Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/126547
Options
Jaunuosius sportininkus sportuoti skatinantys veiksniai
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Type of publication
type::text::thesis::bachelor thesis
Title
Jaunuosius sportininkus sportuoti skatinantys veiksniai
Other Title
Motivation factors for young athletes to train
Author
Mackevič, Dariuš |
Advisor
Extent
50 p.
Date Issued
2021-01-12
Abstract
Dabartiniame pasaulyje vykstanatys veiksniai tokie kaip ekonominiai, socialiniai ir
buitiniai žmogų padaro laisvesniu nuo fizinio darbo, ko pasekoje, tai padaro žmogų labiau
pažeidžiamą. Pasak Kardelio (1988), dalis šių ligų (širdies ir kraujagyslių sistemos, psicholginis
nuovargis, antsvoris) plinta ir vystosi tarp moksleivių ir jaunų žmonių. Dažniausia priežastis yra
trūkumas fizinio aktyvumo, nes daugiau dėmesio skiriama užsienio kalbų mokėjimui, didesnio
darbo krūvio protui. Reikia daugiausiai skirti dėmesio moksleivių sveikatos ugdymui ir žinoma
skirti dėmesio fiziniam aktyvumui. Sportininko išugdymas ir lavinimas prasideda kuo
ankstyvesniame amžiuje. Kiekvienas treneris privalo žinoti, kad sportininko ugdymo tarpsnis yra
unikalus ir pasižymintis tam tikrais ypatumais. Kūno kultūros teorijoje pabrėžiama, kaip svarbu,
kad jaunųjų sportininkų rengime būtų naudojamasi moderniausiomis rengimo priemonėmis, kad
būtų optimalus priemonių atitikimas amžiui, sveikatos būklei, sporto šakai ir kt. (Karoblis, 2005).
Krūvis neatitinkantis jaunųjų sportininkų pajėgumo gali veikti kaip sportininko gabumus ribojantis
veiksnys (Karbočienė, Razmaitė, Grajauskas, 2011). Myer, Lloy, Brent, Faigenbaum (2013)
pastebi, kad pastaruoju metu pastebimas vis didesnis tėvų ir trenerių susirūpinimas dėl tinkamo
nustatymo, kada jaunasis sportininkas gali pradėti rimtai sportuoti. Ypač atidžiai nagrinėjamas
jėgos pratimų skyrimas, kadangi neatsakingas šių pratimų skyrimas labai pavojingas jauno
organizmo raidai. Faigenbaum ir kt. (2009) akcentuoja, kad jaunųjų sportininkų rengime ypač
svarbu atkreipti į treniruočių periodizacijos ypatumus užtikrinant jaunam organizmui reikalingą
atsigavimą. Johnson (2008) teigia, kad 50 proc. jaunųjų sportininkų patiriamų traumų galima
išvengti parinkus tinkamą treniruočių metodiką ir krūvius. Autoriaus teigimu, daugelis jaunųjų
sportininkų trenerių treniruočių procese klaidingai per mažai dėmesio skiria atsigavimo
laikotarpiui. Siekiant skatinti moksleivius būti fiziškai aktyviais, svarbiausia fizinį aktyvumą
įtraukti į sveikos gyvensenos režimą, paversti jį priemone ne tik fizinei būsenai gerinti, bet ir
dvasingumui, kūrybinei veiklai, valiai ugdyti (Šveikauskas, 2005; Balevičiūtė, Poteliūnienė, 2007;
Batutis, Pranaitis, 2010).
Temos aktualumas: Išsiaiškinti 9 -12 klasių mokinių pagrindinius veiksnius, kurie
skatina juos sportuoti.
Tyrimo objektas: Veiksniai, kurie skatina sportuoti.
Tyrimo subjektas: 9-12 klasių jaunieji sportininkai
Tyrimo tikslas: ištirti 9-12 klasių jaunųjų sportininkų sportuoti skatinančius veiksnius.
Tyrimo uždaviniai:
1. Nustatyti kokie veiksniai jaunuosius sportininkus skatina sportuoti.
2. Nustatyti kokie veiksniai lemia jaunuosius sportininkus pasirinkti tam tikrą sporto
šaką.
Džiūgina, jog didelė dalis apklaustųjų yra patenkini sporto bazių būkle ir taip pat turi
materialinės sąlygas sportuoti. Taip pat nustatyta, kad kokie veiksniai skatina treniruotis,
apklaustieji išvardino pasak juos svarbiausius veiksnius: skatina treniruotis būtis sveikam,
stipriam, įdomios treniruotės ir kad nori pasiekti gerų rezultatų. Žinoma išsiaiškinta kokie veiksniai
lėmė rinktis sporto šaką, iš svarbiausių išvardino tokius kaip: nori sustiprinti pasitikėjimą savimi,
nori praturtinti savo žinias, įgyti naujus įgudžius.
Raktiniai žodžiai: jaunieji sportininkai, sportuoti skatinantys veiksniai.
buitiniai žmogų padaro laisvesniu nuo fizinio darbo, ko pasekoje, tai padaro žmogų labiau
pažeidžiamą. Pasak Kardelio (1988), dalis šių ligų (širdies ir kraujagyslių sistemos, psicholginis
nuovargis, antsvoris) plinta ir vystosi tarp moksleivių ir jaunų žmonių. Dažniausia priežastis yra
trūkumas fizinio aktyvumo, nes daugiau dėmesio skiriama užsienio kalbų mokėjimui, didesnio
darbo krūvio protui. Reikia daugiausiai skirti dėmesio moksleivių sveikatos ugdymui ir žinoma
skirti dėmesio fiziniam aktyvumui. Sportininko išugdymas ir lavinimas prasideda kuo
ankstyvesniame amžiuje. Kiekvienas treneris privalo žinoti, kad sportininko ugdymo tarpsnis yra
unikalus ir pasižymintis tam tikrais ypatumais. Kūno kultūros teorijoje pabrėžiama, kaip svarbu,
kad jaunųjų sportininkų rengime būtų naudojamasi moderniausiomis rengimo priemonėmis, kad
būtų optimalus priemonių atitikimas amžiui, sveikatos būklei, sporto šakai ir kt. (Karoblis, 2005).
Krūvis neatitinkantis jaunųjų sportininkų pajėgumo gali veikti kaip sportininko gabumus ribojantis
veiksnys (Karbočienė, Razmaitė, Grajauskas, 2011). Myer, Lloy, Brent, Faigenbaum (2013)
pastebi, kad pastaruoju metu pastebimas vis didesnis tėvų ir trenerių susirūpinimas dėl tinkamo
nustatymo, kada jaunasis sportininkas gali pradėti rimtai sportuoti. Ypač atidžiai nagrinėjamas
jėgos pratimų skyrimas, kadangi neatsakingas šių pratimų skyrimas labai pavojingas jauno
organizmo raidai. Faigenbaum ir kt. (2009) akcentuoja, kad jaunųjų sportininkų rengime ypač
svarbu atkreipti į treniruočių periodizacijos ypatumus užtikrinant jaunam organizmui reikalingą
atsigavimą. Johnson (2008) teigia, kad 50 proc. jaunųjų sportininkų patiriamų traumų galima
išvengti parinkus tinkamą treniruočių metodiką ir krūvius. Autoriaus teigimu, daugelis jaunųjų
sportininkų trenerių treniruočių procese klaidingai per mažai dėmesio skiria atsigavimo
laikotarpiui. Siekiant skatinti moksleivius būti fiziškai aktyviais, svarbiausia fizinį aktyvumą
įtraukti į sveikos gyvensenos režimą, paversti jį priemone ne tik fizinei būsenai gerinti, bet ir
dvasingumui, kūrybinei veiklai, valiai ugdyti (Šveikauskas, 2005; Balevičiūtė, Poteliūnienė, 2007;
Batutis, Pranaitis, 2010).
Temos aktualumas: Išsiaiškinti 9 -12 klasių mokinių pagrindinius veiksnius, kurie
skatina juos sportuoti.
Tyrimo objektas: Veiksniai, kurie skatina sportuoti.
Tyrimo subjektas: 9-12 klasių jaunieji sportininkai
Tyrimo tikslas: ištirti 9-12 klasių jaunųjų sportininkų sportuoti skatinančius veiksnius.
Tyrimo uždaviniai:
1. Nustatyti kokie veiksniai jaunuosius sportininkus skatina sportuoti.
2. Nustatyti kokie veiksniai lemia jaunuosius sportininkus pasirinkti tam tikrą sporto
šaką.
Džiūgina, jog didelė dalis apklaustųjų yra patenkini sporto bazių būkle ir taip pat turi
materialinės sąlygas sportuoti. Taip pat nustatyta, kad kokie veiksniai skatina treniruotis,
apklaustieji išvardino pasak juos svarbiausius veiksnius: skatina treniruotis būtis sveikam,
stipriam, įdomios treniruotės ir kad nori pasiekti gerų rezultatų. Žinoma išsiaiškinta kokie veiksniai
lėmė rinktis sporto šaką, iš svarbiausių išvardino tokius kaip: nori sustiprinti pasitikėjimą savimi,
nori praturtinti savo žinias, įgyti naujus įgudžius.
Raktiniai žodžiai: jaunieji sportininkai, sportuoti skatinantys veiksniai.
In the current world, factors such as economic, social and domestic human beings
make a person more free from physical work, which makes a person more vulnerable.
According to Kardelis (1988), some of these diseases (cardiovascular, nervous exhaustion,
excessive weight) have spread and continue to progress among young people (including
schoolchildren). The most common reason is insufficient physical activity, as more attention
is paid to the knowledge of foreign languages, to the mind of increased workload. Attention
needs to be paid to the development of the health of pupils and, of course, attention should be
paid to physical activity. The education and training of the athlete begins as early as possible
at an early age. Every coach must know that the stage of education of an athlete is unique and
has certain characteristics. The theory of physical education underlines the importance of
using state-of-the-art training tools in the training of young athletes in order to optimise the
compliance of measures with age, health status, sport, etc. (Karoblis, 2005). The burden of
not meeting the capacity of young athletes can act as a limiting factor for athletic talent
(Karbočienė, Razmaitė, Grajauskas, 2011). Myer, Lloy, Brent and Faigenbaum (2013) note
that there has been a growing concern among parents and coaches recently about the proper
determination of when a young athlete can start serious sports. The appointment of force
exercises is particularly carefully considered, since the irresponsible appointment of these
exercises is very dangerous for the development of a young organism. Faigenbaum et al.
(2009) stresses that it is particularly important in the training of young athletes to draw
attention to the peculiarities of training periodization in ensuring the recovery needed by the
young body. Johnson (2008) argues that 50% of injuries suffered by young athletes can be
prevented by choosing the right workout methodology and exertion. According to the author,
many young athletes in the training process mistakenly pay too little attention to the recovery
period. In order to encourage students to be physically active, it is most important to include
physical activity in a healthy lifestyle regime, to turn it into a means not only to improve
physical condition, but also to improve spirituality, creative activities, and to develop will
(Šveikauskas, 2005; Balevičiūtė and Poteliūnienė, 2007; Batutis and Pranaitis, 2010).
Topicality of the topic: Identify the main factors for pupils in grades 9-12 that
encourage them to play sports.
Object of the research: Factors that promote sports.
Subject of the research: Junior athletes in grades 9-12
The aim of the research: to investigate factors driving sports in grades 9-12.
The tasks of the research:
1. Identify what factors young athletes promote sports.
2. Determine what factors determine young athletes to choose a particular sport.
It is reassuring that a large proportion of those surveyed are satisfied with the
state of the sports bases and also have material conditions for sports. It was also
found that what factors promote exercise, the surveyors listed the most important
factors: encouraging you to exercise healthy, strong, interesting workouts and that
they want to achieve good results. Of course, it was discovered what factors led to
the choice of sport, among the most important ones, such as: want to strengthen
self-confidence, want to enrich your knowledge, acquire new skills.
Key words: Young athletes, factors promoting sport.
make a person more free from physical work, which makes a person more vulnerable.
According to Kardelis (1988), some of these diseases (cardiovascular, nervous exhaustion,
excessive weight) have spread and continue to progress among young people (including
schoolchildren). The most common reason is insufficient physical activity, as more attention
is paid to the knowledge of foreign languages, to the mind of increased workload. Attention
needs to be paid to the development of the health of pupils and, of course, attention should be
paid to physical activity. The education and training of the athlete begins as early as possible
at an early age. Every coach must know that the stage of education of an athlete is unique and
has certain characteristics. The theory of physical education underlines the importance of
using state-of-the-art training tools in the training of young athletes in order to optimise the
compliance of measures with age, health status, sport, etc. (Karoblis, 2005). The burden of
not meeting the capacity of young athletes can act as a limiting factor for athletic talent
(Karbočienė, Razmaitė, Grajauskas, 2011). Myer, Lloy, Brent and Faigenbaum (2013) note
that there has been a growing concern among parents and coaches recently about the proper
determination of when a young athlete can start serious sports. The appointment of force
exercises is particularly carefully considered, since the irresponsible appointment of these
exercises is very dangerous for the development of a young organism. Faigenbaum et al.
(2009) stresses that it is particularly important in the training of young athletes to draw
attention to the peculiarities of training periodization in ensuring the recovery needed by the
young body. Johnson (2008) argues that 50% of injuries suffered by young athletes can be
prevented by choosing the right workout methodology and exertion. According to the author,
many young athletes in the training process mistakenly pay too little attention to the recovery
period. In order to encourage students to be physically active, it is most important to include
physical activity in a healthy lifestyle regime, to turn it into a means not only to improve
physical condition, but also to improve spirituality, creative activities, and to develop will
(Šveikauskas, 2005; Balevičiūtė and Poteliūnienė, 2007; Batutis and Pranaitis, 2010).
Topicality of the topic: Identify the main factors for pupils in grades 9-12 that
encourage them to play sports.
Object of the research: Factors that promote sports.
Subject of the research: Junior athletes in grades 9-12
The aim of the research: to investigate factors driving sports in grades 9-12.
The tasks of the research:
1. Identify what factors young athletes promote sports.
2. Determine what factors determine young athletes to choose a particular sport.
It is reassuring that a large proportion of those surveyed are satisfied with the
state of the sports bases and also have material conditions for sports. It was also
found that what factors promote exercise, the surveyors listed the most important
factors: encouraging you to exercise healthy, strong, interesting workouts and that
they want to achieve good results. Of course, it was discovered what factors led to
the choice of sport, among the most important ones, such as: want to strengthen
self-confidence, want to enrich your knowledge, acquire new skills.
Key words: Young athletes, factors promoting sport.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights