Vartotojų sugeneruoto turinio poveikio prekių ženklo patikimumui analizė
Novikaitė, Gintarė |
Vartotojų sugeneruotas turinys (angl. User-Generated Content, UGC) vienas pagrindinių veiksnių lemiančių prekių ženklo patikimumą šiuolaikiniame marketinge. Bakalauro darbe analizuojama, kaip vartotojų sugeneruotas turinys veikia prekių ženklo patikimumą. Darbo problema – kokį poveikį daro vartotojų sugeneruotas turinys prekių ženklo patikimumui? Darbo objektas – vartotojų sugeneruoto turinio poveikis prekių ženklo patikimumui. Darbo tikslas - įvertinti vartotojų sugeneruoto turinio poveikį prekių ženklo patikimumui. Darbo metodai – mokslinės literatūros analizė, sintezė, lyginimas, anketinė apklausa, duomenų analizė ir apibendrinimas. Išanalizuota vartotojų sugeneruoto turinio samprata, vaidmuo šiuolaikiniam marketinge ir klasifikavimas, bei prekių ženklų patikimumo samprata. Remiantis analize buvo sudarytas teorinis modelis grindžiantis ryšį tarp UGC ir prekių ženklo patikimumo. Taip pat, atlikta empirinio tyrimo duomenų analizė, kurios pagrindu buvo patvirtintas teorinis, vartotojų sugeneruoto turinio poveikio prekių ženklo patikimumui, modelis. Tyrimo rezultatai patvirtino, kad vartotojų sugeneruotas turinys turi žymų poveikį prekių ženklo patikimumui, ypač per tekstinius atsiliepimus ir vartotojų sukurtus vaizdo įrašus, kurie skatina patikimumą ir kuria emocinį ryšį. Tačiau UGC gali suteikti ir neigiamų pasekmių dėl skelbiamos klaidingos informacijos, tad tai reikalauja nuolatinės prekių ženklų stebėsenos ir komunikacijos su vartotojais. Išvados - vartotojų sugeneruotas turinys yra neatskiriama skaitmeninio marketingo dalis, kuri stiprina prekių ženklo patikimumą. Prekių ženklai, kurie aktyviai įtraukia UGC į savo komunikaciją, gali sustiprinti patikimumą ir sumažinti rizikas susijusias su prekių ženklų pasirinkimo sprendimais.
User-Generated Content (UGC) is one of the key factors determining the trustworthiness of brands in modern marketing. This thesis analyses how UGC affects brand credibility. Research problem – what impact do user-generated content have upon the trustworthiness of brands? Research object – the impact of user-generated content on brand trustworthiness. Research aim – evaluate the impact of consumer-generated content on brand trustworthiness. Research methods – academic literature analysis, synthesis, comparison, questionnaire survey, data analysis and synthesis. The concept of user-generated content, its role in modern marketing and classification, as well as the concept of brand trustworthiness were analyzed. Based on the analysis, a theoretical model has been developed to support the relationship between UGC and brand trustworthiness. The empirical data analysis validated the theoretical model of the impact on brand trustworthiness of user-generated content. Research results confirmed that user-generated content has a strong impact on brand trustworthiness, especially through text reviews and videos, which enhance trustworthiness and create an emotional connection. However, UGC can also have negative through misinformation, which is why continuous monitoring of brands and communication with consumers is essential. Conclusions – user-generated content is an integral part of digital marketing, which strengthens brand trustworthiness. Brands that actively incorporate UGC into their communication can achieve greater trustworthiness and reduce risks associated with brand selection decisions.