Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/976
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Pilelienė, Lina;Grigaliūnaitė, Viktorija
Title: Determination of customer satisfaction with supermarkets in Lithuania
Other Title: Vartotojų pasitenkinimo Lietuvos supermarketais nustatymas
Is part of: Organizacijų vadyba : sisteminiai tyrimai. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 66 (2013)
Extent: p. 99-114
Date: 2013
Keywords: Vartotojai;Vartotojų pasitenkinimas;Prekybos centras;Kokybė;Lūkesčiai;Lietuva;Customer;Customer satisfaction;Supermarket;Expectations;Quality;Lithuania
Abstract: Vartotojai yra esminis organizacijos veiklos sėkmės veiksnys. Patenkinti vartotojai grįžta pirkti organizacijos produkto pakartotinai, rekomenduoja kitiems. Straipsnyje analizuojamas vartotojų pasitenkinimas Lietuvos prekybos centrais. Straipsnio tikslas – įvertinus vartotojų pasitenkinimą Lietuvos prekybos centrais, nustatyti jį formuojančius veiksnius. Tyrimas atliekamas adaptuojant Europos Vartotojų Pasitenkinimo Indekso metodiką. Remiantis tyrimo rezultatais, Lietuvos prekybos centrams nustatyti modelio kintamieji, kuriuos reikėtų stiprinti, siekiant padidinti vartotojų pasitenkinimą šiais centrais
Customers are one of core success drivers for an organization. Satisfied customers return to organization, make repeat purchases, recommend company to others. Customer satisfaction with supermarkets in Lithuania is being analyzed in the article. The aim of the article is to define the factors determining satisfaction based on estimation of customer satisfaction with supermarkets in Lithuania. The research is based on adapted methodology of European Customer Satisfaction Index. Research results highlighted models variables which should be enhanced for the enforcement of customer satisfaction with supermarkets in Lithuania
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/976/1/ISSN2335-8750_2013_N_66.PG_99-114.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/976
https://doi.org/10.7220/MOSR.1392.1142.2013.66.7
Affiliation(s): Ekonomikos ir vadybos fakultetas
Marketingo katedra
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai / Management of Organizations: Systematic Research 2013, nr. 66
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

76
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

121
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.