Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/699
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Savickienė, Izabela
Title: Studijavimo pasiekimų įvertinimo projektavimas
Other Title: Designing of student learning achievement evaluation
Is part of: Aukštojo mokslo kokybė = The quality of higher education. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2011, nr. 8
Extent: p. 74-93
Date: 2011
Keywords: Studijavimo pasiekimų įvertinimas;Projektavimas;Student learning achievement evaluation;Designed
Abstract: Šiame straipsnyje sprendžiamas probleminis klausimas: kaip reikėtų tinkamai suprojektuoti pagrindinius studijavimo pasiekimų įvertinimo elementus? Atsakymų ieškoma pagrindžiant įvertinimo tipų nustatymą, įvertinimo kriterijų formulavimą ir vertinimo metodų parinkimą. Pagrindinių studijavimo pasiekimų įvertinimo elementų projektavimas iliustruojamas pavyzdžiais, kuriuos galima pritaikyti praktikoje, rengiant ir atnaujinant studijų programas
This article aims to solve the following problematic issue: how the most essential elements of student learning achievement evaluation should be properly designed? The answers are pursued by the validation of identification of evaluation types, formulation of evaluation criteria and choice of assessment methods. Designing of the most essential elements of student learn-ing achievement evaluation is illustrated by ex-amples that could be applied in practice when developing and renewing study programmes
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/699
https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/699/1/ISSN2345-0258_2011_N_8.PG_74-93.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/699
Affiliation(s): Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Aukštojo mokslo kokybė / The Quality of Higher Education 2011, nr. 8
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.88 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

192
checked on Mar 30, 2020

Download(s)

178
checked on Mar 30, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.