Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/106264
Options
UAB „DAIVIDA“ konkurencingumo didinimas
Field of Science
Vadyba / Management (S003)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
UAB „DAIVIDA“ konkurencingumo didinimas
Other Title
The company‘s JSC "DAIVIDA" enlargement of competitiveness
Author
Sabockytė, Gabija |
Advisor
Extent
80 p.
Date Issued
2020-06-12
Abstract
Konkurencingumas globaliame pasaulyje įmonėms tampa vis didesniu iššūkiu – kokią kryptį pasirinkti ir strategiją taikyti, siekiant išlikti konkurencingu ar įgyti konkurencinį pranašumą. 2019 metais dėl kiaulių maro Kinijoje visame pasaulyje kilo kiaulienos žaliavos krizė, kuri tapo itin dideliu iššūkiu mėsos perdirbimo įmonėms, kurioms, siekiant išlikti konkurencinėje aplinkoje, teko perdėlioti įmonės strategiją, prioritetus, kainodarą ir veiklos kryptis. Dėl šios priežasties darbo tikslas yra analizuoti UAB DAIVIDA, vienos iš mėsos perdirbimo įmonių Lietuvoje, konkurencingumą ir jo didinimo galimybes.
Pirmojoje darbo dalyje analizuojami teoriniai konkurencingumo aspektai, samprata, konkurencingumo šaltiniai. Plačiai aprašomos konkurencingumo bei kainodaros strategijos, įmonių pasiskirstymas pagal veiklos kryptį ir vietą rinkoje. Antrojoje darbo dalyje analizuojamas UAB DAIVIDA konkurencingumas Lietuvoje, tiriant mažmeninių prekybos įmonių lentynose esančius konkurentų produktus įvairiais lygmenimis. Trečiojoje darbo dalyje pateikiamos rekomendacijos UAB DAIVIDA konkurencingumui didinti.
UAB DAIVIDA konkurencingumą privalo didinti, daugiau dėmesio skirdama prekės ženklo sklaidai, per rėmimo strategijas ir naudotis rėmimo kanalais, kad kuo daugiau vartotojų sužinotų apie prekės ženklą ir taptų jam lojalūs. Privalo didinti prekių distribuciją didžiuosiuose šalies prekybos tinkluose, ypač MAXIMA, NORFA. Išlaikyti nediferencijuotą kainų strategiją, būti rinkos lyderių pasekėjais, tirti jų veiksmus ir adaptuoti įmonės veikloje ir produktų pasiūloje.
Pirmojoje darbo dalyje analizuojami teoriniai konkurencingumo aspektai, samprata, konkurencingumo šaltiniai. Plačiai aprašomos konkurencingumo bei kainodaros strategijos, įmonių pasiskirstymas pagal veiklos kryptį ir vietą rinkoje. Antrojoje darbo dalyje analizuojamas UAB DAIVIDA konkurencingumas Lietuvoje, tiriant mažmeninių prekybos įmonių lentynose esančius konkurentų produktus įvairiais lygmenimis. Trečiojoje darbo dalyje pateikiamos rekomendacijos UAB DAIVIDA konkurencingumui didinti.
UAB DAIVIDA konkurencingumą privalo didinti, daugiau dėmesio skirdama prekės ženklo sklaidai, per rėmimo strategijas ir naudotis rėmimo kanalais, kad kuo daugiau vartotojų sužinotų apie prekės ženklą ir taptų jam lojalūs. Privalo didinti prekių distribuciją didžiuosiuose šalies prekybos tinkluose, ypač MAXIMA, NORFA. Išlaikyti nediferencijuotą kainų strategiją, būti rinkos lyderių pasekėjais, tirti jų veiksmus ir adaptuoti įmonės veikloje ir produktų pasiūloje.
Competitiveness in a global world is becoming an increasing challenge for companies - what direction to choose and strategy to stay competitive or gain a competitive advantage. In 2019, swine fever in China triggered a worldwide crisis in the raw material of pork, which became a major challenge for meat processing companies, which had to shift their strategy, priorities, pricing and operations in order to remain competitive. For this reason, the aim of the work is to analyze the competitiveness of UAB DAIVIDA, one of the meat processing companies in Lithuania, and the possibilities to increase it.
The first part of the work analyzes the theoretical aspects of competitiveness, the concept, sources of competitiveness. Competitiveness and pricing strategies, distribution of companies according to the direction of activity and place in the market are widely described. The second part of the work analyzes the competitiveness of UAB DAIVIDA in Lithuania, researching the products of competitors on the shelves of retail companies at various levels. The third part of the work presents recommendations for increasing the competitiveness of UAB DAIVIDA.
UAB DAIVIDA must increase its competitiveness by paying more attention to brand dissemination, through sponsorship strategies and using sponsorship channels so that as many consumers as possible learn about the brand and become loyal to it. Must increase the distribution of goods in the country's major retail chains, especially MAXIMA, NORFA. Maintain an undifferentiated pricing strategy, be followers of market leaders, research their actions, and adapt in company operations and product offerings.
The first part of the work analyzes the theoretical aspects of competitiveness, the concept, sources of competitiveness. Competitiveness and pricing strategies, distribution of companies according to the direction of activity and place in the market are widely described. The second part of the work analyzes the competitiveness of UAB DAIVIDA in Lithuania, researching the products of competitors on the shelves of retail companies at various levels. The third part of the work presents recommendations for increasing the competitiveness of UAB DAIVIDA.
UAB DAIVIDA must increase its competitiveness by paying more attention to brand dissemination, through sponsorship strategies and using sponsorship channels so that as many consumers as possible learn about the brand and become loyal to it. Must increase the distribution of goods in the country's major retail chains, especially MAXIMA, NORFA. Maintain an undifferentiated pricing strategy, be followers of market leaders, research their actions, and adapt in company operations and product offerings.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieigos embargo / Embargoed Access
File(s)gabija_sabockyte_md.pdf (1.17 MB) Embargo Accessuntil 2025-06-12