DSpace-CRIS 7
- research reportAgronomy, 2025, vol. 15, no. 2, p. 1-19
The soil used for the field experiment was PLb-g4 Endohipogleyic Eutric Planasol. The research aimed to investigate the effects of different nitrogen fertilisation rates and biological preparations on yield structure elements and partial factor productivity of nitrogen in maize (Zea mays L.) grown for grain production. The factors studied were Factor A—nitrogen (N) fertiliser rates: (1) 100 kg ha−1 , (2) 140 kg ha−1 , and (3) 180 kg ha−1 , and Factor B—use of biofertilisers: (1) no biological preparations (BP) used, (2) biological preparation (AB)—nitrogen bacteria Paenibacillus polymyxa (1.0 L ha−1 ), (3) biological preparations (AB + C)—nitrogen bacteria Paenibacillus polymyxa (1.0 L ha−1 ) and cytokinin, and (4) biological preparations (AB + H)—nitrogen bacteria Paenibacillus polymyxa (1.0 L ha−1 ) and humic acids. The research showed that the yield of maize grain was significantly increased not only by increasing the rates of nitrogen fertilisation but also by using biological preparations. The highest maize grain yield (11.5 t ha−1 ) was obtained in 2020 using N180 fertilisation, in combination with biological preparations AB + H. In all cases, the biological preparations and their combinations significantly increased the maize grain yield compared to the control field (no use of BP). The biological preparations in combination with N significantly increased the weight of 1000 grains and thus the grain yield per plant. The highest maize grain yield per plant (154.6 g) was obtained in 2020 using N180 fertilisation, in combination with biological preparations AB + H. In most cases, positive, strong, very strong, and statistically significant correlations were observed between the different rates of nitrogen fertilisation and the indicators studied: r = 0.76–0.94 (p < 0.01, p < 0.05). No statistically significant correlation was found between nitrogen fertilisation rates and the number of grains per cob (p > 0.05). The highest partial factor productivity of nitrogen fertiliser (92.0 kg of maize kg−1 of N) was obtained in 2020 using N100 fertilisation, in combination with AB + H. Increasing the nitrogen fertiliser rates and not using biological preparations resulted in a decrease in the partial factor productivity of nitrogen fertiliser.
Publication 80-95 metų asmenų subjektyvus sveikatos vertinimas ir fizinio pajėgumo pirminiai tyrimai[The subjective evaluation of the health and pilot study of fitness in the 80+95 years old people]research articleSporto mokslas / Sport Science, 2001, no. 3, p. 64-69Atsitiktinės atrankos būdu apklausėme ir ištyrėme 218 (80-95 metų) asmenų (87 vyrus ir 131 moterį), kurie pagal amžių suskirstyti į 2 grupes. Fizinis pajėgumas vertintas Kanadoje standartizuotais ir prie Lietuvos sąlygų pritaikytais testais. Analizavome subjektyvų sveikatos vertinimą, kūno masės indeksą (KMI), liemens ir klubų santykį (LKS), abiejų plaštakų suspaudimo jėgą (PSj), priekinį liemens lankstumą (PLL), blauzdų raumenų ištvermę (BRI), pusiausvyrą (PT), reakcijos laiką RL), sugebėjimą pasivaikščioti vakarais 15 min (PI5), sugebėjimą lipti laiptais žemyn (LLž) ir aukštyn (LLa) bei kasdieninio gyvenimo aktyvumą (ADL skale). Tyrimo duomenimis, 43,3% I (80-89 metų) ir 2 7,8% II (90-95 metų) grupės asmenų savo sveikatą apibudino kaip blogą arba labai blogą. Gerai ją įvertino tik 8,7% 1 ir 14,8% II grupės žmonių. Be to, II grupės vyrai subjektyviai sveikatą įvertino geriau už I grupės vyrus. Abiejose grupėse vidutinė sveikatos vertinimo reikšmė nesiekė patenkinamo (3 balų) lygio: buvo atitinkamai 2,89 ir 2, 67 (vertinant penkių balų skale) ir tarp lyčių iš esmės nesiskyrė. ADL skalės ir fizinio pajėgumo požymių analizė parodė, kad 31,5% I ir 20,9% II grupės asmenų dar visiškai savim pasirūpina. 90-95 m. (II) grupėje (tiek taip vyrų, tiek tarp moterų), lyginant su 80-89 m. (I) gnipe, yra statistiškai patikimai (p<0,01) daugiau asmenų, visiškai netekusių savarankiškumo, nesugebančių pasivaikščioti vakarais 15 min ir lipti laiptais, bei tokių, kuriems negalima tiksliau išmatuoti reakcijos laiko. Šios (II) grupės mažesnis kūno masės indeksas, plaštakų suspaudimo jėga, blauzdų raumenų ištvermė, priekinis liemens lankstumas, blogesnė pusiausvyra ir reakcijos laikas. Be to, II grupės vyrų statistiškai daug (p <0,01) didesnis liemens ir klubų santykis bei mažesnis priekinis liemens lankstumas. Kiti fizinio pajėgumo požymių vidurkiai taipgmpių (taip moterų - LKS, PT, PM; taip vytų-KMI, PSJ, BRI, PT, RL, PM, P15, LL) iš esmės nesiskyrė.
Publication Nėščiosios ir vaisiaus širdies susitraukimų dažnio dinamika per adaptuotas aerobikos pratybas[Pregnant woman and fetal heart rate dynamic during the training of adapted aerobics exercises]research articleSporto mokslas / Sport Science, 2001, no. 3, p. 60-63Darbo tikslas buvo ištirti adaptuotų aerobikos pratybų poveikį nėščiosios ir vaisiaus širdies susitraukimų dažniui. Buvo tirtos penkios 20 metų amžiaus nėščiosios trečiajame nėštumo tiimestre (36 nėštumo savaitė). Tiriamosios mankštinosi aerobikos pratybose visų nėštumo laikotarpį pagal mūsų parengtus adaptuotus aerobikos pratimų kompleksus tris kartus per savaitę po 40 minučių.Buvo padarytos tokios išvados: 1. Tinkamai parinkus aerobikos pratimus ir jų apimtį, nėščiosios ir vaisiaus ŠSD per aerobikos pratybas buvo normalus ir neperžengė literatūroje rekomenduojamų ribų, nesukėlė rizikos nėščiosios ir vaisiaus organizmui. 2. Pastebėjome, kad nėščiosios širdies ir kraujagyslių sistema labiau reaguoja į fizinį krūvį nei vaisiaus.
Publication Sveikatą stiprinančios mokyklos paauglių fizinis pajėgumas[Physical capacity of juveniles attending health strengthening school.]research articleSporto mokslas / Sport Science, 2001, no. 3, p. 52-59Darbe EUROFIT'o (1993) fizinio pajėgumo testais nustatyti ir įvertinti tarptautinėje sveikatos stiprinimo program ,1 dalyvaujančios ir nedalyvaujančios mokyklos paauglių fizinio pajėgumo rodikliai. Tyrimai atlikti 1998 ir 1999 metais Šiaulių miesto V. Kudirkos vidurinėje mokykloje (sveikatos mokykla), kurioje vykdoma sveikatos stiprinimo programa, kur, be sveikos gyvensenos principų laikymosi, sustiprinto sveikatos ugdymo, per savaitę buvo po tris kūno kultūros pamokas, ir S. Daukanto vidurinėje mokykloje (kontrolinė mokykla), kuri nedalyvavo tarptautinėje programoje ir kurioje buvo po dvi kūno kultūros pamokas per savaitę. Iš viso ištirta 235 sveikatos mokyklos ir 180 kontrolinės mokyklos 12, 14 ir 16 metų mokinių. Nustatyta, kad abiejų mokyklų vyresnio amžiaus mokiniai buvo aukštesni ir jų svoris didesnis, abiejų mokyklų paauglių ūgio ir svorio vidurkiai buvo panašūs ir nesiskyrė nuo Lietuvos vaikų (Tutkuvienė, 1995). Visų amžiaus grupių sveikatos ir kontrolinės mokyklos paauglių fizinio pajėgumo rodikliai atitiko bendrų dėsningumą - geresni buvo vyresnio amžiaus mokinių, berniukų nei meigaičių, bet atliktų testų rezultatai tarp mokyklų skyrėsi. Dauguma sveikatos mokyklos paauglių fizinio pajėgumo rodiklių buvo geresni nei kontrolinės mokyklos. Berniukų buvo didesnis galūnės judesio greitis, gnesnis lankstumas, tikrumas ir gebėjimas ilgiau kyboti sulenktomis rankomis, o 16metų berniukų — ir bendroji pusiausvyra tfD^takos suspaudimas. Meigaičių buvo geresnė bendroji pusiausvyra, vikrumas ir gebėjimas ilgiau kyboti, o 16 metų - ir šuolis į toli iš vietos bei ištvermė. Lyginant sveikatos mokyklos mokinių fizinio pajėgumo rodiklius su Lietuvos moksleivių fizinio pajėgumo vertinimu referencinėse lentelėse (EUROFlT’as, 1993), matyti, kad sveikatos mokyklos mokinių rodikliai dažnai buvo aukšto ir aukščiau vidutinio lygio. Daugiau nei 70% sveikatos mokyklos paauglių aukštas ir aukščiau vidutinio lygio buvo galūnes judesio greitis, funkcinė jėga ir vikrumas, pusės jų-šuolis į tolį iš vietos, liemens jėga, ištvennė ir trečdalio ~ bendroji pusiausvyra. Visais atvejais sveikatos mokyklos paauglių fizinio pajėgumo rodiklių lygis dažniau buvo aukštas ir aukščiau vidutinio negu kontrolinės mokyklos mokinių.
Publication Kokybiniai tyrimai: principai ir metodai : vadovėlis socialinių mokslų studijų programų studentamsbookVilnius : Vaga, 2017Šis vadovėlis skiriamas aukštųjų mokyklų socialinių mokslų edukologijos, psichologijos, sociologijos, antropologijos, viešosios komunikacijos, ekonomikos, viešojo administravimo, vadybos ir politikos mokslų krypčių sudijų studentams.
24776 - Universitetas / University
13886 4702 - bookKaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2014
Vadovėlis „Takas“ skirtas B1 lygio lietuvių kalbos gebėjimams ugdyti. Jį sudaro 8 pamokos – „žingsniai“, – apimantys svarbias šiam lygiui leksikos temas ir dalį gramatikos. Ši knyga – rinkinys įvairių žanrų, skirtingo sudėtingumo tekstų, kad tiek studentai, tiek jų mokytojai galėtų lanksčiai, kūrybingai ir efektyviai naudotis pateikta medžiaga. Tekstų įvairovė – bandymas atsižvelgti į skirtingų mokymosi stilių, pomėgių, socialinių sričių ir interesų besimokančiųjų poreikius. Apskritai vadovėlio išeities taškas – autentiški tekstai ir natūrali kalbos vartosena. Knyga gausiai iliustruota paveikslais ir fotografijomis, atspindinčiomis įvairias gyvenimo realijas, apimančias įvairius socialinius bei kultūrinius lietuvių kalbos vartojimo ir gyvenimo aspektus. Kiekvienoje pamokoje galima rasti ir smulkiosios tautosakos bei sakytinės kalbos, neformaliosios kalbos pavyzdžių. Dalis gramatikos taisyklių pateikta pamokose kaip aktyvios užduotys. Daugiau informacijos ir gramatikos taisyklių pateikta gramatikos priedo įklijoje, kuri suskirstyta ne pagal pamokas, o pagal kalbos dalis. Šią informaciją galima naudoti skirtingose pamokose, kai tik kyla klausimų dėl tinkamos žodžio formos. Atmintuke rasite kiekvienos pamokos koliažus, kuriuos galima rodyti išmaniojoje lentoje interaktyvioms užduotims, klausymo įrašus ir visus vadovėlio tekstus, kad mokytojas panorėjęs galėtų išradingai juos panaudoti kurdamas savo užduotis. Pajuskite, kaip žingsnis po žingsnio lietuvių kalba ir kultūra jums tampa suprantamesnė, įdomesnė, gal net artimesnė.
3887 12676 - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
12133 22 ETD The effect of influencer marketing on customer behavior. The case of "YouTube" influencers in makeup industry[Įžymybių marketingo įtaka pirkėjų elgesiui. "YouTube“ kanalo makiažo industrijos įžymybių atvejis.]master thesis2018-05-23The aim of this diploma paper it is to provide recommendations to the "YouTube" influencers in Georgia and Lithuania and to the brands that target those markets, based on the theoretical analysis, survey and qualitative analysis of the "YouTube" influencers. The paper consists of three main parts: theoretical, empirical and recommendations parts. The first part looks into the literature related to the influencer marketing, it‘s methods of use, the benefits that it can deliver to the brands and the effect of it towards the audience. The second part is devoted to the empirical research: a qualitative analysis of one macro influencer in the makeup industry, one Lithuanian influencer with the biggest number of followers in the country within the industry, and one Georgian influencer with the largest number of subscribers in the country within the industry. In the second chapter, there are also presented the comparisons of their work to each other and the conclusions. The third part focuses on highlighting the problematic aspects of the field of "YouTube" Influencer marketing in Georgia and in Lithuania and providing practical recommendations to the brands and the influencers.
4470 6988
- bookKaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2009
This teaching aid has grown out from the course Introduction into English Linguistics which I have been teaching at Vytautas Magnus University for a number of years. Its aim is to present students with a concise and up-to-date discussion of some of the main topics that mod-ern linguistics addresses. The teaching guide is provided with exercises for each topic (graded from less difficult to advanced), and questions for discussion. All the exercises have been tested in class. The teaching guide also includes a glossary of the most important terms which students have to know and be able to use not only in this course but also in the other linguistic courses that they take in the programme of English Philology.
39580 2244 - bookKaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2012
Šiuolaikinei organizacijai, norinčiai sėkmingai dirbti rinkoje, būtinos marketingo komunikacijos. Jos yra vienas pagrindinių šiuolaikinio marketingo aspektų. Tai svarbus bet kokios organizacijos veiklos elementas, leidžiantis organizacijai bendrauti su klientais. organizacijos turi mokėti koordinuoti, integruoti, planuoti savo komunikaciją – išmokti naudoti tokį galingą marketingo įrankį kaip marketingo komunikacijos. Mokomoji knyga parengta remiantis marketingo komunikacijų tema parašytais lietuvių ir užsienio autorių darbais ir vadovėliais, taip pat internetu pasiekiamais šaltiniais.
19068 6731 Publication Introduction to the analysis of crime fiction [elektroninis išteklius] : a user-friendly guidebookKaunas : Vytautas Magnus University, 2011This text serves as an introduction to critical analysis of crime fiction in English. After a brief review of the pre-history of crime fiction in English, the principal focus is on sub-genres such as Golden Age detective stories, American noir thrillers, thrillers in general and police procedurals. For each sub-genre a list of characteristics is provided. Some major authors like Agatha Christie, Raymond Chandler, P.D. James, Ruth Rendell, Ian Rankin and Kathy Reichs are given closer attention. In addition, newer trends in crime fiction are discussed. Exercises for students and advice in carrying out research on crime fiction are also given.
19014 3363 - bookKaunas : Lietuvos edukologijos universitetas, 2015
The idea to write this book primarily came from our intention to share what we have discovered about one of the greatest childhood miracles – play. For a number of years we have explored this phenomenon, yet its profound and extraordinary nature still continues to surprise us. Promotes development and, at the same time, is the greatest achievement of the child. Keeping this in mind, we designed our monograph for a few purposes. First, we wanted to present the results of the three-year project “Development of Self-Regulation in Play” attained in play research laboratory of the Lithuanian University of Educational Sciences. Second, we sought for the first time to discuss in Lithuanian language the theory of play based on cultural – historical psychology. Our objective was to formulate and present the key principles of the development of self-regulation through play activities. Finally, we aimed to describe the steps of practical use of joint (adult-child) play activities that help a child to develop a self-regulatory behavior during play. Why did we choose to focus on the development of self-regulation through play activities? Simply that a large number of worldwide studies show (Elkind, 1982, 2007; Singer, Singer, D’Agostino, DeLong, 2008; Frost, 2010) that children’s imaginary play is vanishing and that their imagination and self-regulation skills have deteriorated. Another observed trend is a clear opposition between play and academic learning (Miller & Almon, 2009; Nicolopoulou, 2010). Surveys reveal that currently selfregulation and executive functions are in the center of researchers’ attention worldwide and are among top ten studies in progress. [...]
18035 3493 - bookKaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2011
Cheminių reakcijų ir procesų termodinamika, grįžtamosios ir negrįžtamosios cheminės reakcijos, fazių pusiausvyra ir tirpalai, elektrochemija, cheminių reakcijų kinetika, koloidų chemija. Šioje knygoje pateikiama teorinė dalis, uždavinių sprendimai, užduotys savarankiškam darbui, laboratorinių darbų aprašai minėtomis temomis.
16856 2166