Studijų kokybės koncepcijos, priimtiniausios Lietuvos edukologijos universiteto kūno kultūros ir kitų pedagogikos krypties studijų programų pirmakursiams
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Žibėnienė, Gintautė | ||
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2015 | 2 | 24 | 29 |
Straipsnyje diskutuojama apie tai, kaip būsimieji kūno kultūros mokytojai supranta kokybiškas studijas. Siekiant studijų kokybės ir jos tobulinimo, labai svarbu, kokiomis studijų kokybės koncepcijomis vadovaujasi aukštosios mokyklos bendruomenė. Realus studijų kokybės tobulinimas vyksta, kai studijų kokybės koncepcijas žino, jomis vadovaujasi visi akademinės bendruomenės nariai, taip pat ir studentai. Todėl keliama problema, kokius studijų kokybės lūkesčius turi pradėję studijuoti jauni asmenys. Tikslas – atskleisti, kokios studijų kokybės koncepcijos yra priimtiniausios Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) kūno kultūros bakalauro studijų programos ir kitų pedagogikos krypties studijų programų pirmo kurso studentams. Objektas – studijų kokybės koncepcijų priimtinumas. Tyrimas atliktas 2012 m. lapkričio–2013 m. gruodžio mėn., jame dalyvavo 133 LEU kūno kultūros bakalauro studijų programos studentai ir 193 kitų pedagogikos krypties studijų programų pirmakursiai: 57 studentai iš LEU, 62 – iš aukštosios mokyklos A (toliau – AM A) ir 74 – iš aukštosios mokyklos B (toliau – AM B). Taikytas anketinės apklausos metodas – apklausos metu pirmakursių paprašyta sudėlioti pagal rangą 7 kokybės koncepcijas, kai 1 žymi labiausiai priimtiną, o 7 – mažiausiai priimtiną. Gautų duomenų analizė atlikta naudojant duomenų apdorojimo ir analizės programos SPSS 22.0 versiją, pritaikytą „Windows“ operacinei sistemai. Naudota aprašomoji statistika ir taikytas neparametrinis Mano-Vitnio (angl. Mann-Whitney) kriterijus. Pirmakursių studentų atsakymams palyginti taikytos porinių dažnių lentelės ir Mano- Vitnio kriterijus, remiantis statistinio reikšmingumo lygmeniu 0,05 (t. y. p ≤ 0,05).
Tyrimo duomenų analizė rodo, kad LEU kūno kultūros studijų programos pirmakursiams priimtiniausios dvi studijų kokybės koncepcijos: kokybė – tai išsikeltų tikslų pasiekimas ir kokybė – tai vartotojų poreikių tenkinimas (atsižvelgiama į motyvuotus studijuojančiųjų norus, nuomonę, visuomenės nuostatas). Mažiau priimtina studijų kokybės koncepcija – kokybė – tai kaita (institucijoje vyksta nuolatiniai kokybiniai pokyčiai), dar mažiau priimtinos trys studijų kokybės koncepcijos: studijų kokybė kaip nuolatinis gerinimas (nuolatinis studijų tobulinimo procesas), atitikimas reikalavimus ir tobulumas. Mažiausiai priimtina koncepcija – kokybė, kai mažiausiomis sąnaudomis pasiekiamas geriausias rezultatas.
The analysis of the gathered data was performed by using the 22.0 version of SSPS adapted for Windows operating system. Descriptive statistics and the Mann-Whitney nonparametric criterion were used. When comparing the answers of these first-year students with the rankings provided by other students pair frequency tables were used and the Mann-Whitney criterion on the basis of the level of statistical significance of 0.05 (p≤ 0.05). The analysis of the research data shows that the most acceptable study quality concepts for the firstyear students of bachelor studies in physical education at Lithuanian University of Educational Sciences are “Quality is the achievement of the set goals” and “Quality is the satisfaction of the consumer needs” (motivated wishes and opinion of the students, and public perceptions are taken into consideration). The study quality concept “Quality is the change (continuous changes are occurring in the institution)” is of medium acceptability, whereas three study quality concepts are less than of medium acceptability: “Study quality as continuous improvement (continuous process of the improvement of studies)”; “Compliance with the requirements”; and “Perfection”. The least acceptable concept is “Quality when the best results are achieved at least expense”.
The article continues the discussion started in the Sport Science journal about how future teachers of physical education understand quality studies. In order to achieve quality studies and its improvement, it is very important what study quality concepts the community of a higher education pursues. The real improvement of the quality of studies occurs when study quality concepts are known and pursued by all the members of the academic community, and students as well. Therefore, the problem is raised regarding what study quality expectations young people have when beginning their studies. The objective of the article is to reveal what study quality concepts are most acceptable to the first-year students of bachelor studies in physical education at the Lithuanian University of Educational Sciences. The object of the article is the acceptability of quality concepts. The research was conducted from the November of 2012 to the December of 2013, with the particiaption of 133 students who study bachelor degree programme in physical education and 193 firstyear students of pedagogy trend: 57 students from the Lithuanian University of Educational Sciences and 62 from the institution of the higher education A (further in the text IHE A) and 74 from the institution of the higher education B (further in the text IHE B). The method of questionnaire survey was used when during the survey the first-year students were asked to rank 7 quality concepts when 1 marks the acceptable one and 7 marks the least acceptable one.