Gebėjimas, kompetencija, mokymosi/studijų rezultatas, kvalifikacija ir kompetentingumas : teorinė dimensija
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2009 | 6 | 12 | 35 |
Šiame straipsnyje aptariami vieningos Europos aukštojo mokslo (Bolonijos deklaracija, 1999) ir Europos profesinio mokymo bei rengimo (Kopenhagos deklaracija, 2002) erdvės sukūrimą grindžiantys reiškiniai bei jų tarpusavio sąsaja. Pateikiama ir pagrindžiama gebėjimo, kompetencijos, mokymosi/studijų rezultato, kvalifikacijos ir kompetentingumo reiškinių struktūra. Iškeliama tikslaus švietimo reiškinių įvardijimo ir jų apibrėžimo (paaiškinimo) svarba švietimo tyrimų bei studijų kokybei (pagrįstumui bei patikimumui) universitetinėse studijose užtikrinti.
The concepts important for creation of the common European higher education (The Bologna declaration, 1999) and vocational education and training (The Copenhagen declaration, 2002) areas and their relation are discussed in the article. The structure of ability, competency, learning/study outcome, qualification and competence is presented. The role of precise naming and definition (explanation) of educational phenomenon for quality (validity and reliability) of educational research as well for quality of the study process at universities is revealed.