Options
Developing digital business in south Asian developing countries
Fareedzai, Naveed Ahmad |
The aim of this diploma paper is to provide recommendation on developing digital business in south Asian developing countries based on the theoretical analysis and study research results. The paper consists of three main parts: theoretical, empirical and recommendations. The first part analyses the literature on digital business and discuss the definition of digital business, benefits and challenges in south Asia developing countries as well as digital business development models and the purpose of the digital business drivers. The second part is dedicated to the empirical research, both qualitative and quantitative. A qualitative analysis of three digital companies based on the expertise of the companies in the digital sector of Kabul was conducted, using the interview method, while for the quantitative analysis a survey was employed. The third focuses on the problematic aspects of developing digital business, the digital business development model, and the strategies and recommendations for developing digital business.
Šio darbo tikslas – pateikti skaitmeninio verslo vystymo rekomendacijas besivystančiose pietų Azijos šalyse, remiantis teorine analize ir tyrimų rezultatais. Darbą sudaro trys pagrindinės dalys: teorinė, empirinė ir rekomendacinė. Pirmoje dalyje apžvelgiama literatūra, susijusi su skaitmeniniu verslu, pateikiami skaitmeninio verslo apibrėžimai, privalumai, iššūkiai, su kuriais susiduria besivystančios pietų Azijos šalys, skaitmeninio verslo plėtros modeliai ir paskirtis. Antroji dalis yra skirta kokybiniam ir kiekybiniam empiriniam tyrimui. Kokybinė analizė atlikta remiantis trijų skaitmeninių kompanijų iš Kabulo skaitmeninio sektoriaus patirtimi, atlikus interviu su šių įmonių darbuotojais; kiekybinė analizė atlikta naudojant apklausą. Trečioje dalyje aptariami skaitmeninio verslo plėtros probleminiai aspektai, skaitmeninio verslo plėtros modelis ir strategijos, pateikiamos skaitmeninio verslo plėtros rekomendacijos.