Options
Hibridinės komunikacijos raiška politinėje komunikacijoje: Lietuvos internetinės žiniasklaidos atvejis
Vitkauskienė, Simona |
Šiandieniniame pasaulyje tobulėjančių technologijų, medijų tinklų ir socialinių tinklapių dėka ima dominuoti greita komunikacija, o platformą tam suteikia pakitęs žiniasklaidos vaidmuo. Magistriniame darbe siekiama atskleisti, kaip masinės žiniasklaidos ir visuomenės santykis siejasi su politinės komunikacijos kaita. Šio magistro baigiamojo darbo objektas – hibridinės politinės komunikacijos raiška Lietuvos internetinėje žiniasklaidoje. Iškeltas darbo tikslas – parodyti, kaip politinės komunikacijos raiška įgyja hibridiškumą žiniasklaidoje. Siekiant darbe išsikelto tikslo atlikta mokslinės literatūros ir ankstesnių tyrimų analizė, taikant mediatizacijos, žiniasklaidos darbotvarkės formavimo (angl. agenda setting) ir įrėminimo (angl. framing) teorines prieigas. Literatūros analizė leidžia atskleisti hibridinės komunikacijos politikoje reiškimosi būdus ir konceptualiai pasirengti tyrimo organizavimui. Tyrimui organizuoti pasitelkta kiekybinė ir kokybinė internetinių naujienų portalų analizė. Siekiant išsiaiškinti hibridinės politinės žiniasklaidos portalų publikacijų poveikį 2020 m. Lietuvos Respublikos Seimo rinkiminiu ir 2021 m. porinkiminiu laikotarpiais, buvo nuspręsta atlikti išsamią internetinių žiniasklaidos portalų analizę. Literatūros analizė bei tyrimų išvados leidžia suprasti, kad hibridiškumas neišvengiamai tampa nauja komunikatyvine ir politine realija.
Due to evolving technologies, media networks, and social networking sites, fast communication is beginning to dominate in today’s world, and the changed role of the media provides a platform for this. The aim of the master's thesis is to reveal how the relationship between mass media and society is related to the change of political communication. The subject of this master's thesis is the expression of hybrid political communication in the Lithuanian online media. The objective of the work is to show, how the expression of political communication acquires hybridity in the media. To achieve the objective set in the work, the analysis of scientific literature and previous studies was performed, by employing the theoretical approaches of mediatization, media agenda setting and framing. Literature analysis allows to reveal the ways of expression of hybrid communication in politics and to arrange organization of the research conceptually. Quantitative and qualitative analysis of online news portals was used in organization of the research. To find out the impact of publications, presented in hybrid political media portals in 2020 during the election campaign to the Seimas of the Republic of Lithuania and in 2021 during post-election period, it was decided to perform a detailed analysis of the online media portals. The literature analysis and findings of the research suggest that hybridity is inevitably turning new communicative and political reality.