Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/32284
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Pakrosnis, Rytis;Čepukienė, Viktorija
Title: Paauglio psichologinio funkcionavimo sunkumų klausimynas : sudarymas ir pirminė psichometrinė analizė
Other Title: Adolescent psychological functioning difficulties Questionnaire: composition and primary Psychometric analysis
Is part of: Tarptautinis psichologijos žurnalas: biopsichosocialinis požiūris = International Journal of Psychology: A Biopsychosocial Approach. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 3 (2009)
Extent: p. 9-32
Date: 2009
Keywords: Psichologinis įvertinimas;Paauglys;Sunkumų klausimynas;Psichometrinė analizė;Psychological evaluation;Adolescent;Difficulties Questionnaire;Psychometric analysis
Abstract: Remiantis prielaida, kad paaugliai, prisitaikydami prie vykstančių biologinių, psichologinių ir socialinių pokyčių, kasdienybėje natūraliai susiduria su įvairiais sunkumais, sudarytas Paauglio psichologinio funkcionavimo sunkumų klausimynas. Šiame straipsnyje aprašomi klausimyno sudarymo principai ir pristatomi metodikos faktorių struktūros bei kitų psichometrinių charakteristikų pirminės analizės rezultatai. Metodai. Atlikta metodikos faktorių analizė, skalių patikimumo, konstrukcinio validumo (palyginti su 11–18 m. jaunuolių savęs vertinimo klausimyno įverčiais) bei vertinimo stabilumo (testo-retesto) analizė. Siekiant įvertinti, kiek klausimynas padeda atskleisti skirtumus tarp įvairių grupių, buvo atlikti klausimyno skalių vidurkių palyginimai tarp klinikinės ir lyginamosios mokinių grupių bei pagal lytį ir amžių. Tyrime dalyvavo 2430 paauglių (12–18 m.), iš kurių buvo 1158 berniukai ir 1272 mergaitės. Duomenys rinkti bendrojo lavinimo mokyklose, vaikų globos namuose, sveikatos priežiūros įstaigose. Rezultatai, išvados. Paauglio psichologinio funkcionavimo sunkumų klausimyno vertinimo stabilumo bei konstrukcinio validumo bei skalių patikimumo pirminė analizė leidžia teigti, kad klausimynas gana patikimas, jautrus ir gali būti naudojamas paauglių psichologinio-socialinio funkcionavimo sunkumams įvertinti. Tačiau pirminės analizės rezultatai atskleidė poreikį tikslinti metodikos faktorinę struktūrą
An evaluation of psychological functioning is important reaching for the better understanding of development in adolescence but at the same time problematic task due to the complexity of the phenomenon (Bishop, 2005; Cooke, Kelley, Fals-Stewart, Golden, 2004; Davison, McCabe, 2006; Fergusson, Horwood, Ridder, 2005; Shanahan, Davey, Brooks, 2003). Researchers usually apply separate methods to evaluate difficulties in different functioning areas. On the other hand, existing methods, allowing evaluating difficulties in several areas of psychological functioning (e.g. Youth Self-Report , Strengths and difficulties questionnaire) are based on the psychopathology perspective, thus measure the prevalence of symptoms (Achenbach, Dumenci, 2001; Goodman, 2001; Goodman et al., 2000; Ivanova, Achenbach, Rescorla et al., 2007). The method presented in this article is based on different assumption that in order to reach better understanding of adolescents’ life it is important to evaluate difficulties of everyday life referring to difficulties typical for most adolescents but not necessarily demonstrating psychopathology. Purpose. Introduce to the composition of Adolescent Psychological Functioning Difficulties Questionnaire and results of primary psychometric analysis. Methods and materials. In the first phase of questionnaire composition an extended list of common difficulties of adolescents was made referring to the analysis of scientific literature leading to the list of 118 items. In the second phase the list was extensively reviewed (resulting in the list of 58 difficulties) and grouped into five areas. The third phase involved formulation of questionnaire items with dichotomous answers (true/false).[...]
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/32284/1/ISSN2345-024X_2009_V_3.PG_9-32.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/32284
Affiliation(s): Psichologijos katedra
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:International Journal of Psychology: A Biopsychosocial Approach / Tarptautinis psichologijos žurnalas: biopsichosocialinis požiūris 2009, [vol.] 3
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

124
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

60
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.