Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/687
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Educology (S007)
Author(s): Savickienė, Izabela
Title: Studijų rezultatų samprata pagal Bloomo taksonomijos emocinę sritį
Other Title: Conception of learning outcomes in the Bloom’s taxonomy affective domain
Is part of: Aukštojo mokslo kokybė = The quality of higher education. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2010, nr. 7
Extent: p. 37-59
Date: 2010
Keywords: Bloomo taksonomija;Emocinės srities studijų rezultatai;Emocinės srities studijų rezultatų pagrįstumo kriterijai;Studijų rezultatai;Vertybės;Bloom’s taxonomy;Learning outcomes in affective domain;Validity criteria of learning outcomes in affective domain;Learning outcomes;Values
Abstract: Straipsnyje keliamas probleminis klausimas dėl nepakankamo studijų rezultatų sampratos pagrindimo, remiantis Bloomo taksonomijos emocine sritimi. Ieškant atsakymų, pateikiama mokymo ir mokymosi / dėstymo ir studijavimo pagal emocinę sritį samprata; pristatomi emocinės srities studijų rezultatų pagrįstumo kriterijai; atskleidžiamos studijavimo pasiekimų vertinimo galimybės minėtoje srityje; išryškinami emocine sritimi grindžiamų studijų rezultatų raiškos ypatumai Europos ir Lietuvos aukštąjį mokslą reguliuojančiuose dokumentuose
The article raises a problematic issue regarding an insufficient base of the conception of learning outcomes in the Bloom’s taxonomy affective domain. The search for solutions introduces the conception of teaching and learning in the affective domain as well as presents validity criteria of learning outcomes in the affective domain. The possibilities for the assessment of learning achievements in the mentioned domain are identified. The peculiarities of learning outcomes in the affective domain discussed in the documents regulating European and Lithuanian higher education are shown
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/687
https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/687/3/ISSN2345-0258_2010_N_7.PG_37-59.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/687
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Aukštojo mokslo kokybė / The Quality of Higher Education 2010, nr. 7
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml11.15 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

80
checked on Sep 5, 2019

Download(s)

56
checked on Sep 5, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.