Options
Benediktiniškas dvasingumas ir jo pritaikymo galimybės X gimnazijos bendruomenės sielovadoje
Kalinauskaitė, Viktorija |
Darbe pristatoma benediktiniškojo dvasingumo kilmė, samprata ir pritaikymo galimybės mokyklos sielovadoje. Analizuojant šaltinius išskiriamos pagrindinės dvasingumo kolonos, t. y. ypatumai, parodantys dvasingumo išskirtinumą. Šio tyrimo objektas yra benediktiniškas dvasingumas. Tyrimo tikslas - pristatyti benediktinišką dvasingumą ir nustatyti jo pritaikymo galimybes X gimnazijos bendruomenės sielovadoje. Darbe siekiama šių uždavinių: apibūdinti benediktiniško dvasingumo sampratą, išskirti esmines benediktiniško dvasingumo kolonas, t. y. ypatumus, apibūdinti mokykloje vykdomos sielovados sampratą, atskleisti sielovadines benediktiniško dvasingumo teorines pritaikymo galimybes, nustatyti X gimnazijos bendruomenės narių benediktiniško dvasingumo sampratą, atpažįstant pritaikymo galimybes X gimnazijos bendruomenės sielovadoje. Tyrimui atlikti pasitekta lyginamoji šaltinių analizė ir sintezė, empirinis tyrimas atliekamas struktūruotu anketavimu, taip pat taikyta statistinė duomenų analizė. Teorinė šaltinių analizė atskleidė, kad benediktiniškas dvasingumas kyla iš gilios dvasinės patirties ir monastinės tradicijos, kuri susidaro iš maldos ir darbo integralumo, bendruomeninio gyvenimo ir sielodavos kaip tylos pastoracijos, tarnystės ir liturgijos. Benediktiniško dvasingumo esmines ašis sudaro keturios kolonos, t. y. ypatumai: bendruomenė, liturgija, darbas ir asketizmas. Remiantis benediktiniško dvasingumo kolonomis yra galimybė jas pritaikyti mokyklos sielovadoje (tai patvirtino teorinė galimybių studija). Todėl buvo atlikta mokykloje vykdomos sielovados sampratos analizė, jos svarba, išskirti sielovados adresatai, sielovados dvasingumo raidos etapai, sielovadininkų bruožai. Pasitelkus benediktiniško dvasingumo kolonas, atlikta teorinė pritaikymo galimybių studija. Kokybinis tyrimas struktūruoto interviu metodu atskleidė, kad X gimnazijos bendruomenės benediktiniško dvasingumo samprata yra paviršutiniška, sielovada organizuojama iš dalies atliepiant bendruomenės poreikius. Pasirodė bendruomenės poreikis giliau pažinti dvasingumą ir susitikti su jo atstovais.
The work presents the origin, concept and application possibilities of Benedictine spirituality in school pastoral care. Analyzing the sources, the main columns of spirituality are distinguished, showing the uniqueness of spirituality. The object of this study is Benedictine spirituality. The aim of the research is to present Benedictine spirituality and to determine the possibilities of its application in the pastoral care of the X gymnasium community. The aim of the work is to describe the concept of Benedictine spirituality, to single out the essential columns of Benedictine spirituality, i. y. peculiarities, to describe the concept of pastoral care in school, to reveal pastoral theoretical possibilities of Benedictine spirituality, to determine the concept of Benedictine spirituality of X gymnasium community members, recognizing application possibilities in X pastoral community pastoral care. The research will include comparative analysis and synthesis of sources, empirical research will be carried out by means of a structured questionnaire, statistical data analysis. Theoretical analysis of the sources revealed that Benedictine spirituality stems from a deep spiritual experience and monastic tradition that arises from the integrity of prayer and work, communal life, and pastoral care as silent pastoral care, ministry, and liturgy. The essential axis of Benedictine spirituality consists of four columns is peculiarities: community, liturgy, work and asceticism. Based on the columns of Benedictine spirituality, there is a possibility to apply them in school pastoral care (This was confirmed by a theoretical feasibility study). Therefore, the analysis of the concept of pastoral care performed at school, its importance, the addressees of pastoral care, the stages of pastoral spirituality development, and the characteristics of pastoral careers were performed. Using the columns of Benedictine spirituality, a theoretical feasibility study was applied. Qualitative research - using the method of structured interviews, revealed that the concept of Benedictine spirituality of the X gymnasium community is superficial, pastoral care is organized in partial response to the needs of the community. The need of the community for a deeper knowledge of spirituality and a meeting with its representatives has emerged.