Options
Pardavimų strategijos sprendimai elektroninėje vaistinėje UAB „Gintarinė vaistinė“ pavyzdžiu
Ekonominė aplinka įmonėse nuolatos keičiasi, todėl norint užtikrinti pardavimų apimties ir pelno didėjimą, reikia efektyviai įgyvendinti strategijas, stebėti jų progresą ir jei reikia - tobulinti. Baigiamojo darbo tyrimo tikslas - išanalizavus pardavimų didinimo galimybes elektroninėje vaistinėje, pateikti pardavimų strategijos sprendimus UAB „Gintarinė vaistinė“ elektroninei vaistinei. Tyrimo metu buvo iškelti tokie uždaviniai: išanalizuoti teorinius pardavimų strategijos aspektus. Tada išanalizuoti pardavimų didinimo galimybes UAB „Gintarinė vaistinė“ elektroninėje vaistinėje. Ir galiausiai pateikti pardavimų strategijos sprendimus UAB „Gintarinė vaistinė“ elektroninei vaistinei. Tyrimo objektas - pardavimų strategijos elektroninėje vaistinėje. Tyrimo metodai. Mokslinės literatūros analizės lyginimas, sintezė, kokybinė aprašomoji antrinių duomenų analizė, kiekybinė anketinė apklausa, ekspertinis interviu. Tyrimo duomenų statistinei analizei atlikti buvo naudojama SPSS (angl. Statistical Package for Social Science) programos 24.0 versija. Diagramoms atvaizduoti buvo naudojama MS Excel 2010. Tyrimo rezultatai. Vartotojų apklausa parodė, kad elektroninėse vaistinėse reikšmingai dažniau apsipirkinėja moterys nei vyrai. Tai pat nustatyta, kad daugiausia elektroninėse vaistinėse yra perkama maisto papildų, o kosmetikos daugiausia nuperka moterys. Vartotojai pažymi, kad elektroninėje vaistinėje jiems aktualu pirkti išbandytas prekes, naudotis tuo internetiniu puslapiu, kurio paieškos sistema atlieka tikslią ir kokybišką paiešką bei užsakytas prekes gauti tą pačią dieną. Eksperto interviu metu nustatyta, kad pagrindinė UAB „Gintarinė vaistinė“ elektroninės vaistinės perkamoji galia yra moterys. Taip pat išsiaiškinta, kad ši elektroninė vaistinė neturi vienos konkrečios pardavimų strategijos. Jie atlieka kokybišką pardavimų planavimą. Pirkėjams pritraukti elektroninė vaistinė intensyviai naudoja „Google Ads“ reklamą, pakartotinę rinkodarą bei įvairias reklamines antraštes. Antrinių duomenų pagalba nustatyta, kad daugiausiai UAB „Gintarinė vaistinė“ elektroninėje vaistinėje yra parduodama maisto papildų, o 2020 metų balandžio mėnuo buvo pelningiausias per visą tyrimo laikotarpį (2018 metų rugsėjis – 2020 rugpjūtis (imtinai)). Šventiniais laikotarpiais ir pirmosios COVID-19 bangos metu, pardavimai buvo didžiausi.
The economic environment in companies is constantly changing, so in order to ensure an increase in sales and profits, strategies need to be implemented effectively, their progress monitored and, if necessary, improved. Aim of the final research - to present the sales strategy solutions to the electronic pharmacy of UAB “Gintarinė vaistinė” after analysing the sales increase possibilities in the electronic pharmacy. The following tasks were set during the research: to analyse the theoretical aspects of sales strategy. Then analyse the possibilities of increasing sales in the electronic pharmacy of UAB “Gintarinė vaistinė”. And finally to provide sales strategy solutions to UAB “Gintarinė vaistinė” electronic pharmacy. The object of research - sales strategies in an electronic pharmacy. Research methods. Comparison of scientific literature analysis, synthesis, qualitative descriptive analysis of secondary data, quantitative questionnaire survey, expert interview. SPSS (Statistical Package for Social Science) version 24.0 was used for statistical analysis of the study data. MS Excel 2010 was used to display the charts. Research results. A consumer survey found that women are significantly more likely than men to shop online. It has also been found that food supplements are mostly bought in electronic pharmacies, while cosmetics are mostly bought by women. Consumers note that it is important for them to buy tested goods in an electronic pharmacy, to use the website where the search engine performs an accurate and high-quality search and to receive the ordered goods on the same day. During the interview of the expert, it was established that the main purchasing power of the electronic pharmacy of UAB “Gintarinė vaistinė” is women. It was also found that this e-pharmacy does not have one specific sales strategy. They do quality sales planning. To attract customers, e-pharmacy makes intensive use of Google Ads advertising, remarketing, and various banner ads. With the help of secondary data, it was found that the highest sales in the electronic pharmacy of UAB “Gintarinė vaistinė” are for food supplements, and April 2020 was the most profitable during the whole research period (September 2018 - August 2020 (inclusive)). During the festive periods and during the first wave of COVID-19, sales were highest.