Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/106030
Options
Tėvų įsitraukimo į mokyklos gyvenimą ir mokinių mokymosi pasiekimų sąsajos
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Tėvų įsitraukimo į mokyklos gyvenimą ir mokinių mokymosi pasiekimų sąsajos
Other Title
Relationships between parents involvement in school life and students’ learning achievements
Author
Mineikienė, Dainora |
Advisor
Extent
57 p.
Date Issued
2020-06-09
Abstract
Pastebėtina, kad tėvų įpročiai, pomėgiai turi sąsajų su vaikų mokykliniais pasiekimais, susidomėjimu skirtingomis mokymosi sritimis, įsitraukimu į mokymosi procesą. Todėl aktualu apžvelgti, koks (ne) įsitraukimo lygis turi įtaką bei kaip tai gali formuoti mokinių požiūrį į mokymąsi. Kiek tėvų požiūris, komunikacija su ugdymo įstaiga, pedagogais gali sustiprinti bei visapusiškai prisidėti prie mokymosi proceso palaikymo, mokinių skatinimo siekti aukštesnių tikslų. Tėvų įsitraukimas į ugdymo procesą yra reikšmingas, kaip asmenų, kurie artimiausi vaikui, yra už jį atsakingi.
Tyrimo problematiką lemia suformuluoti probleminiai klausimai: kaip sėkmingai tėvai gali įsitraukti (būti įtraukiami) į vaikų ugdymą ir ar aktyvus tėvų įsitraukimas prisideda prie mokinių mokymosi pasiekimų. Tyrimo tikslas – nustatyti, kaip tėvų įsitraukimas į vaikų ugdymą susijęs su mokinių mokymosi pasiekimais. Tikslui pasiekti iškelti tyrimo uždaviniai: atskleisti tėvų įsitraukimo į vaikų ugdymą esmę, identifikuoti veiksnius, darančius įtaką tėvų įsitraukimui į vaikų ugdymą, įvertinti tėvų įsitraukimo į vaikų ugdymą sąsajas su mokinių mokymosi pasiekimais. Tyrimui atlikti naudojami mokslinės literatūros analizės ir vienos mokyklos, Rokiškio r. X gimnazijos atvejo analizės, atliekant pusiau struktūruotą interviu su mokytojais ir tėvų anketinę analizę, metodai.
Atliktame tyrime tėvų įsitraukimo į vaiko ugdymą mokykloje, namuose, tėvų įtraukimą į vaiko ugdymą mokykloje, o taip pat bendro tėvų įsitraukimo į vaiko ugdymą sąsajų su vaikų pasiekimams nustatyta nebuvo. Geriausi tėvų įsitraukimo į ugdymo procesą skatinimo būdai yra bendrų renginių organizavimas, tėvų švietimas, mokytojų ir tėvų tarpusavio ryšio palaikymas ir tėvų motyvavimas. Mokytojų nuomone, būtent įsitraukimas formuoja glaudesnius mokyklos ir tėvų santykius, pagrįstus bendravimu ir bendradarbiavimu, o taip pat kuria palankią psichologinę atmosferą mokykloje ir šiltus santykius. Tėvai turi būti iniciatyvūs, aktyvūs ugdymo proceso dalyviai, teikiantys pasiūlymus ir padedantys mokytojui.
Tyrimo problematiką lemia suformuluoti probleminiai klausimai: kaip sėkmingai tėvai gali įsitraukti (būti įtraukiami) į vaikų ugdymą ir ar aktyvus tėvų įsitraukimas prisideda prie mokinių mokymosi pasiekimų. Tyrimo tikslas – nustatyti, kaip tėvų įsitraukimas į vaikų ugdymą susijęs su mokinių mokymosi pasiekimais. Tikslui pasiekti iškelti tyrimo uždaviniai: atskleisti tėvų įsitraukimo į vaikų ugdymą esmę, identifikuoti veiksnius, darančius įtaką tėvų įsitraukimui į vaikų ugdymą, įvertinti tėvų įsitraukimo į vaikų ugdymą sąsajas su mokinių mokymosi pasiekimais. Tyrimui atlikti naudojami mokslinės literatūros analizės ir vienos mokyklos, Rokiškio r. X gimnazijos atvejo analizės, atliekant pusiau struktūruotą interviu su mokytojais ir tėvų anketinę analizę, metodai.
Atliktame tyrime tėvų įsitraukimo į vaiko ugdymą mokykloje, namuose, tėvų įtraukimą į vaiko ugdymą mokykloje, o taip pat bendro tėvų įsitraukimo į vaiko ugdymą sąsajų su vaikų pasiekimams nustatyta nebuvo. Geriausi tėvų įsitraukimo į ugdymo procesą skatinimo būdai yra bendrų renginių organizavimas, tėvų švietimas, mokytojų ir tėvų tarpusavio ryšio palaikymas ir tėvų motyvavimas. Mokytojų nuomone, būtent įsitraukimas formuoja glaudesnius mokyklos ir tėvų santykius, pagrįstus bendravimu ir bendradarbiavimu, o taip pat kuria palankią psichologinę atmosferą mokykloje ir šiltus santykius. Tėvai turi būti iniciatyvūs, aktyvūs ugdymo proceso dalyviai, teikiantys pasiūlymus ir padedantys mokytojui.
It should be noted that parents' habits and hobbies have connections with children's school achievements, interest in different areas of learning, involvement in the learning process. Therefore, it is important to review what level of (non-) involvement has an impact and how it can form students' attitudes towards learning. How much attitude of parents, communication with the educational institution and teachers can strengthen and fully contribute to the support of the learning process, encouraging students to achieve higher goals. The need for parents involvement in the educational process is significant, as are those who are closest to the child, responsible for it.
The problems of the research are determined by the formulated problematic questions: how successfully parents are involved (can be involved) in their children's education and whether the active involvement of parents contributes to students' learning achievements. The aim of the study was to determine how parents involvement in children's education is related to students' learning achievements. To achieve the goal, the research tasks were set: to reveal the essence of parents' involvement in children's education; identify factors influencing parents involvement in children's education; to evaluate the links between parents involvement in children's education and students' learning achievements. For the research are used analyzes of scientific literature and one school of Rokiškis district, case analysis of X gymnasium by conducting semi-structured interviews with teachers and parents questionnaire analysis.
In the study conducted in this work, no links were found between parents involvement in the child's education at school, at home, parental involvement in the child's education at school, and the general parents involvement in the child's education and children's achievements. The best ways to promote parents involvement in the educational process are to organize joint events, educate parents, keep teachers and parents in touch, and motivate parents. According to the teachers, it is the involvement that forms a closer relationship between the school and the parents, based on communication and cooperation, as well as creating a favorable psychological atmosphere and a warm relationship at school. They need to be proactive, active participants in the educational process, making suggestions and helping the teacher.
The problems of the research are determined by the formulated problematic questions: how successfully parents are involved (can be involved) in their children's education and whether the active involvement of parents contributes to students' learning achievements. The aim of the study was to determine how parents involvement in children's education is related to students' learning achievements. To achieve the goal, the research tasks were set: to reveal the essence of parents' involvement in children's education; identify factors influencing parents involvement in children's education; to evaluate the links between parents involvement in children's education and students' learning achievements. For the research are used analyzes of scientific literature and one school of Rokiškis district, case analysis of X gymnasium by conducting semi-structured interviews with teachers and parents questionnaire analysis.
In the study conducted in this work, no links were found between parents involvement in the child's education at school, at home, parental involvement in the child's education at school, and the general parents involvement in the child's education and children's achievements. The best ways to promote parents involvement in the educational process are to organize joint events, educate parents, keep teachers and parents in touch, and motivate parents. According to the teachers, it is the involvement that forms a closer relationship between the school and the parents, based on communication and cooperation, as well as creating a favorable psychological atmosphere and a warm relationship at school. They need to be proactive, active participants in the educational process, making suggestions and helping the teacher.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Creative Commons License
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access