros? Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, muzikinių klipų analizė, interviu, refleksija. Muzikinio garso ir vaizdo poveikis klausytojui reiškiasi per emocinius išgyvenimus, įvairiais būdais stiprindamas muzikinės struktūros supratimą. Vienas daugiausiai paveikiančių̨ nemuzikinių faktorių̨ klausant atlikėjo yra jo vizualinis paveikslas. Klausytojas daug giliau suvokia skambančią muziką, pasikliaudamas ne tik garsų informacija, bet ir stebėdamas muzikos atlikimą̨. Vizuali informacija pasirodymo metu yra didžiausią̨ įtaką darantis veiksnys ne tik norint pagerinti muzikos supratimą̨, bet ir norint susipažinti su atlikėjų kaip asmenybe. Vaizdinė atlikimo pusė muziką nuspalvina, individualizuoja, o klausytojus suartina su atlikėju ir kuria bendrą muzikinę patirtį. Išskirtini šie vaizdo klipo kūrimo etapai: koncepcijos išgryninimas, scenarijaus muzikinio vaizdo klipo idėjos vizualizacijai parengimas, režisūra- muzikinio kūrinio perkėlimas į ekraną, filmavimas – režisieriaus sukurtos siužetinės linijos įgyvendinimas, montažas- užfiksuotų kadrų sujungimas ir garso montažas, gauto vaizdo klipo analizė- muzikinio kūrinio idėjos ir vaizdo atitikties, perteikimo kokybės vertinimas. Muzikinis vaizdo klipas prisideda prie atlikėjo karjeros plėtotės. Vaizdo klipo dėka, atlikėjas turi daug daugiau platformų, kur gali talpinti savo kūrybą. Kūrinys turintis vaizdo klipą sulaukia daugiau žiniasklaidos dėmesio. Klipuose atlikėjas gali kalbėti ne tik apie muziką, bet ir kurti savo įvaizdį, kalbėti aktualiomis socialinėmis temomis taip pritraukdamas daugiau dėmesio ir klausytojų.
Research problem: Music videos serve as one of the singer’s self-realisation tools that certainly can determine whether a member of the audience will remember and recognise a singer or his/her band. Therefore, an analysis of a music video’s significance to a singer conducted prior to producing a music video would allow to assess the singer’s capabilities and resources, and to select an appropriate form of visualisation. Research questions: What was the global evolution of music videos? How do visuals and audio affect a listener? What are the stages of producing a music video? How does the production of a music video contribute to the popularity of a singer? The subject of the research is the role of a music video in a singer’s career. The research aims to establish the role of a music video in a singer’s career. Objectives: To overview the evolution of music videos. To pinpoint the impact audio and visuals have on a listener. To pinpoint the stages of producing a music video. To establish how the production of a music video contributes to the popularity of a singer. Methodology: scientific literature overview, analysis of music videos, interviews, reflection. The impact of musical audio and video on the listener manifests itself through emotional experiences, strengthening the understanding of the musical structure in various ways. One of the most impactful non-musical factors when listening to a singer is his visual image. A listener has a much deeper understanding of the music played when he/she relies not only on audio information but also on watching the performance. Visual information during a performance is the most impactful factor not only in improving the understanding of music but also in getting to know the singers as individuals. The visual part of the performance livens the music, individualises it, and brings the listeners closer to the singer, thus forming the overall musical experience. The stages of the production of a music video are as follows: concept refinement, preparation of a script for music video idea visualisation, directing transferring a musical work to the screen, filming: implementation of a plot line developed by the director, editing: merging of captured frames and audio editing, analysis of the final video: evaluation of the visuals’ conformity to the idea of the musical work and the conveyance quality. Music video contributes to a signer’s career development. Music video allows a singer to distribute his/her work on a wider variety of platforms. A musical work with a video draws more media attention. Videos allow a singer to not only discuss his/her music but also to create his/her image, discuss relevant social issues, and thus draw more attention and attract more listeners.